advertentie PDK Pallets reclame

2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

607

Moderator: P-unit

dtm-driver
Berichten: 1434
Lid geworden op: do 28 sep 2006, 21:12
Locatie: Zolder...

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door dtm-driver »

dtm-driver schreef:Wou het net zeggen. 94w mag ook. Als je op gewicht en snelheid gaat... Dusja... Dan heb je een moeilijk keurstation
Ik vraag me af...

92 = 630kg / band
94 =670kg/band
98= 750kg/band

DUS
In de deurstijl bij de Peugeot 607 staat
1 : 1210
2 : 1050

Wat moet ik daaronder verstaan???
vooras en achteras?
gewicht beladen onbeladen?

Stel per as dan ist 1210/2 = 605 => Met 91 zelfs voldoende...

Even uitleg hierover ??? :o
Gaat anders weer setje 20" bandjes aanschaffen voor weinig :lol:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door jurgen_s »

die maten zijn als ge geladen gaat rondrijden. Als ge met uzelf de afspraak maakt van nooit geladen rond te rijden, dan gaat er geen probleem zijn. De dag dat ge een uitzondering gaat maken, gaat ge misschien problemen krijgen (afhankelijk van de zwaarte van de lading).

peugeot geeft als totaal gewicht 1590 kg (droog en zonder de bestuurder) op en als maximaal toegelaten gewicht 2083 kg op. Dus een goede 400 kg extra dat ge kunt laden (opnieuw zonder vloeistoffen en zonder chauffeur). Chauffeur in mijn geval is 75kg en 80 liter diesel. Schiet er dus nog 250 kg over voor bagage en passagiers (en dat is dan plots niet meer zoveel).

94 zou in principe genoeg zijn voor onze 2 liters, als ge rekent zelfs de 92. Maar met die laatste gaat ge toch tegen de grens aanzitten eens ge met 3 vanachter zit en de koffer vol.
dtm-driver
Berichten: 1434
Lid geworden op: do 28 sep 2006, 21:12
Locatie: Zolder...

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door dtm-driver »

Dat is dus een mooie volledige uitleg.
Maar waarom staat die 1210 ( kg ? ) er dan?
Onbeladen dus als ik mijn grijze flubber gebruik? :mrgreen:

Het probleem zit em in de voorkant, achterkant heb ik banden van 103Y gevonden :lol:
Voorkant is dan weer een ander paar mouwen.
Die gaan tot 94Y als het moet.

Heb echter een set van 2 voorbanden met 92Y xl gevonden en twijfel erom...
Achter zit ik meer dan goed, voor ist dan randje kantje...
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door jurgen_s »

de vooras wordt zwaarder belast, al is het ook maar in de bochten waar het gewicht van de auto naar 1 kant wordt gelegd. Dus ja, misschien de 92 laten schieten in dit geval.
dtm-driver
Berichten: 1434
Lid geworden op: do 28 sep 2006, 21:12
Locatie: Zolder...

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door dtm-driver »

Vrees het ook... Dit keer zeker spelen dus... Ps : Check FB :mrgreen:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door jurgen_s »

verlaging staat er terug onder: dit maal met de bovenste veerschotels. De veren rusten daardoor niet meer rechtstreeks op de veerpootlagers. Sturen gebeurt nu een pak lichter als ervoor.

roetfilter hangt een pak hoger: de knik is eruit gehaald. Eerst heeft Pug(z)ot geprobeerd via warm te stoken, met assistentie van Dennis. Maar uiteindelijk de knik ingeslepen en heeft Thomas hem terug dichtgelast. Scheelt weeral een heel pak.

Ben nu bezig met het wegwerken van een roestplekje aan de rechterdorpel. Blijkbaar heeft de voorvleugel de dorpel een paar keer aangetikt en is de lak daar beginnen afpellen. Het was nog heel lichte vliegroest. De grondlaklaag staat erop van gisteren en ga dadelijk de eigenlijke laklaag zetten.

