gino 205 rallye en 106 gti
Moderator: P-unit
na wat in de sneeuw te gaan spele moest den auto natuurlijk weer kapot gaan, er is weer zo een plastiek carrosserie verbreder af gegaan. we plakken die er normaal gezien op met tek7 , maar dit is blijkbaar niet echt stevig genoeg, dus als iemand hier iets beter voor zou weten.
voor de rest is het probleem met de carbu's opgelost ( alleeja hij rijd toch beter , nog niet naar de testbank gegaan)
we hebben de carbu's van onze crossauto erop gezet ( zouden echte competitie webers zijn).
in het begin draaide hij goed , maar vanaf dat ge even "gaas" gaf, pruttelde hij en draaide hij precies op 3 poten. nuja na veel zoeken hebben we gezien dat de "kamers" van de webers niet vol geraakte ( ondaks het feit dat we nog steeds dezelfde naftpomp gebruikte) dusja ofwel moesten we nog een tweede naftpomp plaatsen (zoals op de crossbak, daarmee was het bij hem opgelost) en zou hij dus veel te veel verbruiken , ofwel moesten de andere webers er terug op.
dusja , de keuze was voor mij vrij snel gemaakt dan (hij verbuikt nu al veel te veel voor mijne portemonee).
andere webers er terug op , grotere sproeiers erin , en hij draait mooi nu.
voor de rest is het probleem met de carbu's opgelost ( alleeja hij rijd toch beter , nog niet naar de testbank gegaan)
we hebben de carbu's van onze crossauto erop gezet ( zouden echte competitie webers zijn).
in het begin draaide hij goed , maar vanaf dat ge even "gaas" gaf, pruttelde hij en draaide hij precies op 3 poten. nuja na veel zoeken hebben we gezien dat de "kamers" van de webers niet vol geraakte ( ondaks het feit dat we nog steeds dezelfde naftpomp gebruikte) dusja ofwel moesten we nog een tweede naftpomp plaatsen (zoals op de crossbak, daarmee was het bij hem opgelost) en zou hij dus veel te veel verbruiken , ofwel moesten de andere webers er terug op.
dusja , de keuze was voor mij vrij snel gemaakt dan (hij verbuikt nu al veel te veel voor mijne portemonee).
andere webers er terug op , grotere sproeiers erin , en hij draait mooi nu.
als uw andere kamer niet volgeraakt moet ge uw leidingen herleggen
waarschijnlijk waren de leidingen nu zo gezet dat de toevoer bij de eerste carbu uitkwam en via een overloop de tweede gevoed werd?
als ge nu uw aanvoerleiding voorziet van een t-splitstuk en dat tussen de twee carbu's zet, de originele aanvoergat in de eerste carbu afdopt dan gaan uw kamers gelijkmatig gevuld worden
waarschijnlijk waren de leidingen nu zo gezet dat de toevoer bij de eerste carbu uitkwam en via een overloop de tweede gevoed werd?
als ge nu uw aanvoerleiding voorziet van een t-splitstuk en dat tussen de twee carbu's zet, de originele aanvoergat in de eerste carbu afdopt dan gaan uw kamers gelijkmatig gevuld worden
als ge eens goed naar ne carbu zou zien, had ge misschien al opgemerkt dat ge langs de twee kanten een aanvoerleidigen hebt. En ja bij genoeg carb setups wordt de tweede gevoed via de eerste carburator
maar kom, gij weet het toch beter
ik heb hier 4 xy-8 blokken liggen en geen een van de 4 was op dezelfde manier aangesloten
maar kom, gij weet het toch beter
ik heb hier 4 xy-8 blokken liggen en geen een van de 4 was op dezelfde manier aangesloten
momenteel staat er al een elektrische pomp op (de nokkenas die erin zit heeft geen nok voor het originele pompje aan te drijven).
en het probleem is dat ze beide niet vol geraken na even gas te geven.
we hebben het zo getest : de motor laten draaien op ralenti , afzetten , deksels open en zien hoe hoog het brandstof niveau is ( ge kunt zien of dit te hoog of te laag is door de boringen die in de zijkanten zitten). dit was goed , dus de vlotters waren al goed.
nu terug deksels dicht , starten , een paar keer gas geven en terug stilleggen. deksels eraf en nu zat er niet genoeg brandstof meer in (in beide).
dus volgens mij verbuiken deze webers gewoon veeeeel meer dan mijn originele (alle leidingen van brandstoftoevoer zijn hetzelfde, en ook de brandstofpomp)
en het probleem is dat ze beide niet vol geraken na even gas te geven.
we hebben het zo getest : de motor laten draaien op ralenti , afzetten , deksels open en zien hoe hoog het brandstof niveau is ( ge kunt zien of dit te hoog of te laag is door de boringen die in de zijkanten zitten). dit was goed , dus de vlotters waren al goed.
nu terug deksels dicht , starten , een paar keer gas geven en terug stilleggen. deksels eraf en nu zat er niet genoeg brandstof meer in (in beide).
dus volgens mij verbuiken deze webers gewoon veeeeel meer dan mijn originele (alle leidingen van brandstoftoevoer zijn hetzelfde, en ook de brandstofpomp)
-
- Berichten: 2875
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
- Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
- Contacteer:
Of je hebt ergens valse lucht of de benzine lekt ergens weg ofzo ?
Het standaard pompke zit zelfs op ne BX sport (1905cc) dus waarom zou die van u dan ineens zoveel naft nodig hebben?
Denk dat er elders iets mis is.
Neemt gewoon de retour eens los. Als daar bij volgas nog steeds naft uitkomt zit het dus in de carbs.
Het standaard pompke zit zelfs op ne BX sport (1905cc) dus waarom zou die van u dan ineens zoveel naft nodig hebben?
Denk dat er elders iets mis is.
Neemt gewoon de retour eens los. Als daar bij volgas nog steeds naft uitkomt zit het dus in de carbs.
dus ge hebt de originele pomp niet meer steken...
voor welke electrische pomp hebt ge dan gekozen? Want ge hebt daar enorm veel verschil in. Zelfs naar het gebruik toe bepaald welke pomp ge moet steken. De mijne is gewoon voor straatgebruik. Feit dat ge al met racecarbs rijdt, zult ge toch moeten opteren voor een pomp voor racegebruik. Niet goedkoop in aanschaf, maar die hebben als voordeel dat ge het debiet wel kunt regelen.
En teveel zuipen is altijd nog te wijten aan te slechte afstelling. Hebben ze bij de afstelling de synchronisatie en CO wel goed afgesteld?
voor welke electrische pomp hebt ge dan gekozen? Want ge hebt daar enorm veel verschil in. Zelfs naar het gebruik toe bepaald welke pomp ge moet steken. De mijne is gewoon voor straatgebruik. Feit dat ge al met racecarbs rijdt, zult ge toch moeten opteren voor een pomp voor racegebruik. Niet goedkoop in aanschaf, maar die hebben als voordeel dat ge het debiet wel kunt regelen.
En teveel zuipen is altijd nog te wijten aan te slechte afstelling. Hebben ze bij de afstelling de synchronisatie en CO wel goed afgesteld?