1985 - Peugeot 305 SRD - Lander305
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1985 - Peugeot 305 SRD - Lander305
wit is mooier, maar grijs t mooiste
Re: 1985 - Peugeot 305 SRD - Lander305
Grijze verf heb ik nt...
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1985 - Peugeot 305 SRD - Lander305
Wit is 't schoonst
En grijs kun je krijgen als je je wielen gewoon lange tijd niet wast
En grijs kun je krijgen als je je wielen gewoon lange tijd niet wast
Re: 1985 - Peugeot 305 SRD - Lander305
Voila... Beetje geverfd...
Direkt ook mijn GSM hoesje gestansd.
Leeuw staat wel mis 
Nu over de roet.
De oorzaak van het binnensijpelend water is bekend. Het ligt aan het zwakke punt van de 305: roest en scheuren van de veerpoothuizen achteraan. Deze zijn rap op structuur verstevigd maar nog niet dicht gewerkt. Hierdoor kwam er opspattend water in de koffer en liep dit uiteindelijk naar het diepste punt van de auto, met het roesten als gevolg.
Nu hebben we voorlopig de gaatjes opgelast.
Ik ga nu iets fabriceren zodat die Veerhuizen terug gesloten worden. Jonas heeft mee gedacht en we zijn tot een ontwerp gekomen. Een van deed dagen eens uittekenen en uitwerken. Ook ga ik een dichting uitdokteren zodat daar geen water meer kan komen.
Nu vraag ik me wel af of je voor de keuring met een opgelaste bodem (3 zichtbare plekjes) door de schouwing komt. Is per slot van rekening geen dragende structuur.
Sommigen zullen de moeite die ik erin steek wat veel vinden. Maar ik rij er graag mee en zie nt direct een alternatief. Ook al omdat het vrij goedkope werkjes zijn.
Nog wat foto's
Direkt ook mijn GSM hoesje gestansd.
Leeuw staat wel mis 
Nu over de roet.
De oorzaak van het binnensijpelend water is bekend. Het ligt aan het zwakke punt van de 305: roest en scheuren van de veerpoothuizen achteraan. Deze zijn rap op structuur verstevigd maar nog niet dicht gewerkt. Hierdoor kwam er opspattend water in de koffer en liep dit uiteindelijk naar het diepste punt van de auto, met het roesten als gevolg.
Nu hebben we voorlopig de gaatjes opgelast.
Ik ga nu iets fabriceren zodat die Veerhuizen terug gesloten worden. Jonas heeft mee gedacht en we zijn tot een ontwerp gekomen. Een van deed dagen eens uittekenen en uitwerken. Ook ga ik een dichting uitdokteren zodat daar geen water meer kan komen.
Nu vraag ik me wel af of je voor de keuring met een opgelaste bodem (3 zichtbare plekjes) door de schouwing komt. Is per slot van rekening geen dragende structuur.
Sommigen zullen de moeite die ik erin steek wat veel vinden. Maar ik rij er graag mee en zie nt direct een alternatief. Ook al omdat het vrij goedkope werkjes zijn.
Nog wat foto's
Re: 1985 - Peugeot 305 SRD - Lander305
gewoon zien dat het langs de onderkant mooi is afgewerkt. Desnoods breng je over heel de onderkant terug een laag routex aan.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1985 - Peugeot 305 SRD - Lander305
amai daar heeft em serieus littekens ja
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1985 - Peugeot 305 SRD - Lander305
Dat is het zeker niet Achteraf ga je des te meer trots zijn op je 305je. Keep up the good work!Lander schreef:Sommigen zullen de moeite die ik erin steek wat veel vinden.
Re: 1985 - Peugeot 305 SRD - Lander305
Wordt het een van haar laatste dagen bij mij?
-
- Pug Driver
- Berichten: 4720
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 1985 - Peugeot 305 SRD - Lander305
Oei, verkocht?
Re: 1985 - Peugeot 305 SRD - Lander305
allé, na al die moeite die ge erin gestoken hebt
Re: 1985 - Peugeot 305 SRD - Lander305
Nog nt...
Re: 1985 - Peugeot 305 SRD - Lander305
We gaan nu naar de peugeotgarage...
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1985 - Peugeot 305 SRD - Lander305
gewoon aan de kant zetten en proberen verder af te maken, ne nieuwe verslijt uiteindelijk ook hoor en dan is deze ondertussen mooi opgemaakt
Re: 1985 - Peugeot 305 SRD - Lander305
De zoektocht naar een opvolger is in volle gang. Eerst was het plan om een klein benzine wagentje te kopen voor mijn vrouw. Wij dus vol goede moed naar een peugeot garage. Maar we vroegen een 108 en meneer de verkoper drong ons zo'n 208 like op. Op zich geen verkeerd wagentje maar zonder airco en radio wel heel basic. Over de 108 werd nt meer gerept, alleen dat een 208 toch meer auto was. Dat is mss waar en voor 9500 (waarvan 2000 voor mijn 305 tov 1000 bij de 107) vrij goedkoop. Maar toch nt honderd procent ons goesting (houding verkoper ook veel mee te maken ).
Dan ons maar op de tweede hands markt gestort.
Dit is tot nu zonder noemenswaardig succes.
Dit is dan voor mij dat we zoeken. Ik heb wel een paar vereisten. Liefst 1.4hdi (veel kilometers per dag, goedkoop in verz. En betrouwbaar). Liefst vanaf 2009 en airco.
Vandaag een heel leuke 206+ gezien met 100000 km van 2010.. Alleen wat twijfels bij de handelaar. Morgen nog eens contact met iemand voor een 207 van 2010 met navtec.
Dus zo komt er wss een eind aan de 305... [emoji22]
Dan ons maar op de tweede hands markt gestort.
Dit is tot nu zonder noemenswaardig succes.
Dit is dan voor mij dat we zoeken. Ik heb wel een paar vereisten. Liefst 1.4hdi (veel kilometers per dag, goedkoop in verz. En betrouwbaar). Liefst vanaf 2009 en airco.
Vandaag een heel leuke 206+ gezien met 100000 km van 2010.. Alleen wat twijfels bij de handelaar. Morgen nog eens contact met iemand voor een 207 van 2010 met navtec.
Dus zo komt er wss een eind aan de 305... [emoji22]