1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Moderator: P-unit
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
vrees dat uw vernis aan het afpellen is
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Volledig herspuiten enige optie dan? Of bestaat er een "tussenstap"? Ken van lek echt niks
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Gisterenavond trouwens nog eens een oldtimermeeting gedaan
Oldtimers Muze in Olen; een maandelijkse avondmeeting (1e woensdag vd maand) gedurende de lente/zomermaanden. Wel vreemde sfeer vond ik en had wat het gevoel er niet thuis te horen Beetje mentaliteit "een wagen jonger dan 40 is geen oldtimer" en "een oldtimer hoort origineel te blijven" had ik het gevoel. Nuja, het beste maar van gemaakt
Oldtimers Muze in Olen; een maandelijkse avondmeeting (1e woensdag vd maand) gedurende de lente/zomermaanden. Wel vreemde sfeer vond ik en had wat het gevoel er niet thuis te horen Beetje mentaliteit "een wagen jonger dan 40 is geen oldtimer" en "een oldtimer hoort origineel te blijven" had ik het gevoel. Nuja, het beste maar van gemaakt
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
voelt ge de beschadiging als ge er met uw vinger over gaat?silverlion306 schreef:Volledig herspuiten enige optie dan? Of bestaat er een "tussenstap"? Ken van lek echt niks
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Ge voelt een minuscuul verschil. Voelt ook ruwer aan de plekken.
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
vernis los dus...
wilt ge dat oplossen is het herspuiten... maar ik zou het zo laten... geeft mooie patina aan de lak
wilt ge dat oplossen is het herspuiten... maar ik zou het zo laten... geeft mooie patina aan de lak
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Patina aan de lak en zo laten? Dus richting rat-look??
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
da's gene ratlook, maar gewoon een auto in zijn 'jus' laten qua uiterlijk. Blijf die maar gewoon wassen zoals ge doet. 'm Laten roesten zou ik dan weer niet laten doen.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Voor rat-look en roest op mijn eigen wagen ben ik inderdaad niet Ik vind het geweldig op een oude Amerikaanse pick-up of Hotrod, maar op een 309 zou ik het toch niet doen. Liefst zou ik hem terug mooi blinkend hebben, maar budget om hem volledig te herspuiten is er niet
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
paneel per paneel laten aanpakken als het moest zijn. De ergste plekken eerst doen, zeker waar ge kans gaat krijgen op roest.
-
- Pug Driver
- Berichten: 4720
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Mss een kleur wax van Tirtle wax proberen, waar ander polischen wit achter laten in oneffenheden gaat dez zwart achter laten, zo gaat het minder opvallen. Na enkele keren wassen opnieuw doen wax poets ge ook weg.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Ondertussen nog wat aan het knutselen geslagen op de 309 Gasdrukveren onder de motorkap. Aangezien ik niet kan lassen dan maar met boutjes en moeren aan de slag gegaan. Enkel over de verbinding bovenaan ben ik wat minder tevreden, mogelijk zoek ik hier nog een andere oplossing. Moet wel nog afgewerkt worden allemaal
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
En ze staan er vast op
Hoe ik erop gekomen ben: ik speelde al langer met dit idee, vooral sinds de plaatsing van de veerpootbrug en dat hierdoor de oorspronkelijke "stang" niet meer zo hyperstabiel stond. Zo een stang heb ik ook altijd maar lelijk gevonden. Maar aangezien ik geen idee had of dit wel zou werken waagde ik het niet om zulke gasdrukveren te kopen. Vooral de plaatsing baarde mij zorgen. Dus kwam het er maar niet van...
Echter was ik onlangs wat aan het oprommelen in mijn garage tot ik plots een oud paar gasdrukveren tegen kwam welke op de motorkap van mijn 306 destijds stonden. Nog steeds werkend, enkel wat grijs geworden. Daarop ging het molentje in mijn kop aan het draaien
Bijkomend geluk was dat hier nog een half karkas van die 306 stond, uitgerekend de voorkant Daar zat het bevestigingspunt van die veren nog op. Slijpschijf erbij en uitgeslepen. Met die stukken naar de 309 en kijken wat de mogelijkheden waren. Het kon niet beter uitkomen: ongeveer op hetzelfde punt waar deze bij de 306 zitten heeft de 309 een moer die het frontpaneel bevestigd. Diezelfde moer konden we gebruiken om het scharnierpunt te monteren.
