advertentie Automotive Group reclame

1991 - Peugeot 309 GTi16 - Joske

Moderator: P-unit

Joske
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Joske »

Een paar fotokes gevonden van de GTi tijdens de 205drivers.com-eurotrip m&g in Zolder.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Edit: Hans, hebben die pts-velgen van u de banden er al rond? Zoudt ge ze anders es op de weegschaal willen leggen? :wink:
Joske
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Joske »

Vandaag een aangetekende brief gekregen van de Federale overheidsdienst Financien.

Blijkbaar een of ander overijverig belastingsambtenaareske die thuis te weinig s*x krijgt.

Ik moet volgens haar "stellingneming" verkeersbelasting betalen op de GTi16 in de periode van 13-01-09 tot 27-04-09. Voor alle duidelijkheid dat is de tijd dat de GTi16 hier in de garage stond omdat het 1 te slecht weer was, 2 ik nog geen gelijkvormigheidsattest had, 3 ze nog naar de keuring moest, 4 ik nog geen nummerplaten had, 5 ik nog geen verzekering had.

MAW, bij de belastingen gaan ze er van uit dat ik 4 maand met een niet-ingeschreven nummerplaatloos onverzekerd voertuig rondgereden heb. :roll:

Nu moet ik dus "schriftelijk en gestaafd met de nodige bewijsstukken" haar "stellingneming" weerleggen. :twisted:
happy
Pug Driver

Bericht door happy »

wel dat vind ik nu erg zie! :roll:
Maar met uw plaat en verzekering zul dat wel geen probleem zijn om te bewijzen hé,de inschrijvings datum is van belang en staat op alletwee vermeld :wink:
Joske
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Joske »

27-04-09 is de inschrijvingsdatum, dus daar zijn ze van op de hoogte. :roll:
happy
Pug Driver

Bericht door happy »

Pas vanaf die datum moet gij dus betalen maar hoe ge dat gaat bewijzen weet ik niet,dacht dat uw roze formulier genoeg was :?
Joske
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Joske »

Mijn antwoord is geformuleerd en heb er de verkoopsovereenkomst en keuringsbewijs bijgestoken. Daaruit blijkt dat de auto tussen het moment van aankoop en de eerste keuring iets van een 100 km gereden heeft op die 4 maanden tijd. :?
Joske
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Joske »

Aangezien ik mij een beetje verveelde vandaag wat aan de GTi geknutseld.

Van Hans en _Tom_ een klokje gekregen voor mijn defect te vervangen, dus daar maar es werk van gemaakt.
Dashbordpaneel losgemaakt, en tot mij verbazing viel de helft er vanaf.
Afbeelding

Sjans dat bij het klokje van Hans nog een volledig paneeltje zat waar alleen het pootje waar het klokje gemonteerd staat afgebroken was. Na wat ontvetwerk het pootje vakkundig geplakt.

Dan met het oog op een beetje muziek in de auto ook maar eens naar de bedrading (of wat dat zou moeten voorstellen) van de "intallatie" van mijne voorganger gekeken. :roll:

Afbeelding
Afbeelding

T verwonderd mij dat het uberhaubt speelde. Daar ga ik nog lol aan beleven. De draden die aan de radio vertrekken krijgen na deze warboel nog eens een lading lusterklemmekes enzo mee. Op de kleuren kan ik ook al nie afgaan want die veranderen onderweg ook nog es...

Voorlopig dus nog enkel de tonen van de 16V en de uitlaat. :)
Sidd

Bericht door Sidd »

WTF???

Die had ook geen kaas gegeten van elektriciteit/electronica of
gezond verstand ...
The whole Family
- 307 2.0 HDI 110PK (Daily)
- 405 1.9 MI16 160PK (Project Restoration)
Axel
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Axel »

:lol: :lol: 't is nu niet om te stoeven, maar dat spel met die draden, dat kan ik zelfs beter.
_Tom_

Bericht door _Tom_ »

die draden sorteren is 2 keer niks met ne multimeter.
PUG(z)OT
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

zo opt zicht ook niet, die dubbel paars, groen, wit en grijze zijn vr uw boxen

dan hebt ge nog 2 maal plus en ne massa, wss ook geel rood en zwart

das weer zo een typisch peugeot fenomeen van toen he, die hadden toen ban die speciaal rode stekkers... en toen kwamen de iso stekkers en dan zijn er veel gesnoeid geweest :lol:
Taz Devil

Bericht door Taz Devil »

ik heb het mijn eigen in mijne 205 toch gemakkelijker gemaakt da knip knip zalle
tussenstuk voor van rode stekker nor iso
Peugeot 207 Sporty || Wit 5deurs || 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) 120pk 88kw
Den Hans
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Bwa... Da ziet er erger uit dan dat het is.
Bijna al die blokskes hangen op de boxen dus... En de rest is idd. 3 draadjes. +, - en geschakelde +
Joske
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Joske »

Joske schreef:Vandaag een aangetekende brief gekregen van de Federale overheidsdienst Financien.

Blijkbaar een of ander overijverig belastingsambtenaareske die thuis te weinig s*x krijgt.

Ik moet volgens haar "stellingneming" verkeersbelasting betalen op de GTi16 in de periode van 13-01-09 tot 27-04-09. Voor alle duidelijkheid dat is de tijd dat de GTi16 hier in de garage stond omdat het 1 te slecht weer was, 2 ik nog geen gelijkvormigheidsattest had, 3 ze nog naar de keuring moest, 4 ik nog geen nummerplaten had, 5 ik nog geen verzekering had.

MAW, bij de belastingen gaan ze er van uit dat ik 4 maand met een niet-ingeschreven nummerplaatloos onverzekerd voertuig rondgereden heb. :roll:

Nu moet ik dus "schriftelijk en gestaafd met de nodige bewijsstukken" haar "stellingneming" weerleggen. :twisted:
Dit verhaaltje is op een sisser uitgedraaid voor de belastingsdienst. Donderdag heb ik een brief gekregen dat ze geen verder dossier gaan opmaken en dat ik de betaling niet hoef te doen. (Kosten voor de belastingdienst: 2x een aangetekend schrijven 8) )

Gisteren tijdens het cruizen 2 keer het lampke van motorstoring aangegaan (en terug uit) bij het afdraaien op een kruispunt. Nadien nog een kleine 100km rond gereden en niks meer gezien.
Kuuner
Contacteer:

Bericht door Kuuner »

K-lampje (management) kan vanalles zijn. Van iets belangrijks tot iets onbenulligs.

kan best een tijdelijke storing zijn geweest en dat het opgelost is nadat je de ecu gereset hebt. Aangezien je de wagen nog maar net hebt, is het raadzaam om ff met een schone lei te beginnen.

Gooi je accupolen los voor een paar minuutjes, zodat de ecu reset. En kijk even of het lampje weer eens aangaat. Zoja, ff uit laten lezen (of zelf doen met een lampje, zie 205gti.nl) en kijken wat de code is. Dan weet je vaak al meer.

Suc6.

Grtz
Plaats reactie

Terug naar “30x”