enja , vandaag was het dus zover
in nederland aangekomen met een auto dat zelfs nog niet op zichzelf kon blijven draaien en dus ook in totaal maar 5 minuten thuis heeft gedraaid.
en na ongeveer anderhalf uur draaide hij al ongeveer normaal op ralentie.
maar de motor begon stillaan olie te lekken , langs het kleppendeksel , daarna langs de distributiekap , langs het carter , ..
overal waar vloeibare pakking was gebruikt om af te dichten begon hij te lekken.
de motor moet dus terug open en met andere vloeibare pakking in elkaar gestoken worden.
maar aangezien het ver rijden was naar de testbank, wou ik toch nog ff verder gaan , zodat hij toch al wat normaal kon draaien.
dus na ongeveer 3 uur de eerste testrun , resultaat: 138pk op 6000 toeren, daarna gaf de krukassensor geen signaal meer
dus nog eens geprobeerd , en exact hetzelfde , vanaf 6000 toeren viel het signaal van de krukassensor weg.
en deze laatste run was net eentje teveel , de olie liep er langs het carter uit en het was dus gedaan voor vandaag.
morgen gaat de motor terug open, het probleem met de krukassensor proberen op te lossen, en dan binnenkort terug naar de testbank rijden voor de finishing touch te leggen aan de programmatie van de ecu.