gino 205 rallye en 106 gti
Moderator: P-unit
-
- Berichten: 2875
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
- Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
- Contacteer:
Maar Flappy toch...
Een carburator neemt de naft binnen die hij nodig heeft. Uw pomp stuurt de rest gewoon terug in uwen naftbak. Zoals ik al zei, koop je gewoon een Facet pomp geschikt voor carburators. Daar is nie veel race-pomp aan zenne (of ge moest speciale race membraam pompen bedoelen ?). Wordt ook gewoon gebruikt voor injectie motoren die worden omgebouwt naar carburatoren. Druk moeten die toch niet geven dus de pomp moet niet groot zijn en alleen debiet geven. Als ge dat omrekent naar liters per minuut, ge zou verschieten wat zo'n klein simpel pompke kan geven. Iig meer dan da blokske ooit kan vragen.
Je kan zelfs de pomp van een 205 GTI gebruiken met ne naftdruk regelaar op. Zet het systeem op 0.5 Bar (dacht ik) en tak op de leiding af naar de carbs.
Zo'n facet pomp kost +/- 90 euro. Da's zelfs nog goedkoper dan die van een GTI en een membraampomp zoals origineel erop zit kost ook al gauw 50 euro ofzo dus...
Ik blijf er trouwens bij dat er iets anders mis is. Kijk eerst maar eens naar de retour en zie of er nog benzine uitkomt bij volle belasting
Een carburator neemt de naft binnen die hij nodig heeft. Uw pomp stuurt de rest gewoon terug in uwen naftbak. Zoals ik al zei, koop je gewoon een Facet pomp geschikt voor carburators. Daar is nie veel race-pomp aan zenne (of ge moest speciale race membraam pompen bedoelen ?). Wordt ook gewoon gebruikt voor injectie motoren die worden omgebouwt naar carburatoren. Druk moeten die toch niet geven dus de pomp moet niet groot zijn en alleen debiet geven. Als ge dat omrekent naar liters per minuut, ge zou verschieten wat zo'n klein simpel pompke kan geven. Iig meer dan da blokske ooit kan vragen.
Je kan zelfs de pomp van een 205 GTI gebruiken met ne naftdruk regelaar op. Zet het systeem op 0.5 Bar (dacht ik) en tak op de leiding af naar de carbs.
Zo'n facet pomp kost +/- 90 euro. Da's zelfs nog goedkoper dan die van een GTI en een membraampomp zoals origineel erop zit kost ook al gauw 50 euro ofzo dus...
Ik blijf er trouwens bij dat er iets anders mis is. Kijk eerst maar eens naar de retour en zie of er nog benzine uitkomt bij volle belasting
maar hans toch...
leren lezen jongeman. Ik spreek wel degelijk over regelbaar debiet niet over druk.
Als zijn pomp niet kan volgen, komen de vlotterkamers snel droog te staan en is het gedaan met gasgeven.
Hij geeft het trouwens zelf al aan dat na een paar keer gasgeven de kamers bijna zijn leeggetrokken.
Mocht hij problemen hebben met de vlotterkamers, dan zou het net wel toevallig zijn dat het in beide carburateurs is.
Een paar keer goed gasgeven lukt dus wel, maw de acceleratiesproeiers zijn het ook niet. Valse lucht sluit dat ook al uit, want dan valt de motor direct dood bij volgas. Problemen met één van de doseurs is er dan ook niet want dat uit zich op een heel andere manier.
Als ge na tijdje volgas stilvalt is het aantal opties dat ge hebt heel klein: te weinig debiet ofwel problemen met uw vlotternaald/vlotter. Maar omdat een vlotternaald raar of zelden blijft plakken, maar wel veel meer kans heeft om niet meer voldoende af te sluiten kunt ge zelf uitmaken waar uw probleem zit.
Ofwel is die pomp te klein voor de carburateurs, ofwel is de pomp zelf niet goed meer, ofwel is de aanvoerdarm lek en wordt er te weinig druk en debiet geleverd, ofwel is de retour slecht aangesloten en gaat die met alles lopen (maar dat sluit zich al gedeeltelijk uit door het hoge brandstofverbruik).
En ja hans, spreek uit ondervinding...
Maar dan nog blijf ik bij mijn vorig punt: eerst deftig afstellen en dan verder kijken. Voor het zelfde geld staan de carburateurs veeeeeeeeeeeel te rijk.
@ gino: hoeveel mm waren die eerste carburateurs?
leren lezen jongeman. Ik spreek wel degelijk over regelbaar debiet niet over druk.
Als zijn pomp niet kan volgen, komen de vlotterkamers snel droog te staan en is het gedaan met gasgeven.
Hij geeft het trouwens zelf al aan dat na een paar keer gasgeven de kamers bijna zijn leeggetrokken.
Mocht hij problemen hebben met de vlotterkamers, dan zou het net wel toevallig zijn dat het in beide carburateurs is.
Een paar keer goed gasgeven lukt dus wel, maw de acceleratiesproeiers zijn het ook niet. Valse lucht sluit dat ook al uit, want dan valt de motor direct dood bij volgas. Problemen met één van de doseurs is er dan ook niet want dat uit zich op een heel andere manier.
Als ge na tijdje volgas stilvalt is het aantal opties dat ge hebt heel klein: te weinig debiet ofwel problemen met uw vlotternaald/vlotter. Maar omdat een vlotternaald raar of zelden blijft plakken, maar wel veel meer kans heeft om niet meer voldoende af te sluiten kunt ge zelf uitmaken waar uw probleem zit.
Ofwel is die pomp te klein voor de carburateurs, ofwel is de pomp zelf niet goed meer, ofwel is de aanvoerdarm lek en wordt er te weinig druk en debiet geleverd, ofwel is de retour slecht aangesloten en gaat die met alles lopen (maar dat sluit zich al gedeeltelijk uit door het hoge brandstofverbruik).
En ja hans, spreek uit ondervinding...
Maar dan nog blijf ik bij mijn vorig punt: eerst deftig afstellen en dan verder kijken. Voor het zelfde geld staan de carburateurs veeeeeeeeeeeel te rijk.
@ gino: hoeveel mm waren die eerste carburateurs?
Redelijk zeker dat het dan wel blijft zitten:gino schreef:na wat in de sneeuw te gaan spele moest den auto natuurlijk weer kapot gaan, er is weer zo een plastiek carrosserie verbreder af gegaan. we plakken die er normaal gezien op met tek7 , maar dit is blijkbaar niet echt stevig genoeg, dus als iemand hier iets beter voor zou weten.
http://la205rallye.free.fr/elargisseur.htm
Wel zien dat uw banden de verbreders niet raken, want dan kunt ge bezig blijven.
If God is the answer, it must have been a stupid question ...