2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 4719
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Kunt hem bij Jo langs brengen, door dat bouwen heeft hij nog klei over.
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
da's leem bij Jo
en dan gaat de lak niet meer blinken maar het blote staal wel
en dan gaat de lak niet meer blinken maar het blote staal wel
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
vandaag nog eens gekeken naar waar het zou kunnen lekken.
En ja hoor, weer bij de aansluiting van de egr klep naar de inlaatcollector. Er zit standaard geen dichting tussen en ik had geprobeerd met een kartonnen dichting. Die had het dus niet gehouden. Niet doorgescheurd of zo, maar blijkbaar platgeduwen geweest.
Op goed geluk naar de garage gereden en daar heeft Dennis (PeugeotLover) nagekeken of er een dichting voor bestaat. Bingo!! De expert met dezelfde motor heeft er eentje. 5€ armer naar huis gegaan en direct gemonteerd.
Het verschil is er meteen. Auto reageert veerkrachtiger, veel betere gasrespons en vooral bij doortrekken gaat de nog te rijden afstand niet direct de dieperik in. Wel gemerkt dat één van de vijzen van egr klep zijn beste tijd heeft gehad. Morgen bij daglicht nog eens kijken wat we daar aan kunnen doen en dan zal dat terug in orde moeten zijn.
Dus al wie een 2 liter blok heeft: kijken of de EGR klep de dichting heeft en zoniet, eentje van een expert steken. 2 minuten werk, wereld van verschil...
En ja hoor, weer bij de aansluiting van de egr klep naar de inlaatcollector. Er zit standaard geen dichting tussen en ik had geprobeerd met een kartonnen dichting. Die had het dus niet gehouden. Niet doorgescheurd of zo, maar blijkbaar platgeduwen geweest.
Op goed geluk naar de garage gereden en daar heeft Dennis (PeugeotLover) nagekeken of er een dichting voor bestaat. Bingo!! De expert met dezelfde motor heeft er eentje. 5€ armer naar huis gegaan en direct gemonteerd.
Het verschil is er meteen. Auto reageert veerkrachtiger, veel betere gasrespons en vooral bij doortrekken gaat de nog te rijden afstand niet direct de dieperik in. Wel gemerkt dat één van de vijzen van egr klep zijn beste tijd heeft gehad. Morgen bij daglicht nog eens kijken wat we daar aan kunnen doen en dan zal dat terug in orde moeten zijn.
Dus al wie een 2 liter blok heeft: kijken of de EGR klep de dichting heeft en zoniet, eentje van een expert steken. 2 minuten werk, wereld van verschil...
-
- Pug Driver
- Berichten: 5331
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Foto van waar ik Da moeten zoeken. [emoji16]jurgen_s schreef:Dus al wie een 2 liter blok heeft: kijken of de EGR klep de dichting heeft en zoniet, eentje van een expert steken. 2 minuten werk, wereld van verschil...
Al heeft mijne HDi daar precies weinig last van.
Zelfs met doorpedallen op mijn rallybaantjes geraak ik nie boven de 6l. [emoji41]
-
- Pug Driver
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
weer iets dat opgelost is.
-
- Pug Driver
- Berichten: 4719
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Nice opzoekingswerk
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
voilà, nog maar eens aan gewerkt vandaag. Merkte vandaag dat het alweer zover was. Ritje naar Antwerpen en ik voelde met momenten heel duidelijk dat het niet klopte. Auto was soms lui, trok onvoldoende door en het verbruik was toch ook niet dat.
Thuis terug nagekeken om te moeten vaststellen dat de vijs die problemen gaf gewoon terug losstond, maw buis stond niet vast op de egr klep met als gevolg dat wanneer de turbo opspoelt er via de opening tussen buis en egr klep turbodruk weglekt.
Waar gaat het nu over: zilveren buis die tot achter de motor gaat
aansluiting met de klep (hier met het dichtingsplaatje duidelijk tussen):
hier de 'schuldige': schroefdraad is kapot
tap 8 mm gaan halen: deze werkt in 3 stappen waardoor je heel precies nieuwe draad kan tappen. Op de draadloze boormachine gezet en hup op een paar minuten was het werkje geklaard. Ook het andere gat naar 8 mm gezet zodat er nu 2 dikke vijzen op de verbinding staan en die dus nooit meer loskomt.
