gino 205 rallye en 106 gti
Moderator: P-unit
deze vrijdag iets bijgekocht :


weet alleen nog niet goed wat ermee te doen , bijhouden en de rallye een paar jaartjes opzij zetten , of maken en terug wegdoen (versneliingsbak is kapot , en nog enkele dingen)
voor de rest komen er ook stilletjesaan nog enkele verderingen aan de crossauto
hij is onderaan volledig afgelast , geschildert en de rolkooi staat er voor 50% in. tegen 28 maart met hij klaar zijn , dus het zal nipt worden



weet alleen nog niet goed wat ermee te doen , bijhouden en de rallye een paar jaartjes opzij zetten , of maken en terug wegdoen (versneliingsbak is kapot , en nog enkele dingen)
voor de rest komen er ook stilletjesaan nog enkele verderingen aan de crossauto
hij is onderaan volledig afgelast , geschildert en de rolkooi staat er voor 50% in. tegen 28 maart met hij klaar zijn , dus het zal nipt worden


-
- Pug Driver
- Berichten: 3714
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: wo 04 nov 2009, 00:19
- Locatie: Diepenbeek
Ja Gino, dat is het probleem waar velen op dit forum mee te maken hebben, veel auto's willen hebben, maar ze gewoon niet kopen omdat ze dan spijtig genoeg buiten moeten staan en dat is gewoon zonde.
Kom ook vele dingen tegen en dan denk ik, had ik nu maar plaats.
Altijd dat ruimte gebrek, wou ook dat ik een hangaarke had, maar ja wie niet.
Ik wou dat ik je kon helpen in die moeilijke beslissing, maar dat moet je echt wel zelf doen.
Nog succes met de crossauto !!!
Als je eens op de duivelsberg komt rijden in Opgrimbie kom ik zeker eens kijken.
Greetz,
Michaël
Kom ook vele dingen tegen en dan denk ik, had ik nu maar plaats.

Altijd dat ruimte gebrek, wou ook dat ik een hangaarke had, maar ja wie niet.

Ik wou dat ik je kon helpen in die moeilijke beslissing, maar dat moet je echt wel zelf doen.
Nog succes met de crossauto !!!
Als je eens op de duivelsberg komt rijden in Opgrimbie kom ik zeker eens kijken.
Greetz,
Michaël
op de duivelsberg rijden we spijtig genoeg niet
er zijn weer vorderingen gemaakt met de crossauto , en dat mag ook wel want binnen 3 weken begint het seizoen alweer.
carrosserie: rolkooi staat er volledig in, deuren zijn erin gelast, gardebou's zijn erop gelast en volledig dicht gelast, radiator vanachter geplaatst, frame voor stoel erin gelast , onderkant van de auto volledig afgelast.
bedrading: alles wat niet nuttig is ervan tussenuit gehaald, nu nog wachten op de dta computer.
motor: nog steeds bij den "tuner" , hopelijk deze week klaar.
ophanging: vooraan de proflexen aangepast om van een AX op een 106 te passen , achteraan de remtrommels afgedraaid (2kg per kant)






er zijn weer vorderingen gemaakt met de crossauto , en dat mag ook wel want binnen 3 weken begint het seizoen alweer.
carrosserie: rolkooi staat er volledig in, deuren zijn erin gelast, gardebou's zijn erop gelast en volledig dicht gelast, radiator vanachter geplaatst, frame voor stoel erin gelast , onderkant van de auto volledig afgelast.
bedrading: alles wat niet nuttig is ervan tussenuit gehaald, nu nog wachten op de dta computer.
motor: nog steeds bij den "tuner" , hopelijk deze week klaar.
ophanging: vooraan de proflexen aangepast om van een AX op een 106 te passen , achteraan de remtrommels afgedraaid (2kg per kant)





echt heel stevig moeten de remtromels niet zijn , vorig jaar hebben we ook met afgedraaide gereden , en deze hebben het ook overleefd
een betere wegligging krijgt ge er niet mee denk ik.
het is wel zo dat ge een betere veerwerking krijgt als ge de onafgeveerde massa verlicht , maar ik denk dat dit vooral voordelen heeft voor het comfort

een betere wegligging krijgt ge er niet mee denk ik.
het is wel zo dat ge een betere veerwerking krijgt als ge de onafgeveerde massa verlicht , maar ik denk dat dit vooral voordelen heeft voor het comfort
de crossauto is voor 90% klaar
enig probleem ; hij wil niet starten
kabelboom al 500 keer nagekeken en hier lijkt mij alles goed te zitten.
natuurlijk is er geen basisprogramma om een peugeot 106 te starten , dus dit geprobeerd met een programma van een zetec motor.
de gegevens van het vliegwiel aangepast naar 60 tanden -2 .
maar nu ben ik nog op zoek naar de exacte positie van de krukassensor. volgens mij is dit 6° voor bdp , maar ik vind hier nergens iets van terug
ik heb hem al enkele keren proberen te starten met de positie van de sensor te veranderen (tussen 0° en 30° voor bdp).
hij heeft al enkele keren geknald in de uitlaat , en 1 keer in de inlaat
, maar meer dan dat wil hij niet doen. ik heb wel het gevoel dat hij meer zin heeft om te starten naarmate ik de positie van de krukassensor verder zet richting 30°.
als iemand ideeën heeft , zou altijd handig zijn
hij zou namelijk dit weekend zijn eerste cross moeten rijden (en liefst eerst nog op de testbank worden afgesteld)
enig probleem ; hij wil niet starten

kabelboom al 500 keer nagekeken en hier lijkt mij alles goed te zitten.
natuurlijk is er geen basisprogramma om een peugeot 106 te starten , dus dit geprobeerd met een programma van een zetec motor.
de gegevens van het vliegwiel aangepast naar 60 tanden -2 .
maar nu ben ik nog op zoek naar de exacte positie van de krukassensor. volgens mij is dit 6° voor bdp , maar ik vind hier nergens iets van terug

ik heb hem al enkele keren proberen te starten met de positie van de sensor te veranderen (tussen 0° en 30° voor bdp).
hij heeft al enkele keren geknald in de uitlaat , en 1 keer in de inlaat

als iemand ideeën heeft , zou altijd handig zijn

hij zou namelijk dit weekend zijn eerste cross moeten rijden (en liefst eerst nog op de testbank worden afgesteld)
vandaag was het dus zover ; de eerste cross van het nieuwe seizoen
in het begin ging alles goed ; oefenronde ging heel goed
de 1e reeks : de eerste 2 a 300 meter ging hij goed (2e plaats), en dan opeens niets meer , hij viel dood. bougies zagen wit , en eentje was weggebrandt
veel verschillende dingen geprobeerd , maar niet goed gekregen
de eerste cross was dus allesbehalve geslaagd
morgen volgen foto's
in het begin ging alles goed ; oefenronde ging heel goed
de 1e reeks : de eerste 2 a 300 meter ging hij goed (2e plaats), en dan opeens niets meer , hij viel dood. bougies zagen wit , en eentje was weggebrandt

veel verschillende dingen geprobeerd , maar niet goed gekregen

de eerste cross was dus allesbehalve geslaagd
morgen volgen foto's