Op de motorkap zelf ging het pak minder eenvoudig en daar heb ik flink mijn hoofd mogen breken. Daar had ik namelijk geen kogelpen voor en bovendien zag ik geen punt om deze te plaatsen. Eerste stap was het zoeken naar zo'n kogelpen. Iets wat uiteindelijk pak moeilijk was dan ik dacht. Tot ik het idee kreeg om dit simpelweg zelf te maken met een moer met inbuskop van M6 Beetje agerond tegen de schuurband en voila, 2 kogelpennen waren gemaakt. Bleef het de vraag hoe we dit gingen plaatsen. Beste idee (waren paar gefaalde ideeen vooraf gegaan) wat ik kreeg was een stalen lat op de motorkap. Alles geshroefd op de motorkap (lassen kan ik niet), wat uiteindelijk nog als voordeel heeft dat alles er makkelijk terug afkan indien ik ooit een andere kap steek (wat zeker niet uitgesloten is gezien de staat van de huidige). Haakje op de lat en daar dan de zelfgemaakte kogelpen op. Dit punt ben ik zelf wel nog niet 100% tevreden dus daar ben ik wel nog aan het verder denken. Maar alles werkt perfect
De gasdrukveren werden dus opgeknapt en besloten deze toch maar in het rood te zetten zoals de veerpoorbrug
Hoe ik erop gekomen ben: ik speelde al langer met dit idee, vooral sinds de plaatsing van de veerpootbrug en dat hierdoor de oorspronkelijke "stang" niet meer zo hyperstabiel stond. Zo een stang heb ik ook altijd maar lelijk gevonden. Maar aangezien ik geen idee had of dit wel zou werken waagde ik het niet om zulke gasdrukveren te kopen. Vooral de plaatsing baarde mij zorgen. Dus kwam het er maar niet van...
Echter was ik onlangs wat aan het oprommelen in mijn garage tot ik plots een oud paar gasdrukveren tegen kwam welke op de motorkap van mijn 306 destijds stonden. Nog steeds werkend, enkel wat grijs geworden. Daarop ging het molentje in mijn kop aan het draaien
Bijkomend geluk was dat hier nog een half karkas van die 306 stond, uitgerekend de voorkant Daar zat het bevestigingspunt van die veren nog op. Slijpschijf erbij en uitgeslepen. Met die stukken naar de 309 en kijken wat de mogelijkheden waren. Het kon niet beter uitkomen: ongeveer op hetzelfde punt waar deze bij de 306 zitten heeft de 309 een moer die het frontpaneel bevestigd. Diezelfde moer konden we gebruiken om het scharnierpunt te monteren.
Op de motorkap zelf ging het pak minder eenvoudig en daar heb ik flink mijn hoofd mogen breken. Daar had ik namelijk geen kogelpen voor en bovendien zag ik geen punt om deze te plaatsen. Eerste stap was het zoeken naar zo'n kogelpen. Iets wat uiteindelijk pak moeilijk was dan ik dacht. Tot ik het idee kreeg om dit simpelweg zelf te maken met een moer met inbuskop van M6 Beetje agerond tegen de schuurband en voila, 2 kogelpennen waren gemaakt. Bleef het de vraag hoe we dit gingen plaatsen. Beste idee (waren paar gefaalde ideeen vooraf gegaan) wat ik kreeg was een stalen lat op de motorkap. Alles geshroefd op de motorkap (lassen kan ik niet), wat uiteindelijk nog als voordeel heeft dat alles er makkelijk terug afkan indien ik ooit een andere kap steek (wat zeker niet uitgesloten is gezien de staat van de huidige). Haakje op de lat en daar dan de zelfgemaakte kogelpen op. Dit punt ben ik zelf wel nog niet 100% tevreden dus daar ben ik wel nog aan het verder denken. Maar alles werkt perfect
De gasdrukveren werden dus opgeknapt en besloten deze toch maar in het rood te zetten zoals de veerpoorbrug
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
goed bezig!!