met nen heeeeele grote hamer:)
1990 - Peugeot 205 CTI - Rene_Thijssen
Moderator: P-unit
Re: Mijn 205 CTI project..
inspuiten en blijven motten 
met nen heeeeele grote hamer:)
met nen heeeeele grote hamer:)
-
Rene_Thijssen
- Berichten: 245
- Lid geworden op: za 05 feb 2011, 22:23
Re: Mijn 205 CTI project..
dat begrijp ik haha maar heb het iedee dat die door de ankerplaten wordt tegengehouden.. hoe verwijder ik die? Heb al met schroevendraaier ertussen gezeten ma krijg niet losser dan halve cm..
-
Rene_Thijssen
- Berichten: 245
- Lid geworden op: za 05 feb 2011, 22:23
Re: Mijn 205 CTI project..
dankzij een engels forum ben ik erachter gekomen hoe zo los moeten. daarna lieten de draagarmen meteen los. heb alleen 2 cm verschil. dus nog ff overnieuw aan 1 kant.
bedankt kriske
bedankt kriske
-
Rene_Thijssen
- Berichten: 245
- Lid geworden op: za 05 feb 2011, 22:23
Re: Mijn 205 CTI project..
En hierbij een fotootje..


Re: Mijn 205 CTI project..
mooi
het is redelijk 'normaal' dat het scheelt
dit is een teken dat wss de kleine tanden niet juist zitten...(dus dan moet de as er wel uit)
bij mij scheelt het 5mm
het is redelijk 'normaal' dat het scheelt
dit is een teken dat wss de kleine tanden niet juist zitten...(dus dan moet de as er wel uit)
bij mij scheelt het 5mm
-
Rene_Thijssen
- Berichten: 245
- Lid geworden op: za 05 feb 2011, 22:23
Re: Mijn 205 CTI project..
Nu zie je net het verschil tussen net wel tussen wielkast en band kijken en net niet..
Als jij de draagarm eruit trekt trek je ook de torsie eruit.. kan die 2 cm wel opvangen ..
Op deze manier is het echt gemakkelijk.. morgen even de auto recht zetten..
Cheers
Als jij de draagarm eruit trekt trek je ook de torsie eruit.. kan die 2 cm wel opvangen ..
Op deze manier is het echt gemakkelijk.. morgen even de auto recht zetten..
Cheers
Re: Mijn 205 CTI project..
neen niet waar
de de tandjes die in de draagarm zitten zijn de kleine
deze kan je verstellen per cm
de grote dus die aan de binnekanten van de as, die zijn per 3cm
de de tandjes die in de draagarm zitten zijn de kleine
deze kan je verstellen per cm
de grote dus die aan de binnekanten van de as, die zijn per 3cm
-
Rene_Thijssen
- Berichten: 245
- Lid geworden op: za 05 feb 2011, 22:23
Re: Mijn 205 CTI project..
Dan verzet ik hem 3 cm, en dan heb ik maar een verschil van 1 cm 
Daar valt mee te leven
Daar valt mee te leven
-
Den Hans
- Berichten: 2875
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
- Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
- Contacteer:
Re: Mijn 205 CTI project..
Als je als zoveel tijd en energie in de auto stopt, doe het dan toch in een keer goed. 
-
Joske
- Pug Driver
- Berichten: 5331
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: Mijn 205 CTI project..
Eerst de afstand van uw naaf tot een gemarkeerd vast punt (bv wielboog) meten. Dan er voor zorgen dat uw torsiestaaf uit de draagarm EN uit het vast deel van uw as is. dan met een krik uw draagarm en rolmeter de gewenste verlaging instellen. Torsiestaaf terug erin kloppen en klaar. Verlagen tot op de millimeter precies.
Ja ik weet dat het met een 205-309... moeilijker is om de staaf helemaal eruit te krijgen, maar het is wel de enige juiste manier.

Ja ik weet dat het met een 205-309... moeilijker is om de staaf helemaal eruit te krijgen, maar het is wel de enige juiste manier.
-
Rene_Thijssen
- Berichten: 245
- Lid geworden op: za 05 feb 2011, 22:23
Re: Mijn 205 CTI project..
Je moet eens weten hoeveel mensen die ik ken die meerdere malen hebben moeten los halen en vast maken voor het goed zat..
Dit is gewoon goed.. De auto stond in de orginele stand.. eerste meeting al 1 cm verschil met links en rechts... Dus zie geen probleem?
De torsie staven gaan er met geen mogelijkheid uit.. dus dit is iediaal!!
Werkt goed snel en wat ik wil is een auto plat hebben..
Maar we gaan weer verder met de auto.. as is gelukt ..
(PS: Joske ik weet hoe het werkt met de torsies.. onmogelijk bij mijn asje.. )
Dit is gewoon goed.. De auto stond in de orginele stand.. eerste meeting al 1 cm verschil met links en rechts... Dus zie geen probleem?
De torsie staven gaan er met geen mogelijkheid uit.. dus dit is iediaal!!
Werkt goed snel en wat ik wil is een auto plat hebben..
Maar we gaan weer verder met de auto.. as is gelukt ..
(PS: Joske ik weet hoe het werkt met de torsies.. onmogelijk bij mijn asje.. )
-
Joske
- Pug Driver
- Berichten: 5331
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: Mijn 205 CTI project..
Het is normaal dat de linkerkant iets hoger is dan de rechterkant. Als je dan als bestuurder gaat zitten zou de auto "recht" gaan hangen.
-
Rene_Thijssen
- Berichten: 245
- Lid geworden op: za 05 feb 2011, 22:23
Re: Mijn 205 CTI project..
op dit moment staat rechts 2 cm hoger
Als ik die 3 cm verlaag komt links 1 cm lager en dan heb je idd gelijk..
Al moet er nog een heel intrieur in + muziek
En twijvel of die zakt want er zit geen vering meer in.. machtig mooi !!
Als ik die 3 cm verlaag komt links 1 cm lager en dan heb je idd gelijk..
Al moet er nog een heel intrieur in + muziek
En twijvel of die zakt want er zit geen vering meer in.. machtig mooi !!
Re: Mijn 205 CTI project..
Ik vind het een prachtig zicht, ben jaloers op je velgen
En de uitlaat is niet mis, alleen klopt het plaatje precies niet omdat de demper onder de bumper uitkomt (als dit duidelijk is?)
En de uitlaat is niet mis, alleen klopt het plaatje precies niet omdat de demper onder de bumper uitkomt (als dit duidelijk is?)
-
Rene_Thijssen
- Berichten: 245
- Lid geworden op: za 05 feb 2011, 22:23
Re: Mijn 205 CTI project..
bedankt van de velgen!
zal nog 1 x uitleggen...
het is een demper van een golf 2 heb speciaal voor deze gekozen omdat ze zo uitsteken. dat hoord bij deze demper.. dat vind ik de oldskool stijl die ik wil hebben..
gr rene
ps neen snap je belgische zinsopbouw niet
zal nog 1 x uitleggen...
het is een demper van een golf 2 heb speciaal voor deze gekozen omdat ze zo uitsteken. dat hoord bij deze demper.. dat vind ik de oldskool stijl die ik wil hebben..
gr rene
ps neen snap je belgische zinsopbouw niet