advertentie Van Wijk reclame

gino 205 rallye en 106 gti

Trackcars, rallywagens, maar ook de rallyes op de weg

Moderator: P-unit

Den Hans
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Maar Flappy toch...

Een carburator neemt de naft binnen die hij nodig heeft. Uw pomp stuurt de rest gewoon terug in uwen naftbak. Zoals ik al zei, koop je gewoon een Facet pomp geschikt voor carburators. Daar is nie veel race-pomp aan zenne (of ge moest speciale race membraam pompen bedoelen ?). Wordt ook gewoon gebruikt voor injectie motoren die worden omgebouwt naar carburatoren. Druk moeten die toch niet geven dus de pomp moet niet groot zijn en alleen debiet geven. Als ge dat omrekent naar liters per minuut, ge zou verschieten wat zo'n klein simpel pompke kan geven. Iig meer dan da blokske ooit kan vragen.
Je kan zelfs de pomp van een 205 GTI gebruiken met ne naftdruk regelaar op. Zet het systeem op 0.5 Bar (dacht ik) en tak op de leiding af naar de carbs.

Zo'n facet pomp kost +/- 90 euro. Da's zelfs nog goedkoper dan die van een GTI en een membraampomp zoals origineel erop zit kost ook al gauw 50 euro ofzo dus...

Ik blijf er trouwens bij dat er iets anders mis is. Kijk eerst maar eens naar de retour en zie of er nog benzine uitkomt bij volle belasting
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

maar hans toch...

leren lezen jongeman. Ik spreek wel degelijk over regelbaar debiet niet over druk.
Als zijn pomp niet kan volgen, komen de vlotterkamers snel droog te staan en is het gedaan met gasgeven.
Hij geeft het trouwens zelf al aan dat na een paar keer gasgeven de kamers bijna zijn leeggetrokken.
Mocht hij problemen hebben met de vlotterkamers, dan zou het net wel toevallig zijn dat het in beide carburateurs is.
Een paar keer goed gasgeven lukt dus wel, maw de acceleratiesproeiers zijn het ook niet. Valse lucht sluit dat ook al uit, want dan valt de motor direct dood bij volgas. Problemen met één van de doseurs is er dan ook niet want dat uit zich op een heel andere manier.
Als ge na tijdje volgas stilvalt is het aantal opties dat ge hebt heel klein: te weinig debiet ofwel problemen met uw vlotternaald/vlotter. Maar omdat een vlotternaald raar of zelden blijft plakken, maar wel veel meer kans heeft om niet meer voldoende af te sluiten kunt ge zelf uitmaken waar uw probleem zit.
Ofwel is die pomp te klein voor de carburateurs, ofwel is de pomp zelf niet goed meer, ofwel is de aanvoerdarm lek en wordt er te weinig druk en debiet geleverd, ofwel is de retour slecht aangesloten en gaat die met alles lopen (maar dat sluit zich al gedeeltelijk uit door het hoge brandstofverbruik).
En ja hans, spreek uit ondervinding...
Maar dan nog blijf ik bij mijn vorig punt: eerst deftig afstellen en dan verder kijken. Voor het zelfde geld staan de carburateurs veeeeeeeeeeeel te rijk.

@ gino: hoeveel mm waren die eerste carburateurs?
Den Hans
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Ik blijf er bij. Als hij een goede electrische pomp heeft, kan hij nooit te weinig naft krijgen. No way dat die carbs meer vragen dan dat die pomp kan leveren. Dus daar moet ie eerst maar eens naar gaan kijken.

Vlotter is een optie inderdaad
gino

Bericht door gino »

momenteel staat er dit soort pomp op :
Afbeelding

lijkt mij opt eerste zicht ook goed genoeg :?

zowel mijn webers als die competitie webers zijn 40mm.
met vlotternaald is volgens mij niets mis , aangezien hij op ralenti wel vol loopt.
gino

Bericht door gino »

Pug306XS schreef:Ge kunt blijkbaar nog goe rijde want ben u tegegekome op leuvensesteenweg gistere :).

Had u eerst ni gezien ma wel ineens gehoord :)
heb u ook gezien , momenteel staan mijn webers er terug op , met de "goeie" geraakte ik de straat zelfs niet meer uit dusja
Den Hans
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Haalt nu uwe retour eens los zodat je zeker weet dat er nog naft uitkomt bij volle belasting. Eerder kan je niet verder zoeken.
gino

Bericht door gino »

het probleem is dat de competitie webers er al terug af zijn :?
Den Hans
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Maakt niet uit. Als hij op deze genoeg naft kan leveren dan op die competities ook. Een paar maatjes groter in sproeier scheelt ook niet dusdanig veel dat uw pomp nie kan volgen hé. Die pompen gebruiken ze ook bij grotere carbs dus daar moet ge gene bang voor hebben.
gino

Bericht door gino »

hmja , ik zal straks is zien
Den Hans
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Ja, want je moet dingen gaan uitstluiten anders ga je je probleem nooit vinden.
gino

Bericht door gino »

ik heb daarstraks al is even gezien zonder de motor te laten draaien, met contact aan (de acceleratiesproeiers spuiten zo ook in), en er kwam naft uit de retour. ik zal binnenkort is testen terwijl hij draait (hier in de wijk kan ik dat niet doen , de buren vinden mijne auto nu al veel te luid)
Tom205304

Bericht door Tom205304 »

gino schreef:na wat in de sneeuw te gaan spele moest den auto natuurlijk weer kapot gaan, er is weer zo een plastiek carrosserie verbreder af gegaan. we plakken die er normaal gezien op met tek7 , maar dit is blijkbaar niet echt stevig genoeg, dus als iemand hier iets beter voor zou weten.
Redelijk zeker dat het dan wel blijft zitten:
http://la205rallye.free.fr/elargisseur.htm
Wel zien dat uw banden de verbreders niet raken, want dan kunt ge bezig blijven.
If God is the answer, it must have been a stupid question ...
gino

Bericht door gino »

ziet er inderdaad wel steviger uit den gewoon te plakken
het spijtige is wel dat ze dan opnieuw moeten gespoten worden :(
Den Hans
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Het probleem zit'm gewoon in de banden/velgen hoor. 15" is altijd problemen of je moet'm beenhard leggen...
gino

Bericht door gino »

mja , de banden raken wel af en toe , maar enkel op de autostrade als er een hoogteverschil in de baan is (voor zover ik het kan horen en voelen)
Plaats reactie

Terug naar “Peugeot in de Sport - Peugeot dans le Sport”