Rechtervelg is ook al gedeeltelijk bijgewerkt: lichtjes getikt (heb er niets van gevoeld) en wat lak eraf. Op dat plaatsje staat ook al grondlak op, nu enkel nog zwart lakken.

Morgen nog wat krasjes wegwerken (van een paar toertochten geleden van wat te dicht tegen de begroeiing te rijden) en dan hopelijk op tijd klaar voor morgenavond.
dtm-driver
Berichten: 1434
Lid geworden op: do 28 sep 2006, 21:12
Locatie: Zolder...

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door dtm-driver »

Zou die ophanging gewoon verkopen... Al die miserie... :lol:

Carrossier zo "goed" zijn werk gedaan? Amai...
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door jurgen_s »

helaas van de carrossier... :roll:

ben nog bezig op dit moment... de vernis aan het uitspuiten. Ben nu bezig met de 90% verdunning en 10% vernis verhouding naast de eigenlijke laag vernis. Straks de overgang maken met deze laag naar de oude vernis laag door 100% verdunning te spuiten. Maar eerst 10 à 15 minuten wachten.
dtm-driver
Berichten: 1434
Lid geworden op: do 28 sep 2006, 21:12
Locatie: Zolder...

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door dtm-driver »

Snap die da mensen zoiets af durven leveren...
kunt ge daar niet mee terug gaan? Foei foei...
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door jurgen_s »

nope, want het is gedaan :mrgreen:

morgen de auto helemaal wassen eerst en dan polieren en tussenin de velg bijwerken :Y

staat nu ook wat lager vanvoor :mrgreen:
dedju, begin de smaak te pakken te krijgen :lol:
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6179
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door PUG(z)OT »

hoe, hebt ge nog wat bijgevezen ??? :mrgreen:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door jurgen_s »

neje, maar ik heb het gemerkt toen ik een drempel afreed die daarvoor niet schuurde aan de lip vanvoor :mrgreen:

ik ga zien wat het geeft, zoniet een cm'ke terug naar boven
dtm-driver
Berichten: 1434
Lid geworden op: do 28 sep 2006, 21:12
Locatie: Zolder...

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door dtm-driver »

Gewoon omlaag laten! Dat schuren stopt vanzelf haha...

Heb ook ne mail naar kean gedaan... Slee blijft dusja deze verandering is onvermijdbaar dan :lol:

Tof dat ge nu beter/liever ermee rijd... Die fab is idd wel een rot punt...

Maar ge blijft omlaag schroeven haha
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door GT'tje »

Dtm-driver, je bent me voor. Ik dacht hetzelfde. Jurgen maar klagen over die roetfilter, maar hij laat die auto zakken. En dan maar mopperen op die filter :lol: :lol:

Jurgen, wel knap dat je dat allemaal zelf kan herstellen. Om te beginnen heb ik er de tijd niet voor. Maar ik zou het ook niet kunnen. Heel knap :Y :Y
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

Bericht door jurgen_s »

hele dag aan gewerkt vandaag: auto eerst gewassen en dan begonnen aan het zware werk namelijk het polijsten van de lak. De ernstige krassen eerst aangepakt met het rotatiemachine en daarna verder afgewerkt met de excenter. De rechtste velg vanvoor is bijgewerkt maar als je er op let kan je helaas wel zien waar. Het plaatsje was te klein om blind weg te werken (enfin voor mij toch).
De plek op de rechtse zijschort is netjes weggewerkt en daar zie je eigenlijk niets meer van.
Sinds de regelbare is gestoken rijd de auto heel'fijn. Die toplagers en veerschotels samen doen hun werk nu heel goed. De auto rijdt bijna zoals nieuw. En nu de roetfilter nergens meer schraapt in heerlijke stilte ook.

morgen eens wat foto's trekken op het industrieterrein vlakbij. vooral voor mezelf want het is nu al een tijdje geleden dat ze nog zo proper heeft gestaan aan de buitenkant. Krasloos polier ik ze niet meer want ik wil nog genoeg vernis overhouden voor toekomstige polijstbeurten.
Plaats reactie

Terug naar “60x”