2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Moderator: P-unit
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
was het maar zo dan had ik gene zever meer
Wesly heeft al iets uitgedacht waardoor de jaarlijkse wissel misschien niet meer hoeft, maar daar gaan we onze kop eens over breken na de keuring
Wesly heeft al iets uitgedacht waardoor de jaarlijkse wissel misschien niet meer hoeft, maar daar gaan we onze kop eens over breken na de keuring
-
- Berichten: 1434
- Lid geworden op: do 28 sep 2006, 21:12
- Locatie: Zolder...
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Hoe? Gelijk ik verstaan had was die toch erdoor geraakt ?
Snap nie dat ge er standaard niet eens over geraakt ? Ik geraak daar wel over?
Die 19" zijn toch in omtrek min of meer hetzelfde als die 17" niet ?
Snap nie dat ge er standaard niet eens over geraakt ? Ik geraak daar wel over?
Die 19" zijn toch in omtrek min of meer hetzelfde als die 17" niet ?
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
19" mogen niet wegens niet juiste laadindex (moet 98 zijn en die gaan maar tot 93/94 in die maat die ik gebruik)
roetfilter is altijd al een probleem geweest: die hangt zo ver door dat ik standaard aan 8 cm's kom en niet de voorgeschreven minimum 9 cm.
Ik ga nu de lichte bocht in het midden recht zetten om de filter meer naar boven te krijgen.
en de auto is er de vorige keer doorgeraakt omdat de hoogte van het voertuig op de laserwaterpasser binnen de toleranties viel. Niet omdat er verlaging onderstond omdat ik dat daar in alle toonaarden ontkent heb. Ik wou geen keuring voor verlaging aan mijn been hebben. 'de blauwe veren mijnheer is omdat ik versterkte vering nodig heb omdat ik veel met een aanhangwagen rondrijd'. En het heeft nog gepakt ook
roetfilter is altijd al een probleem geweest: die hangt zo ver door dat ik standaard aan 8 cm's kom en niet de voorgeschreven minimum 9 cm.
Ik ga nu de lichte bocht in het midden recht zetten om de filter meer naar boven te krijgen.
en de auto is er de vorige keer doorgeraakt omdat de hoogte van het voertuig op de laserwaterpasser binnen de toleranties viel. Niet omdat er verlaging onderstond omdat ik dat daar in alle toonaarden ontkent heb. Ik wou geen keuring voor verlaging aan mijn been hebben. 'de blauwe veren mijnheer is omdat ik versterkte vering nodig heb omdat ik veel met een aanhangwagen rondrijd'. En het heeft nog gepakt ook
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Laadindex 94 mag trouwens wel mijn 17ers zijn laadindex 94. En is er zo meegekeurd. Ook nagavraagd bij de keuring omdat ik het zelf niet geloofde maar klopt wel degelijk.
-
- Berichten: 1434
- Lid geworden op: do 28 sep 2006, 21:12
- Locatie: Zolder...
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Wou het net zeggen. 94w mag ook. Als je op gewicht en snelheid gaat... Dusja... Dan heb je een moeilijk keurstation
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
groen... maar met veel gezeur alweer over het vallende latje
weer zoals vorig jaar hoogte auto gemeten (ik zei op voorhand 144cm) wat er dus boenk op was en ook op het gelijkvormigheidsattest stond
nu de melding gekregen dat tegen volgend jaar de roetfilter hoger moet hangen want blijkbaar zijn ze de problemen daarover ook beu.
ik zal dan al maar beginnen zoeken naar iemand die kan lassen met gas om de uitlaatpijp warm te stoken om zo al een knik uit de buis te halen achter de roetfilter. Als dat niet lukt wordt het een nieuwe. En ook mocht ik van hen een extra ophangingspunt lassen in het midden om de uitlaat naar boven te krijgen.
weer zoals vorig jaar hoogte auto gemeten (ik zei op voorhand 144cm) wat er dus boenk op was en ook op het gelijkvormigheidsattest stond
nu de melding gekregen dat tegen volgend jaar de roetfilter hoger moet hangen want blijkbaar zijn ze de problemen daarover ook beu.
ik zal dan al maar beginnen zoeken naar iemand die kan lassen met gas om de uitlaatpijp warm te stoken om zo al een knik uit de buis te halen achter de roetfilter. Als dat niet lukt wordt het een nieuwe. En ook mocht ik van hen een extra ophangingspunt lassen in het midden om de uitlaat naar boven te krijgen.
-
- Berichten: 1434
- Lid geworden op: do 28 sep 2006, 21:12
- Locatie: Zolder...
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Straf.....
wetende dat dit origineel is en die "problemen" er alleen maar zijn omdat ze die zelf maken.... Is een uitlaat opeens een vast onderdeel van de auto? ik blijf er bij, je mag zelfs met de bumper praktisch op de grond gaan gezien dit in theorie geen vast onderdeel van de auto is!
Any way tis groen
Kunde de schroefkit terug steken
wetende dat dit origineel is en die "problemen" er alleen maar zijn omdat ze die zelf maken.... Is een uitlaat opeens een vast onderdeel van de auto? ik blijf er bij, je mag zelfs met de bumper praktisch op de grond gaan gezien dit in theorie geen vast onderdeel van de auto is!
Any way tis groen
Kunde de schroefkit terug steken
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
bij het afrijden van de brug nog bijna blijven steken
-
- Berichten: 1434
- Lid geworden op: do 28 sep 2006, 21:12
- Locatie: Zolder...
