2008 - Peugeot 807 - 807-508SW
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 463
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 12:52
- Locatie: riemst-millen (B)
- Contacteer:
Re: 2008 - Peugeot 807 - 807-508SW
15 en 16 inch zijn dezelfde
Re: 2008 - Peugeot 807 - 807-508SW
ja die heb ik als 16"-ers occasie in D gevonden, komen in 't najaar m'n (al gebruikte) winterbanden op
en de originele stalen velgen (danig geroest) gaan naar 't containerpark
vind trouwens wel dat je merkt dat de Euro4 2.0 HDi 136 in deze 807 van wat oudere (sturingssoftware-?)datum is - ik ben eraan gewend maar je merkt het vrijbranden van het roetfilter duidelijk door een bij lage snelheden ietsje schokkerige manier van optrekken (en grétiger! wss door extra brandstof-inspuiting), en bij intrappen koppeling bij overschakelen heeft de motor de neiging juist wat in toeren te klimmen - was de eerste keer, in 2008, eerst een vreemde gewaarwording, net of je de koppeling nog niet goed kunt bedienen
(wat op zich goed is dat je 't merkt: wanneer ik thuis aankom en merk dat het vrijbranden bezig is, rijd ik nog 'n blokje om voordat ik de motor afzet, om dat niet of zo min mogelijk te doen tijdens dit proces)
ik merk er in de 1.6 e-HDi van de 508 SW tot nu toe totaal niets van, van dat vrijbranden, en het schijnt dat dat bij deze motor vaker zou gebeuren dan bij de 2.0 HDi 136
en de originele stalen velgen (danig geroest) gaan naar 't containerpark
vind trouwens wel dat je merkt dat de Euro4 2.0 HDi 136 in deze 807 van wat oudere (sturingssoftware-?)datum is - ik ben eraan gewend maar je merkt het vrijbranden van het roetfilter duidelijk door een bij lage snelheden ietsje schokkerige manier van optrekken (en grétiger! wss door extra brandstof-inspuiting), en bij intrappen koppeling bij overschakelen heeft de motor de neiging juist wat in toeren te klimmen - was de eerste keer, in 2008, eerst een vreemde gewaarwording, net of je de koppeling nog niet goed kunt bedienen
(wat op zich goed is dat je 't merkt: wanneer ik thuis aankom en merk dat het vrijbranden bezig is, rijd ik nog 'n blokje om voordat ik de motor afzet, om dat niet of zo min mogelijk te doen tijdens dit proces)
ik merk er in de 1.6 e-HDi van de 508 SW tot nu toe totaal niets van, van dat vrijbranden, en het schijnt dat dat bij deze motor vaker zou gebeuren dan bij de 2.0 HDi 136
2008 - Peugeot 807 - 807-508SW
Deze week in Nice, rij mee in Touran TDI met DSG-7 van jongere Franse collega (37) verkoper, van hotel naar klant & terug (hij volgt m'n project want nu update maar straks in december grote uitbreiding) - Touran nog maar paar maanden oud.
Touran = klein, zo'n rudimentair dash, ondanks GPS en zeker niet de goedkoopste uitvoering (grote donkere LM velgen bv) - vind 'm wel onvoelbaar en snel schakelen, maar oncomfortabel en hard ook door korte wielbasis.
Plus de collega rijdt er veel te ruw en niet rustig mee, is beetje van het hyperactieve type: starten en gelijk volgas weg, aankomen en motor uit voordat ie stilstaat, let nergens op, z'n rechter velg voor ziet er al wat beschadigd uit, evenals de plastic schalen van de achterzetels, rommelige en wat zanderige koffer ... - zuid-Franse mentaliteit?
'n Keer achterin gezet: smalle zetels, rugleuning veel te rechtop en blijkbaar niet verstelbaar, je zit gewoon tegen de deur ... .
(Skoda Octavia kombi van andere Franse collega ook hard geveerd)
Dan echt vele vele malen liever m'n soepele en veel ruimere 807!
Touran = klein, zo'n rudimentair dash, ondanks GPS en zeker niet de goedkoopste uitvoering (grote donkere LM velgen bv) - vind 'm wel onvoelbaar en snel schakelen, maar oncomfortabel en hard ook door korte wielbasis.
Plus de collega rijdt er veel te ruw en niet rustig mee, is beetje van het hyperactieve type: starten en gelijk volgas weg, aankomen en motor uit voordat ie stilstaat, let nergens op, z'n rechter velg voor ziet er al wat beschadigd uit, evenals de plastic schalen van de achterzetels, rommelige en wat zanderige koffer ... - zuid-Franse mentaliteit?
'n Keer achterin gezet: smalle zetels, rugleuning veel te rechtop en blijkbaar niet verstelbaar, je zit gewoon tegen de deur ... .
(Skoda Octavia kombi van andere Franse collega ook hard geveerd)
Dan echt vele vele malen liever m'n soepele en veel ruimere 807!
Re: 2008 - Peugeot 807 - 807-508SW
Of de 508 SW hè. Want die vind ik ook heel ruim.
2008 - Peugeot 807 - 807-508SW
hoest ......
voor een break van die prijsklasse ja idd
maar is toch geen vgl met 807
voor een break van die prijsklasse ja idd
maar is toch geen vgl met 807
Laatst gewijzigd door 807-508SW op do 18 jun 2015, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 2008 - Peugeot 807 - 807-508SW
Nee, akkoord. Maar in vergelijking met z'n concurrenten doet die het niet slecht.
