klopt
onze 1ste C8 was een drama - na 2 jaar (100.000 km) net voor verstrijken van garantietermijn ingewisseld voor 2de (nog heel veel voor teruggehad van Citr. dealer indertijd, zowat 2/3 vd nieuwprijs)
onze 2de C8 was probleemloos, echter...... na 2.5 jaar en 117.000 km de gebroken distributieriem - onder garantie hersteld door dezelfde Citr. dealer
maar ik reed in die tijd met km-vergoeding voor het werk, had daarmee ondertussen genoeg 'verdiend' dus ook de 2de C8 is na 3 jaar en 150.000 km ingeruild op de 807, in 2008 (toen nog 1/2 vd nieuwprijs teruggehad)
en de 807 tsja, in 2011 (bij 100.000 km) van werk gewisseld - enkel nog 20 km/dag - zuiver nog woon-werk verkeer + wat privé-verkeer
bij 125.000 km dan nieuwe koppeling & vliegwiel - die leken wel te licht voor de 2.0 HDi 136 + het hoge gewicht van de wagen
maar verder enkel de normale onderhoudskosten mee gehad - kan er over een periode van 10.5 jaar niet over klagen - de kinderziektes waren er echt wel allemaal uit
en dan is vanaf 2014 de 1ste 508 SW gekomen, nu vanaf juni 2018 de 2de
firmawagens, dus helemaal op 2 oren slapen
+ ik vergelijk ze soms met firmawagens van collega's - Golf Variant, Octavia Break, Superb Break, A4 Avant, zelfs A6 Avant (chef)
geef mij de 508 SW maar (de nieuwe nie meer, die vind ik nie schuune......)
de 508 II SW zal echt mijn volgende firmawagen niet worden (nog zeker 4 jaar met deze rijden, mss zelfs 5)
dus wss geen Peugeot meer in de toekomst
de Grande Punto van mijn echtgenote (60 vandaag

) wordt ook haar laatste wagen - die moet nog jaren meekunnen (12 jaar en amper 30.000 km)
ottokes........