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Hahaha serieus ? allee man da snap ik echt niet e...
Nie zo schuin eweg eraf gegaan dan ?
En als ge op de "nineteen" gaat ?
Nie zo schuin eweg eraf gegaan dan ?
En als ge op de "nineteen" gaat ?
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
dat was het probleem niet
de filter bleef hangen aan hun middelste stuk waarmee ze de auto naar omhoog duwen voor de rammeltest
nineteens ga ik niet steken, zeker na die zever van vandaag. Ik moest echt op mijn strepen staan anders was de auto afgekeurd. Er is zelfs een tweedebijgekomen om mee na te kijken en die heeft ook buiten de hoogtemeting gedaan.
Been stijfhouden
de filter bleef hangen aan hun middelste stuk waarmee ze de auto naar omhoog duwen voor de rammeltest
nineteens ga ik niet steken, zeker na die zever van vandaag. Ik moest echt op mijn strepen staan anders was de auto afgekeurd. Er is zelfs een tweedebijgekomen om mee na te kijken en die heeft ook buiten de hoogtemeting gedaan.
Been stijfhouden
-
- Berichten: 1434
- Lid geworden op: do 28 sep 2006, 21:12
- Locatie: Zolder...
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Foei foei...
Waar was dat keuringsstation?
Normaal gezien buiten die meting doen is maar ter indicatie.
Die moeten dat toch in het gebouw doen?
Heb gij misschien andere ophangingsrubbers of zijn die haken wat gebogen ofz?
Kan me dus al voorbereiden....
Heb ik mijne dan zo hoog geduwd gehad ? Kon nog wel wat hoger maar dan ging die rammelen tegen het frame...
Heb jij toevallig een foto van de zijflank met die 19" op de vaste verlaging van h&r?
Waar was dat keuringsstation?
Normaal gezien buiten die meting doen is maar ter indicatie.
Die moeten dat toch in het gebouw doen?
Heb gij misschien andere ophangingsrubbers of zijn die haken wat gebogen ofz?
Kan me dus al voorbereiden....
Heb ik mijne dan zo hoog geduwd gehad ? Kon nog wel wat hoger maar dan ging die rammelen tegen het frame...
Heb jij toevallig een foto van de zijflank met die 19" op de vaste verlaging van h&r?
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
't was in Diest
ergens in het begin van het topic staan er foto's met de musketier veren eronder. Die deden evenveel als de h&r nu: niets
beugels zijn al naar boven geduwd, rubbers heb ik al anders gehangen vanachter
het grootste probleem blijft die knik in de middelste buis (die trouwens standaard is). Daar kan de filter werkelijk nog 10 cm naar omhoog en zou die dus zelfs met een lat van 11 cm geen problemen meer geven.
er stond zelfs in hun computer een opmerking van vorig jaar dat er hetzelfde probleem was en toch nu weer zo moeilijk doen
ergens in het begin van het topic staan er foto's met de musketier veren eronder. Die deden evenveel als de h&r nu: niets
beugels zijn al naar boven geduwd, rubbers heb ik al anders gehangen vanachter
het grootste probleem blijft die knik in de middelste buis (die trouwens standaard is). Daar kan de filter werkelijk nog 10 cm naar omhoog en zou die dus zelfs met een lat van 11 cm geen problemen meer geven.
er stond zelfs in hun computer een opmerking van vorig jaar dat er hetzelfde probleem was en toch nu weer zo moeilijk doen
-
- Berichten: 1434
- Lid geworden op: do 28 sep 2006, 21:12
- Locatie: Zolder...
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Die musketiers gaan tot 3cm terwijl die H&R 3,5cm beweren.
Ga het eens opzoeken
Tja ik snap eigenlijk nie hoe dat komt dat ge daar zo problemen mee hebt?
Zou er dan toch een verschil zijn qua uitlaatlijn?
Normaal als die melding int systeem staat zijn ze er van op de hoogte en moeten die nie moeilijk doen.
Dan zou ge echt voet bij stuk moeten houden lijkt me
Ga het eens opzoeken
Tja ik snap eigenlijk nie hoe dat komt dat ge daar zo problemen mee hebt?
Zou er dan toch een verschil zijn qua uitlaatlijn?
Normaal als die melding int systeem staat zijn ze er van op de hoogte en moeten die nie moeilijk doen.
Dan zou ge echt voet bij stuk moeten houden lijkt me
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
ge moogt mijn musketiers hebben als ge wilt
vanachter gezakt tot 7 cm ipv de 3cm die ze oorspronkelijk hadden
ach ja, ik weet weeral wat doen (of iemand anders die ik ervoor betaal )
vanachter gezakt tot 7 cm ipv de 3cm die ze oorspronkelijk hadden
ach ja, ik weet weeral wat doen (of iemand anders die ik ervoor betaal )
-
- Berichten: 1434
- Lid geworden op: do 28 sep 2006, 21:12
- Locatie: Zolder...
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Haha die ingezakte veren niet weg gedaan?
Tja zo blijven we bezig e keuring... Wanneer gaan ze het eens eindelijk europees maken foei foei... ( kan voor/nadelen hebben weet ik ) zie er alleen maar de voordelen van
Tja zo blijven we bezig e keuring... Wanneer gaan ze het eens eindelijk europees maken foei foei... ( kan voor/nadelen hebben weet ik ) zie er alleen maar de voordelen van