1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Moderator: P-unit
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
nope, 309 en 205 is trekken om groot licht te laten branden
dan moet ge een duidelijke klik voelen bij het naar achter trekken
dan moet ge een duidelijke klik voelen bij het naar achter trekken
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Dan zit ik verkeerd. Ik ben dan ook al dik 2 jaar 309-loos.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Zijn meeste Peugeots niet zo? Bij mijn 306 was dit ook zo en als ik me niet vergis bij alle Peugeots zo waarmee ik ooit eens gereden heb (107, 206, 207, 306, 307, 308, 405 en 406).
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Ik denk dat het bij de meeste Pugs zo is. Maar bij het trio C1-Aygo-107 is het trekken om de flashen en duwen om permanent te branden (op voorwaarde dat de gewone lichten opstaan natuurlijk).
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Ondertussen leren we de wagen steeds beter kennen. Een eerste volle tank er bijna doorgejaagd ondertussen en we kwamen op een mooi verbruik van 450km met 38l. Zat nog ongeveer 1/8e in de tank toen ik ging tanken. Persoonlijk ben ik best wel tevreden met dit verbruik, had groter verbruik verwacht van wagen van 28 jaar oud
Ook rijprestaties ben ik zeer tevreden. De wagen komt echt los nu en moet zeggen dat er best wel pit zit in dit 1300 motortje Het viel me zelfs op dat deze beter optrekt dan onze VW Polo uit 99 met 1400 benzine motor
Echter toch een probleempje opgemerkt. De koelvloeistof moet ik zo om de 200km aanvullen. Het lampje op mijn dashboard gaat dan branden. Echter moet ik wel niet zo heel veel bijvullen. Ik vermoed dat dit wat het gevolg is van het lange stilstaan is de laatste jaren, ergens een dichting die vervangen moet worden?
Nuja, ik blijf zeer tevreden over deze 309
Ook rijprestaties ben ik zeer tevreden. De wagen komt echt los nu en moet zeggen dat er best wel pit zit in dit 1300 motortje Het viel me zelfs op dat deze beter optrekt dan onze VW Polo uit 99 met 1400 benzine motor
Echter toch een probleempje opgemerkt. De koelvloeistof moet ik zo om de 200km aanvullen. Het lampje op mijn dashboard gaat dan branden. Echter moet ik wel niet zo heel veel bijvullen. Ik vermoed dat dit wat het gevolg is van het lange stilstaan is de laatste jaren, ergens een dichting die vervangen moet worden?
Nuja, ik blijf zeer tevreden over deze 309
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
om de 200 km is toch veel te snel, ofwel moet het systeem is ontlucht worden ofwel is er een lek...
je hebt 2 soorten lekken, lekken die je ziet (lekkende darm, radiator...) of lekken die je niet ziet, (lekkende cilinderkoppakking, kachelradiator...)
best toch eens laten opsporen wat er lekt
je hebt 2 soorten lekken, lekken die je ziet (lekkende darm, radiator...) of lekken die je niet ziet, (lekkende cilinderkoppakking, kachelradiator...)
best toch eens laten opsporen wat er lekt
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Nog niet echt de tijd gehad om het probleem met de koelvloeistof te zoeken, maar heb sinds de post over dat probleem eigenlijk niet meer moeten bijvullen. Blijf het toch nog opvolgen want geloof niet in problemen die zelf verdwijnen
De choke heb ik denk ik nog niet volledig onder de knie. Het is dan ook de eerste wagen met een choke voor mij. Heb ook nooit leren rijden met een choke dus het is zoeken voor mij. Starten met koude motor trek ik hem uit en start dan van 1e slag al. Echter wanner moet ik deze induwen? Ik duw hem langzaam aan tijdens tijden meer en meer in naarmate temperatuur koelvloeistof stijgt. Maar als ik aan rood licht kom met koude motor zit ik wat in de war. Dan nijgt hij naar stilvallen. Tot nu toe loste ik het op daar te spelen met de choke of wat gas te geven. Bij warme motor geen enkel probleem. Echter het starten lijkt niet zo vlot te gaan. Choke ingeduwd en gaspedaal op bodem probeer ik te starten. 1e poging mislukt altijd. Pas bij een 2e poging start hij dan na pakweg 3 seconden. Is dit normaal?
De choke heb ik denk ik nog niet volledig onder de knie. Het is dan ook de eerste wagen met een choke voor mij. Heb ook nooit leren rijden met een choke dus het is zoeken voor mij. Starten met koude motor trek ik hem uit en start dan van 1e slag al. Echter wanner moet ik deze induwen? Ik duw hem langzaam aan tijdens tijden meer en meer in naarmate temperatuur koelvloeistof stijgt. Maar als ik aan rood licht kom met koude motor zit ik wat in de war. Dan nijgt hij naar stilvallen. Tot nu toe loste ik het op daar te spelen met de choke of wat gas te geven. Bij warme motor geen enkel probleem. Echter het starten lijkt niet zo vlot te gaan. Choke ingeduwd en gaspedaal op bodem probeer ik te starten. 1e poging mislukt altijd. Pas bij een 2e poging start hij dan na pakweg 3 seconden. Is dit normaal?
-
- Pug Driver
- Berichten: 984
- Lid geworden op: za 21 jan 2006, 22:19
- Locatie: st lambrechts herk
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Kijk mss de waterpomp eens na:-) deze hangt naast de carter heel onderaan. Mijne lekte daar ook wat. Ik heb dan ineens de waterpomp en de thermostaat vervangen:-)
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
bij warme motor kunt ge een paar keer met het gaspedaal pompen eer die te starten, maar zou in principe niet moeten
nu ja, de 205 hier heeft er ook last van, die krijgt bij zijn rebuild een electrische benzinepomp...
nu ja, de 205 hier heeft er ook last van, die krijgt bij zijn rebuild een electrische benzinepomp...
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Vandaag met de 309 voor het eerst onder de Pugdrivers gekomen tijdens Pugday. Paar positieve commentaren ontvangen en dat deed me deugd
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
voilà, zijn eerste bijeenkomst is een feit
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Nog eens proficiat hé!
Mooi 309tje...
Maar mss toch uitkijken naar een 806/807? [emoji6]
Mooi 309tje...
Maar mss toch uitkijken naar een 806/807? [emoji6]
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Of in het vervolg een regenjasje gebruiken
Maar er moet inderdaad iets groter bijkomen als dailly, want 2 kids gaat dat Poloke van de vrouw niet aankunnen
Maar er moet inderdaad iets groter bijkomen als dailly, want 2 kids gaat dat Poloke van de vrouw niet aankunnen
-
- Pug Driver
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
- Locatie: The big city of Merksplas
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
knap autoke, in mooie staat ook voor de leeftijd
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Bedankt
Hij stond ook in schoon gezelschap
Hij stond ook in schoon gezelschap