Peugeot 206 gti turbo -> Circuit klaar met meer dan 300pk
Moderator: P-unit
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: di 11 nov 2008, 22:17
ik moet zeggen als ik in Belgie ben, drink ik altijd stella, maar hier toch meestal hertog jan!
Laatst gewijzigd door white Noise op di 18 nov 2008, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: di 11 nov 2008, 22:17
Dit is een beetje beknopt de setup:Kuuner schreef:Hey Jeffrey,
mooie 206 heb je daar hoor! Netjes opgelost met die zijschermen zo.
Kan je ook wat meer vertellen over je turbo-setup?
GrtZ Koen
- XS-power wetfloat ball bearing turbo .50 AR . compressor en .60 AR turbine ( gelijk aan een garrett gt30RS )
- 38mm tial external wastegate
- HKS SQ Blowoffvalve
- 206 RC alu inlaat met 70mm mechanische gasklep
- DP engineering weldersnightmare turbo header + downpipe
In de eerste instantie wil ik proberen op low boost te gaan rijden op de huidige compressie en op de standaart injecotoren. Hiermee wil ik ook de huidige ecu proberen te behouden en het zooitje puur af te stellen met een apexi boostcontroller en een fuel pressure regulator en/of grotere brandstofpomp.
Mocht dit niet werken dan ga ik gebruik maken van een VEMS 3.3 standalone ECU en eventueel een decompressie kit om op hogere boost te kunnen rijden. Ik heb bewust gekozen voor een flinke turbo, omdat ik dan op lage boost weinig tot geen turbogat heb en ik de mogelijkheid heb om in de toekomst met gesmeden internals te gaan rijden, waarbij een vermogen van 350pk haalbaar moet zijn.
Nou dat is wel een behoorlijk dikke turbo hoor Ook wel iets meer dan 350 pk uit te halen...
Maar wat ik niet snap is dat je met lowboost en zonder decompressieplaat zo'n grote turbo monteert... turbogat zal eerder enorm zijn bij lowboost. Persoonlijk zou ik voor en kleinere turbo gaan, die snel opspoelt.
Dit is wel een topic wat ik ga volgen. Altijd leuk, wagens met extra vermogen
suc6 ermee/
GrtZ
Maar wat ik niet snap is dat je met lowboost en zonder decompressieplaat zo'n grote turbo monteert... turbogat zal eerder enorm zijn bij lowboost. Persoonlijk zou ik voor en kleinere turbo gaan, die snel opspoelt.
Dit is wel een topic wat ik ga volgen. Altijd leuk, wagens met extra vermogen
suc6 ermee/
GrtZ
-
- Berichten: 2884
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
- Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
- Contacteer:
Neen, dat snap ik ook niet. En al zeker niet met stock injectors.Kuuner schreef:Nou dat is wel een behoorlijk dikke turbo hoor Ook wel iets meer dan 350 pk uit te halen...
Maar wat ik niet snap is dat je met lowboost en zonder decompressieplaat zo'n grote turbo monteert... turbogat zal eerder enorm zijn bij lowboost. Persoonlijk zou ik voor en kleinere turbo gaan, die snel opspoelt.
Dit is wel een topic wat ik ga volgen. Altijd leuk, wagens met extra vermogen
suc6 ermee/
GrtZ
Ga dan even voor een "stage I" versie van jou project en kies iets grotere injectors dat je daar tenminste safe bent. Je gaat anders vrij snel gaten in je zuigers hebben denk ik. Zeker omdat je je ontsteking dus ook nog standaard laat bij de low-boost setup.
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: di 11 nov 2008, 22:17
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: do 20 nov 2008, 20:25
Een paar kleine tipst: als je met die turbo wilt beginnen, meteen de standaard injectoren, ecu en koppaking eruit gooien.
Compressie omlaag, VEMS erin en een paar fatsoenlijke injectoren erin.
De turbo is redelijk qua prestatie's, maar de kwaliteit is om te huilen, met wat geluk gaat ie een half jaar mee, met wat pech 2 weken...
Het verhaal van een grote turbo en lage druk om geen turbogat te hebben gaat helaas ook niet op.
Je zult rond de 3500-4000 rpm wel wat druk hebben, maar een aardig turbogat kom je niet onderuit... ook al heb je een turbo die iets weg heeft van de kleinste GT30.
Voor de rest, gewoon beginnen en bouwen die hap !!
Compressie omlaag, VEMS erin en een paar fatsoenlijke injectoren erin.
De turbo is redelijk qua prestatie's, maar de kwaliteit is om te huilen, met wat geluk gaat ie een half jaar mee, met wat pech 2 weken...
Het verhaal van een grote turbo en lage druk om geen turbogat te hebben gaat helaas ook niet op.
Je zult rond de 3500-4000 rpm wel wat druk hebben, maar een aardig turbogat kom je niet onderuit... ook al heb je een turbo die iets weg heeft van de kleinste GT30.
Voor de rest, gewoon beginnen en bouwen die hap !!
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: vr 29 aug 2008, 19:17
- Locatie: Dordrecht/Netherlands
- Contacteer: