advertentie Nova reclame

gino 205 rallye en 106 gti

Trackcars, rallywagens, maar ook de rallyes op de weg

Moderator: P-unit

jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

mooi gedaan!!
niet te lang wachten om terug in de lak te zetten zeker met dit vochtige weer
gebruik epoxy: heel sterke lak, gaat ge goed kunnen gebruiken als ge gaat crossen
gino

Bericht door gino »

kan misschien wel handig zijn , bij de vorige hebben we denk ik helemaal geen lak erop gezet , maar dan wel bijna elke cross met mazout ingesmeerd (zodat het zand er niet op blijft plakken)
seune

Bericht door seune »

wa is het nut daarvan eigelijk ?? minder gewicht ofzo ? :roll:
205 1.0 junior ( biejst )
205 1.4 XS
309 1.9 diesel
205 * flashy groen
205 dixie
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

rutex weegt veel, zeker als elke kilo teveel is
gino

Bericht door gino »

idd gewichtsbesparing. ik moet het met zo'n 30pk minder doen , dus het gewicht speelt dan een grote rol !

aan iedereen een gelukkig 2010 :D
205tunerke

Bericht door 205tunerke »

voot u hetzelfde hé :D
gino

Bericht door gino »

na wat in de sneeuw te gaan spele moest den auto natuurlijk weer kapot gaan, er is weer zo een plastiek carrosserie verbreder af gegaan. we plakken die er normaal gezien op met tek7 , maar dit is blijkbaar niet echt stevig genoeg, dus als iemand hier iets beter voor zou weten.

voor de rest is het probleem met de carbu's opgelost ( alleeja hij rijd toch beter , nog niet naar de testbank gegaan)
we hebben de carbu's van onze crossauto erop gezet ( zouden echte competitie webers zijn).
in het begin draaide hij goed , maar vanaf dat ge even "gaas" gaf, pruttelde hij en draaide hij precies op 3 poten. nuja na veel zoeken hebben we gezien dat de "kamers" van de webers niet vol geraakte ( ondaks het feit dat we nog steeds dezelfde naftpomp gebruikte) dusja ofwel moesten we nog een tweede naftpomp plaatsen (zoals op de crossbak, daarmee was het bij hem opgelost) en zou hij dus veel te veel verbruiken , ofwel moesten de andere webers er terug op.
dusja , de keuze was voor mij vrij snel gemaakt dan (hij verbuikt nu al veel te veel voor mijne portemonee).
andere webers er terug op , grotere sproeiers erin , en hij draait mooi nu.
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

als uw andere kamer niet volgeraakt moet ge uw leidingen herleggen

waarschijnlijk waren de leidingen nu zo gezet dat de toevoer bij de eerste carbu uitkwam en via een overloop de tweede gevoed werd?
als ge nu uw aanvoerleiding voorziet van een t-splitstuk en dat tussen de twee carbu's zet, de originele aanvoergat in de eerste carbu afdopt dan gaan uw kamers gelijkmatig gevuld worden
Den Hans
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Wa zegt gij nu allemaal ? :o Origineel is het al met 1 leiding en 2 T stukken naar de carbs.

Als ge denkt dat uw origineel pompje niet gaat voldoen (wat ik al raar vind, mah kom...) kan je gaan voor een Facet pompje. Die vind je ook speciaal voor carbs en draaien dus lage druk.
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

als ge eens goed naar ne carbu zou zien, had ge misschien al opgemerkt dat ge langs de twee kanten een aanvoerleidigen hebt. En ja bij genoeg carb setups wordt de tweede gevoed via de eerste carburator
maar kom, gij weet het toch beter

ik heb hier 4 xy-8 blokken liggen en geen een van de 4 was op dezelfde manier aangesloten
Den Hans
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Ik zal u een fotooke laten zien van de webers van ne Rallye die ik ooit eens gehad heb, dan begrijpt ge mijn vraagstelling.

Afbeelding

Dus hoe je hier aan de andere kant een aansluiting maakt begrijp ik nie goed.
gino

Bericht door gino »

momenteel staat er al een elektrische pomp op (de nokkenas die erin zit heeft geen nok voor het originele pompje aan te drijven).
en het probleem is dat ze beide niet vol geraken na even gas te geven.

we hebben het zo getest : de motor laten draaien op ralenti , afzetten , deksels open en zien hoe hoog het brandstof niveau is ( ge kunt zien of dit te hoog of te laag is door de boringen die in de zijkanten zitten). dit was goed , dus de vlotters waren al goed.
nu terug deksels dicht , starten , een paar keer gas geven en terug stilleggen. deksels eraf en nu zat er niet genoeg brandstof meer in (in beide).

dus volgens mij verbuiken deze webers gewoon veeeeel meer dan mijn originele (alle leidingen van brandstoftoevoer zijn hetzelfde, en ook de brandstofpomp)
Den Hans
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Of je hebt ergens valse lucht of de benzine lekt ergens weg ofzo ?

Het standaard pompke zit zelfs op ne BX sport (1905cc) dus waarom zou die van u dan ineens zoveel naft nodig hebben?

Denk dat er elders iets mis is.

Neemt gewoon de retour eens los. Als daar bij volgas nog steeds naft uitkomt zit het dus in de carbs.
Pug306XS

Bericht door Pug306XS »

Ge kunt blijkbaar nog goe rijde want ben u tegegekome op leuvensesteenweg gistere :).

Had u eerst ni gezien ma wel ineens gehoord :)
[img]http://i140.photobucket.com/albums/r27/Pug106rallye/signature-1.png[/img]
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

dus ge hebt de originele pomp niet meer steken...

voor welke electrische pomp hebt ge dan gekozen? Want ge hebt daar enorm veel verschil in. Zelfs naar het gebruik toe bepaald welke pomp ge moet steken. De mijne is gewoon voor straatgebruik. Feit dat ge al met racecarbs rijdt, zult ge toch moeten opteren voor een pomp voor racegebruik. Niet goedkoop in aanschaf, maar die hebben als voordeel dat ge het debiet wel kunt regelen.

En teveel zuipen is altijd nog te wijten aan te slechte afstelling. Hebben ze bij de afstelling de synchronisatie en CO wel goed afgesteld?
Plaats reactie

Terug naar “Peugeot in de Sport - Peugeot dans le Sport”