Al toerke meer gereden en het verschil is overduidelijk te merken... straks naar het werk eens kijken hoe het met het verbruik zit.
Thuis terug nagekeken om te moeten vaststellen dat de vijs die problemen gaf gewoon terug losstond, maw buis stond niet vast op de egr klep met als gevolg dat wanneer de turbo opspoelt er via de opening tussen buis en egr klep turbodruk weglekt.
Waar gaat het nu over: zilveren buis die tot achter de motor gaat
aansluiting met de klep (hier met het dichtingsplaatje duidelijk tussen):
hier de 'schuldige': schroefdraad is kapot
tap 8 mm gaan halen: deze werkt in 3 stappen waardoor je heel precies nieuwe draad kan tappen. Op de draadloze boormachine gezet en hup op een paar minuten was het werkje geklaard. Ook het andere gat naar 8 mm gezet zodat er nu 2 dikke vijzen op de verbinding staan en die dus nooit meer loskomt.
Al toerke meer gereden en het verschil is overduidelijk te merken... straks naar het werk eens kijken hoe het met het verbruik zit.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
fijn gefixt ! ! !
@ joske, uwe heeft dat niet, is anders
@ joske, uwe heeft dat niet, is anders
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
kaap van de 270k is nu wel heel dicht, nog een paar 100 km's en ze is er...
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
vandaag gemiddeld verbruik eens nagekeken. Ik zat eergisteren nog op 7,2 nu al op 6,7. Het gaat de goederichting uit. Alleen nog klein dipke onderaan de toeren, dusnog ergens kleine lek. ik vermoed xe aansluiting buis die vd egr klep komt naar de inlaatcollector. Twee buizen zijn daar aan elkaar gezet via een klemring en daarmee hebt ge geen zekerheid dat de twee stukken luchtdicht aan elkaar zitten, wat wel nodig is om een gegarendeerde drukvulling te krijgen vd turbo. Lucht die ontsnapt komt niet in de motor, krijgt ge rendementsverlies, daaraan hoger verbruik en dus ook roetvorming.
-
- Pug Driver
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
- Locatie: The big city of Merksplas
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
blij dat de problemen bijna weg zijn:)
ik daar en tegen, heb een grote emmer stront momenteel...
mijn blok tikt en stotterd,...
ik daar en tegen, heb een grote emmer stront momenteel...
mijn blok tikt en stotterd,...
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
ik heb het gelezen
bij mij gaan de injectoren ook op de duur gereviseerd moeten worden want die van mij maakt gewoon teveel lawaai bij stationair toerental
bij mij gaan de injectoren ook op de duur gereviseerd moeten worden want die van mij maakt gewoon teveel lawaai bij stationair toerental
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
onderweg naar Jones foutmelding dat er een ABS probleem was
had als pervers probleem dat ook de gps ermee ophield want die maakt maar om de zoveel tijd connectie met de satellieten en de rest wordt dmv de achterste abs sensoren berekend. Gelukkig had Jo zijn smart phone bij de hand en zijn we zo tot bij Jones geraakt.
Bij het vertrek: starten, foutmelding gekregen, doorgereden foutmelding weg en GPS ging terug zoals normaal
had als pervers probleem dat ook de gps ermee ophield want die maakt maar om de zoveel tijd connectie met de satellieten en de rest wordt dmv de achterste abs sensoren berekend. Gelukkig had Jo zijn smart phone bij de hand en zijn we zo tot bij Jones geraakt.
Bij het vertrek: starten, foutmelding gekregen, doorgereden foutmelding weg en GPS ging terug zoals normaal
-
- Pug Driver
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Het blijf een machtig machine om te zien.
-
- Pug Driver
- Berichten: 5331
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Zo maken ze er nie meer.
Comfortabel slee. [emoji846]
Comfortabel slee. [emoji846]