advertentie Nova reclame

2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

508 en 5008

Moderator: P-unit

Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door Octa+ »

Voelde me echt achterlijk gisteren [emoji3]
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door GT'tje »

Jij moet ni veel zeggen. Ik had het eerst niet gezien! Dat vond ik veel erger !!! :oops: :oops:
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door GT'tje »

:cry: :cry: :cry: Ik heb prijs. Een ondergrondse parking, een kleine draai en niet gezien dat er een hoge borduur was :cry: :cry: :cry:

Afbeelding

Als mijn zomervelgen geplaatst worden, zal ik deze dus moeten laten herstellen.
Iemand die nu goed gelezen heeft, weet nu dat ik andere zomervelgen laat steken ;)
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9544
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door jurgen_s »

ik heb het ook al een paar keer gehad

die ondergrondse parkings zijn vaak heeeeeeeeeel smallekes en dan plaatsen ze nog borduren van soms 20 cm hoog
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door GT'tje »

Ik kon mijn bocht naar rechts niet goed nemen. Dus ik week een beetje uit naar links om zo mijn bocht beter te kunnen nemen. Maar ja, domme ik. Vooral als je weet dat de schade links achteraan zit. Stom. En 't is dan nog juist een moeilijke velg om te laten herstellen, met die 2 kleuren. Ach ja...
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door GT'tje »

Ow ja, bijna vergeten te melden. Gisteren heb ik de 50.000km erop gezet. 8)
Nog steeds super tevreden. Zowel over de wagen als over de dealer.

Binnen 2 weken gaat hij binnen voor enkele herstellingen. Nieuwe voorruit, zomerbanden erop (met een nieuw velgje), achterdeur nazien ... Met het herstellen van de raamgeleider achteraan is er iets mis gelopen bij het monteren van de deur. Daar zit nu precies een rammelaar in :lol: Als er een beetje bas zit in de muziek, trilt er in de deur iets mee. Maar dat gaan ze oplossen.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door Steven »

Zonde, zonde, zonde... :| Wel benieuwd naar de zomervelgen. OEM?
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door GT'tje »

Steven, in het wereldje van de velgen heb ik geen idee meer wat nog OEM is en wat niet. Ik veronderstel dat automerken hun velgen ook niet meer zelf maken. Ik heb erg lang gezocht. Maar dat wat ik wou, was niet erg gemakkelijk te realiseren. Ik had teveel eisen :lol:
Ik verklap je al wel dat het geen 19 duim geworden is. Dat is namelijk niet gemakkelijk te vinden op 8 duim. Meestal is dat al 8,5. En ik moest en zou een 5-spaak hebben... En mijn zomerbanden zijn nog niet opgereden. Dus kan ik die hiervoor terug opnieuw gebruiken. De velgen zijn eerst getest geweest op mijn auto (via via aan dezelfde exemplaren geraakt dankzij mijn dealer!). Er bleek een probleem te kunnen ontstaan met de grotere remschijven die ik heb en een iets andere ET waarde. Maar die ongerustheid bleek onterecht.

Stel je er niet teveel van voor. Van zodra ze erop liggen, komt er een foto. Zeker weten!
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9544
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door jurgen_s »

waarom geen 8.5? Hebt ge schrik dat die teveel naar buiten gaan komen? Zoja, kunt ge velgen nemen met een andere ET waarde zodat de velg langs de buitenkant op dezelfde breedte blijft steken als nu.
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door GT'tje »

Ik wil met deze auto 5 jaar rijden, Jurgen. Ik zal er dus zelf mee naar de keuring moeten gaan. En ik vind dat een 8 met bandenmaat 235 netjes uitlijnt. En met een 8,5 is een 245 weer mooier (mijn mening he). Maar dan geraak ik er niet mee door de keuring. Vandaar.

En dan zijn er nog de technische redenen. Ik wou graag een velg met een juiste naafopening, maar dan is de keuze weer beperkt. En zo'n nylon ring in de plaats ... ik weet het niet, maar dat klinkt zo goedkoop (zal wel aan mij liggen). Ik had er een paar gevonden maar telkens was er wel een technische probleem. Ik heb zelfs contact gehad met Cavaro. Technisch kunnen zij heel veel. Maar dan vond ik weer geen velg naar mijn smaak. En als ik dan toch iets vond (5 spaak), moesten zij de velg helemaal omboren. En dat wou ik niet.

Iemand die nu een beetje weet waarover ik het heb, weet ineens welke velg ik besteld heb bij mijn Pug dealer :lol: :lol: :lol:

De zomervelg zal nu al iets meer naar buiten komen dan de originele velg (paar mm) en daarvoor wou mijn dealer zeker zijn dat ze niets gingen raken. Vandaar eerst de test bij de dealer. Ik ben trouwens heel blij dat ze dit eerst wilden testen vooraleer ik ze heb besteld.
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3708
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door peugeot-gek »

Heel jammer dat je dit moet tegenkomen, ben daar ook als de dood voor dat ik me velgen ergens zou haperen.
gt-er
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 08:23

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door gt-er »

Zonde van je akkefietje, :-( ik heb op mijn gt de originele 19 inch en ik kocht de wagen van eerste eigenaar met 95.000km op de teller en ik kan alleen maar vaststellen dat de velgen gewoon als nieuw zijn zoals heel de wagen trouwens. ik heb steeds gedacht dat ik een abnormale freak was in het behandelen van een wagen maar sinds ik deze wagen heb gekocht moet ik mijn mening hier toch wat bijstellen.... ja er zijn er die nog zorgzamer zijn dan ik ja!
van407naar508
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 21:57

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door van407naar508 »

Ai, jammer van die velg. Moet zeggen dat ik voorlopig probeer nauwe ondergrondse parkeergarages te vermijden, omdat ik de wagen nog niet genoeg ken voor zulke manoeuvers :|

Het moet ook gezegd worden, dat de 508 een behoorlijk forse wagen is om te parkeren... parkings zijn daar niet altijd meer voor gemaakt, heb ik de indruk :shock:
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door Octa+ »

Oei lees het nu pas... Jammer! [emoji853]. Ken het gevoel!
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door GT'tje »

Ik heb al aan de dealer gevraagd of ze deze velg kunnen herstellen. Omdat het een 2-kleurige velg is, kunnen ze me niet helpen. Het adres waarmee ze samenwerken kan dergelijke velgen niet herstellen. Iemand een idee? Liefs tegen een betaalbaar tarief :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “50x”