1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Moderator: P-unit
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Ik heb een paar weken geleden ook zo een probleem gehad met mijne 309 altijd gestart geen probleem ineens leg ik hem stil en wil hij nimmer starten met startkabels terug ingang gezet toerke gedaan terug willen starten en weer niks.
ik heb wel een nieuw baterij er in zitten was mijn alernator die stuk was heb er een revisie op laten doen en nu geen probleem.
Misschien bij u het zelfde probleem.
ik heb wel een nieuw baterij er in zitten was mijn alernator die stuk was heb er een revisie op laten doen en nu geen probleem.
Misschien bij u het zelfde probleem.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
De batterij lijkt het probleem toch niet te zijn. Vandaag eens aan een testritje onderworpen aangezien ik morgen toch de 309 wil gebruiken om naar een airshow te gaan.
Starten ging opnieuw zeer moeilijk, ook met de zwaardere batterij. Maar dankzij Jurgens pompende starttruckje ging het na meerdere pogingen toch. Echter valt de motor als hij koud is zeer makkelijk stil, moet altijd wat gas geven om het stilvallen te voorkomen. Wanneer de motor eens op temperatuur is is er geen vuiltje aan de lucht en draait die netjes, ook stationair.
Eens motor op temperatuur ritje Tienen - Zaventem Zaventem - Tienen gedaan (met stop tussen van een halfuurtje), hoofdzakkelijk snelweg. Dit ging zeer goed en merkte niets van problemen. Ook het starten met warme motor was geen enkel probleem.
Wat me eigenlijk wel opviel; de startproblemen zijn er iedere keer geweest nadat de wagen in een hevige stortbui heeft gestaan. Het blijft een wagen vol mysterie voor mij die 309...
Starten ging opnieuw zeer moeilijk, ook met de zwaardere batterij. Maar dankzij Jurgens pompende starttruckje ging het na meerdere pogingen toch. Echter valt de motor als hij koud is zeer makkelijk stil, moet altijd wat gas geven om het stilvallen te voorkomen. Wanneer de motor eens op temperatuur is is er geen vuiltje aan de lucht en draait die netjes, ook stationair.
Eens motor op temperatuur ritje Tienen - Zaventem Zaventem - Tienen gedaan (met stop tussen van een halfuurtje), hoofdzakkelijk snelweg. Dit ging zeer goed en merkte niets van problemen. Ook het starten met warme motor was geen enkel probleem.
Wat me eigenlijk wel opviel; de startproblemen zijn er iedere keer geweest nadat de wagen in een hevige stortbui heeft gestaan. Het blijft een wagen vol mysterie voor mij die 309...
-
- Pug Driver
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
- Locatie: The big city of Merksplas
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
het kan goed zijn dat de roter, en de delco kap iets te ver in gebrand zijn, door leeftijd,
dan krijg je ook die symptomen, bij nat weer slecht of niet willen starten doordat dan de 'vonk' niet zwaar genoeg is
dan krijg je ook die symptomen, bij nat weer slecht of niet willen starten doordat dan de 'vonk' niet zwaar genoeg is
-
- Pug Driver
- Berichten: 4719
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Of barst in de kap, waardoor vocht binnen kan.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
De rotor en de kap had ik recent al vervangen, maar 1 van de bevestigingsklemmen van de kap was afgebroken en heb dit vervangen door een tie-wrap (rattenstaart gelijk wij zeggen). Zou wel eens kunnen dan dat daar ergens vocht in geraakt. Keer checken
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Heb door een werkongeval de laatste week niet meer kunnen kijken naar de 309, maar de wagen is deze week wel nog eens gestart geweest en sloeg onmiddellijk aan. Dat bevestigd enkel mijn vermoeden over het vocht.
Nu begin ik toch stilaan te twijfelen om de velgen toer op te gaan met deze. De wieldeksels breken achter aan de bevestiging steeds meer door en andere wieldeksels van zelfde model vind ik absoluut niet. Dus misschien toch maar nadenken over een velgje (sommige hier zullen het graag horen ). Dus aan de mede 309 fanaten en velgenkenners; wat is er mogelijk op een 309? Zelf ken ik bitter weinig van velgen af.
Nu begin ik toch stilaan te twijfelen om de velgen toer op te gaan met deze. De wieldeksels breken achter aan de bevestiging steeds meer door en andere wieldeksels van zelfde model vind ik absoluut niet. Dus misschien toch maar nadenken over een velgje (sommige hier zullen het graag horen ). Dus aan de mede 309 fanaten en velgenkenners; wat is er mogelijk op een 309? Zelf ken ik bitter weinig van velgen af.
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Met de juiste bandenmaat is veel mogelijk
Op de mijne zaten 15" 8J breed met vooraan ET10 en achteraan ET0 (origineel ET20 maar vooraan 10mm en achteraan 20mm spacer)
Een gewone 15" 7J breed met 195/45/15 band erop is zeker te doen met een ET-waarde van 20 of minder. En dan moet hij niet persé verlaagd zijn om knap te ogen vermoed ik
Op de mijne zaten 15" 8J breed met vooraan ET10 en achteraan ET0 (origineel ET20 maar vooraan 10mm en achteraan 20mm spacer)
Een gewone 15" 7J breed met 195/45/15 band erop is zeker te doen met een ET-waarde van 20 of minder. En dan moet hij niet persé verlaagd zijn om knap te ogen vermoed ik
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Als ge hem wat lager wilt leggen zou ik maximum een 7 breed nemen 8 breed achteraan gaat niet zonder kassen rollen bij een vijf deur
Grts
Grts
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Velgen van een gti
Doet ge. Ooit iets verkeerd mee.
Doet ge. Ooit iets verkeerd mee.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Zou dan inderdaad ook wat willen verlagen, niet te veel. Kassen rollen zou ik liever niet doen. De GTI velgen vind ik persoonlijk dan weer net wat minder, tenzij in het zwart...
-
- Pug Driver
- Berichten: 5331
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Als ge t toch stock wilt houden.
De miami velgen.
De miami velgen.
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Ik heb zo nog een setje miami velgen liggen in 14 inch.. eigenlijk van een 405 afkomstig
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Dju net mijn setje GTX van de 305 verkocht
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Ik ga afstappen van het stock-idee. Mijn werkongeval was best vrij ernstig, en dan heb ik al bij al extreem veel geluk gehad want het had evengoed fataal afgelopen kunnen zijn met mij Dat voorval is zo'n moment in uw leven waarop ge wakker schrikt, ik heb eruit geleerd van gewoon uw goesting te doen en te genieten van mijn leven, iets wat ik te weinig deed en veel te veel nadacht over alles. Soit, geen emobedoeling hier Maar kortom: waarom zou ik moeten blijven genieten en dromen van de wagens van anderen terwijl ik zelf een goede basis heb?
Nuja, dit jaar zullen de meetings wel gedaan worden zoals hij er nu bij staat, maar 17 zou weleens de andere toer kunnen op gaan. Plannen verkondig ik echter niet
Nuja, dit jaar zullen de meetings wel gedaan worden zoals hij er nu bij staat, maar 17 zou weleens de andere toer kunnen op gaan. Plannen verkondig ik echter niet