Eerst en vooral 4 gloeibougies: De gloeibougies vervangen viel wonderbaarlijk goed mee! Eigenlijk vrij goed toegankelijk en allemaal goed los te krijgen! 3 stuks bleken kapot te zijn dus het was de moeite.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Daarna het hele systeem geflushed met een "oil system cleaner". Dan de olie eraf gelaten en voor de zekerheid de carterpan er eens af gehad... Ofwel heeft dieje cleaner zijn werk goed gedaan, ofwel was het gewoon verloren moeite! Er was dus niks, maar dan ook helemaal niks abnormaal te zien... geen afzettingen in het carter en een brandschone zeef op de oliepomp... Maar nu weet ik tenminste hoe de motor eraan toe is en heb ik een gerust gemoed. Carter loshalen was trouwens wel een hele kutkarwei... de helft van de bouten is niet toegankelijk dus moet je de uitlaat nog laten zakken en de pakking die ze origineel gebruiken is van superieure kwaliteit! Abnormaal om de carter los te krijgen van het onderblok
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Daarna nog een nieuw filtertje en nieuwe olie, op aanraden bij de 5W30 gebleven. Ook in een keer de aangepaste oliepeilstok geplaatst met het oranje handvat, dan zit er toch bijna een halve liter meer olie in, kan nooit kwaad.
Nadien eens deftig de ringweg afgeblazen en een generatieproces later nog eens uitgelezen, alle foutcodes zijn er nu uit en het drukverschil voor en na de FAP zat nu op ongeveer 200Mbar. De gekke stationairloop is nu ook helemaal voorbij, of het iets te maken heeft met de uitgevoerde werken durf ik niet te zeggen, maar het is weg en dat is het belangrijkste...
Een lang verhaal kort: De 407 is weer klaar voor een hoop prettige kilometers!
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)