2008 - Peugeot 807 - 807-508SW
heb net vanavond een verslag met beelden van de nieuwe Superb break zitten lezen / bekijken
die zou in alle opzichten ruimer worden dan de E-klasse
met 7cm groei in binnenbreedte
wat het 'zwakke punt' nog wat was van het huidige model
zou in comfort ook 'n sprong voorwaarts worden
die zou in alle opzichten ruimer worden dan de E-klasse
met 7cm groei in binnenbreedte
wat het 'zwakke punt' nog wat was van het huidige model
zou in comfort ook 'n sprong voorwaarts worden
Re: 2008 - Peugeot 807 - 807-508SW
Huidig model Superb vind ik qua lijnen echt een magistraal apparaat trouwens! Achterruimte is ook alleen van belang als je langere afstanden met meerdere personen moet afleggen, niet? Mijn ouders hebben een Renault Espace, niets zo zalig als hier achterin een langere reis te maken. Daar kan geen enkele break tegen op. Maar als chauffeur zit ik liever zelf achter het stuur van vb. mijn 407SW dan van de Espace.
Re: 2008 - Peugeot 807 - 807-508SW
ja die nieuwe Superb (Kombi) heeft 'n vleug BMW, Audi, ....
wordt effectief zéér mooi
en eigenlijk veel te veel beenruimte achterin, 't is gewoon 'overkill', maar toch
wel, ik weet uiteindelijk nog zo niet waar ik als chauffeur 't liefst in zit, in 508 of 807
in 807 heb je veel beter het overzicht, en ik vind die zetel ook erg goed (wel een nieuw zitkussen bestuurders zetel gekocht: daarmee moet je rekenen bij die wagens eens goed boven de 100d km: snellere slijtage van vooral de linker wang - maar je zit dan ook weer perfect)
je moet als Espace al de lange versie hebben om op de derde zitrij evenveel hoofdruimte te hebben als in de 807
vrienden van ons hebben de korte versie, en da's krapkes volledig vanachter
maar op de tweede rij, met de zetels naar achter geschoven, en de helling van de rugleuning individueel instelbaar ..... daar kan idd geen break tegenop, ook omdat je in een monovolume in het midden ook je eigen zetel + een vlakke vloer hebt
wordt effectief zéér mooi
en eigenlijk veel te veel beenruimte achterin, 't is gewoon 'overkill', maar toch
wel, ik weet uiteindelijk nog zo niet waar ik als chauffeur 't liefst in zit, in 508 of 807
in 807 heb je veel beter het overzicht, en ik vind die zetel ook erg goed (wel een nieuw zitkussen bestuurders zetel gekocht: daarmee moet je rekenen bij die wagens eens goed boven de 100d km: snellere slijtage van vooral de linker wang - maar je zit dan ook weer perfect)
je moet als Espace al de lange versie hebben om op de derde zitrij evenveel hoofdruimte te hebben als in de 807
vrienden van ons hebben de korte versie, en da's krapkes volledig vanachter
maar op de tweede rij, met de zetels naar achter geschoven, en de helling van de rugleuning individueel instelbaar ..... daar kan idd geen break tegenop, ook omdat je in een monovolume in het midden ook je eigen zetel + een vlakke vloer hebt
Re: 2008 - Peugeot 807 - 807-508SW
ik vond de ruimte bij een espace toch anders wel tegenvallen. De achterbank staat voor mij te hoog waardoor ik met mijn benen niet echt goed weet wat doen.
Re: 2008 - Peugeot 807 - 807-508SW
ge bedoelt de zitting te laag tov de vloer
dat klopt, daarin is de 807 beter: je zit daarin minder met opgetrokken knieën
dat klopt, daarin is de 807 beter: je zit daarin minder met opgetrokken knieën
Re: 2008 - Peugeot 807 - 807-508SW
ja, te laag dus
Re: 2008 - Peugeot 807 - 807-508SW
Ik begrijp jullie uitleg (dus versta me niet verkeerd he), maar ik zit helemaal niet graag zo hoog. Ligt dat aan mij? Ik zit liever achteraan in een grote break (bv 508SW) dan achteraan in een Espace. Daar is de verhouding zitting vloer echt niet leuk. 807/C8 is idd beter.
Re: 2008 - Peugeot 807 - 807-508SW
probleem dat ik tot hiertoe altijd heb ondervonden heb met mpv is dat de rugleuning te klein is. Mijn schouders worden niet of onvoldoende ondersteund en omdat mijn nekspieren omwille van een kapotte tussenwervelschijf continu opgespannen zijn, hebben die dan de neiging om nog meer te verkrampen met stekende migraine als gevolg.
-
- Pug Driver
- Berichten: 4720
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2008 - Peugeot 807 - 807-508SW
Dat zal van de rijstijl afhangen, bij rustige rijstijl zal de wagen in de bochten minder wiegen, dan kan hoger zitten leuker zijn.GT'tje schreef:Ik begrijp jullie uitleg (dus versta me niet verkeerd he), maar ik zit helemaal niet graag zo hoog. Ligt dat aan mij? Ik zit liever achteraan in een grote break (bv 508SW) dan achteraan in een Espace. Daar is de verhouding zitting vloer echt niet leuk. 807/C8 is idd beter.