kleine update
ik heb de auto eens goed opgemeten rondomrond.
bleek dat ik ongeveer 15mm verschil had op de voorkant, dus rechtsvoor stond 15mm hoger dan linksvoor.
op de achteras is het verschil tussen rechts en links beperkt tot 5mm
dus vandaag de boel eens opgekrikt om de schroefdraad op de kw set na te kijken.
rechtsvoor heb ik ineens 10mm laten zakken. (stond op 79mm schroefdraad over)
meteen ook even de twee bouten die de veerpoot vasthouden losgezet om te zien of het camber regelbaar is.
wat blijkt, vanaf ik de tweede bout losdraaide bewoog de ganse naaf.
en nog niet zo'n beetje. dus dat is alvast goed nieuws.
alles terugvastgezet hoe het was (ongeveer op het zicht).
dan over naar de andere kant, linksvoor. schroefdraad aan die kant staat op 64mm!! maw een verschil van 15mm.
Die heb ik dan ook maar op 69mm gezet (+5mm) om gelijk te komen met de rechterkant.
ook hier even de twee bouten gelost en ook hier veel beweging in. idem als rechts op het zicht vast gezet.
dan even gaan rijden en op een vlakke ondergrond alles nog eens opgemeten.
L & R zijn op 1mm na gelijk. maar wat belangrijker is, is dat het verschil qua afstand binnenkant kas, ook weg is.
maw door het camber bij te regelen en de hoogte, staat ze quasi gelijk.
enigste nadeel nu is wel dat hij uitgelijnd geweest is op een verkeerde basis.
en dat merk ik ook, stuur staat lichtjes uit het center.
dus wederom een uitlijning aan mijn been vrees ik. Maar deze keer kunnen ze maar zien dat het camber ook afgesteld word.
ga wel eens een woordje klappen met de garagist die de veren gestoken heeft.
15mm verschil tussen de twee poten en camber niet of slecht afgesteld...
heeft me nodeloos geloop en gesleutel gekost.
nu zien dat hij deftig uitgelijnd geraakt tegen zondag voor zolder.
