1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke
Effe een vraag voor de ervaren mannen onders ons...
De voortrein ben ik over uit, daar gebruik 1.9 gti fusees en remmen.
Twijfel nog aan de 309 setup van sequel over te zetten, maar dat kan altijd nog...
Het is de achter remmen dat ik twijfel...
Ik heb veren, aslast begrenzers,klauwen en schijven van 309gti 16v..
Ook heb ik 309 trommel as...
Nu vraag ik me af of wint ge veel bij ombouw naar schijven?
En zo ja op welke vlakken: uithouding, remkracht en hoeveel scheelt het...
De voortrein ben ik over uit, daar gebruik 1.9 gti fusees en remmen.
Twijfel nog aan de 309 setup van sequel over te zetten, maar dat kan altijd nog...
Het is de achter remmen dat ik twijfel...
Ik heb veren, aslast begrenzers,klauwen en schijven van 309gti 16v..
Ook heb ik 309 trommel as...
Nu vraag ik me af of wint ge veel bij ombouw naar schijven?
En zo ja op welke vlakken: uithouding, remkracht en hoeveel scheelt het...
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke
De 84-85er is trouwens ook gearriveerd...
Met maar 53000km... Origineel blok(lager schade) en bak aanwezig...
Getotalde body: links chassisbeen,etc
Gaat dus over de versie met speciale tllerbak, smalle midden tunnel, vierkanten stuur schakelaar,vierkante pookknok enz...
Met maar 53000km... Origineel blok(lager schade) en bak aanwezig...
Getotalde body: links chassisbeen,etc
Gaat dus over de versie met speciale tllerbak, smalle midden tunnel, vierkanten stuur schakelaar,vierkante pookknok enz...
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke
bij onze blauwe GTI zijn we van een 1.6 trommelas naar een 309 as met schijven en 306 HDI/GTI draagarmen gegaan ( ook meer camber als op een 16V)
de wegligging is er wel op vooruit gegaan, maar qua remmen merk ik niet echt iets...
de wegligging is er wel op vooruit gegaan, maar qua remmen merk ik niet echt iets...
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke
@pugzot: ge hebt de begrenzers der toch tussen uit gehaald?
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke
der zit er maar ene tussen naar achter toe, die zit er nog tussen, samen met een regelbare
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke
Dien tegen Chassisbeen he? Kunt ge er die ni beter uit flikkeren?
1.9 gti heeft ook geen begrenzer he?
Bij 309 16v zit ge met as last ventielen maar heeft 205 toch niet...
Zou denken dat de1.6 begrenzer u ombouw naar schijven verbrod...
Ge hebt ook nog steeds 3 leiding setup als ik het goed begrijp?
1.9 gti heeft ook geen begrenzer he?
Bij 309 16v zit ge met as last ventielen maar heeft 205 toch niet...
Zou denken dat de1.6 begrenzer u ombouw naar schijven verbrod...
Ge hebt ook nog steeds 3 leiding setup als ik het goed begrijp?
Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke
da noemen ze hier dus "in orde zetten"
goed bezig
goed bezig
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke
Deze staat op een heel laag pitje...
Als de papieren van de witte lukken, wordt deze orgaandonor...
Het is kiezen of delen...
Heb momenteel 3 gti's (2 rollende body's en den deze is rijdend)dan nog the sequel(accident) en den interim...
Zullen beslissingen genomen moeten worden...
Sequel word volledig gedemonteerd en overschot oud ijzer.
En dan zal deze of de witte of de rode body ook het veld moeten ruimen...
We zien wel...
Als de papieren van de witte lukken, wordt deze orgaandonor...
Het is kiezen of delen...
Heb momenteel 3 gti's (2 rollende body's en den deze is rijdend)dan nog the sequel(accident) en den interim...
Zullen beslissingen genomen moeten worden...
Sequel word volledig gedemonteerd en overschot oud ijzer.
En dan zal deze of de witte of de rode body ook het veld moeten ruimen...
We zien wel...
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke
update
de rode kast verkocht, deze gaat gebruikt worden om nen rotte gti in op te bouwen...
en dan de grijze...
kaalgeplukt voor onderdelen...
op supersunday was het kei plezant met de witte op't cirquit.
maar snelle rondes doen met de 84er vind ik te riskant...
en aangezien ik de "kick" van de snelle rondes toch wel miste, moet er iets gebeuren he...
het "tussen soep en de patatten" plan is hier een budget vriendelijk circuit wagentje van te maken...
als dat wil lukken...
ben 2 mogelijke motorisaties op het spoor.
optie 1: 1.6gti blok bak en alles er rond van men broer over kopen(sloper cti)...
optie 2: complete BX 1.9gti voor 300€, strippen en de rest oud ijzer...
iemand suggesties?
heb tussen de soep en patatten nog ne nokkenas voor gti gescoord, maar vrees dat hij wat wild gaat zijn... 300° namelijk.
volgens wat ik van tuners vind is dat 270-280° het wildste is wat op standaard opstelling "fatsoenlijk" draait in lage toeren...
iemand ervaring?
de rode kast verkocht, deze gaat gebruikt worden om nen rotte gti in op te bouwen...
en dan de grijze...
kaalgeplukt voor onderdelen...
op supersunday was het kei plezant met de witte op't cirquit.
maar snelle rondes doen met de 84er vind ik te riskant...
en aangezien ik de "kick" van de snelle rondes toch wel miste, moet er iets gebeuren he...
het "tussen soep en de patatten" plan is hier een budget vriendelijk circuit wagentje van te maken...
als dat wil lukken...
ben 2 mogelijke motorisaties op het spoor.
optie 1: 1.6gti blok bak en alles er rond van men broer over kopen(sloper cti)...
optie 2: complete BX 1.9gti voor 300€, strippen en de rest oud ijzer...
iemand suggesties?
heb tussen de soep en patatten nog ne nokkenas voor gti gescoord, maar vrees dat hij wat wild gaat zijn... 300° namelijk.
volgens wat ik van tuners vind is dat 270-280° het wildste is wat op standaard opstelling "fatsoenlijk" draait in lage toeren...
iemand ervaring?
-
- Pug Driver
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
- Locatie: The big city of Merksplas
Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke
hier ook curieus, ga inne blijven lachen met 3x 205 bollende te houden
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke
elke 205 is bij Inne eene te veel he..
Maar anderzijds, moest het ne rijdende gti zijn, verkoopt hem ook beter he...
Maar anderzijds, moest het ne rijdende gti zijn, verkoopt hem ook beter he...
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke
zou dat staan?
Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke
alles staat op een 205
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1987- Peugeot 205 1600 gti - 205tunerke
den deze weer "on-hold" gezet voorlopig...
als iemand er intresse in heeft(of voor onderdelen), geef maar seintje...
heeft
-gereviseerde achteras
-nieuw remmen achter
-nieuw remleidingen naar achter
-goede gti voortrein
-1.6 115pk klauwen
als iemand er intresse in heeft(of voor onderdelen), geef maar seintje...
heeft
-gereviseerde achteras
-nieuw remmen achter
-nieuw remleidingen naar achter
-goede gti voortrein
-1.6 115pk klauwen