advertentie C&C reclame

2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

607

Moderator: P-unit

jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9571
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

geen natuurlijk

reden: vind de originele luchtfilterbak maar een mottig ding
Freaky Freeky
Berichten: 832
Lid geworden op: do 20 apr 2006, 22:22
Locatie: Aant kanaal van Opitter

Bericht door Freaky Freeky »

Daar wil ik ook wel eens eene foto van zien :lol:
Show some respect to earn some respect !!!...
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9571
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

ach, een alu buis met wat lelijke spanringen, meer valt er eigenlijk niet te zien :P
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9571
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

vandaag eerste keer mee gereden en niet onverdeeld positief:

Eerste km's wist de lmm precies niet goed wat hij met die filter moest aanvangen en dat bracht nogal een gefaseerde afgifte van het vermogen teweeg. Na een paar km's was dit fenomeen wel verdwenen en kwam er wel een positief iets naar voor: directere gasrespons. Vroeger had ge altijd een zekere inertie (ilgrandeleone weet waarover ik het heb) wat nu verdwenen is. Gas geven is directe respons krijgen, op het brute af (wat te bruut naar mijn goesting).
We zullen zien, staat het mij niet aan dan vliegt die lelijke luchtfilterkast er terug in.
Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Heeft die ook geen zelflerende gas (hoe noemt dat nu weeral?)
Dat'm z'n eigen ook nog wa moet aanpassen aan de nieuwe rijstijl?

Zal gewoon wel efkes wennen zijn ook zeker?
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9571
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

algemeen overzichtje, vooral het blauw maakt het 'af':

Afbeelding

lmm staat nu wat gedraaider gemonteer omdat die vroeger wat verder weg zat en er daar meer plaats was voor de kabel van de meter
de eerste alu buis is de helft ingekort om de kelk net op de originele aanzuigbuis te laten uitkomen

aansluiting kelk met originele aanzuigbuis (die beter geïsoleerd is dan de bijgeleverde aanzuigbuis):

Afbeelding

verloop originele aanzuigbuis: die gaat dus helemaal onder de chassisbalk door om terug om te buigen en te eindigen achter de koplamp (het witte kapje rechts):

Afbeelding

hele hoop shit daar ook weggehaald: ijzeren frame waar de originele aanzuigbuis in gespannen zat (maar die spant nu met een klemring rond de kelk), filterbak, een soort van mousse, een afschermkapje, een paar plastieken buizen, enz...
bij stationair toerental een klein ronkje te horen
NIKINIK
Berichten: 2
Lid geworden op: do 12 mar 2009, 22:01
Locatie: Österreich/Wien
Contacteer:

Bericht door NIKINIK »

Congratulations in this forum :mrgreen: :thumbup: :pray:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9571
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

thanks :P !!!!
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9571
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

net gezien: gemiddeld verbruik aan km/h meer dan een halve liter minder

verbaast me eerlijk gezegd niets als ge de originele filter beziet: leg er zo'n 50 naast elkaar en ge hebt een goede matras :P
fristi
Berichten: 401
Lid geworden op: za 26 aug 2006, 03:41
Locatie: looi

Bericht door fristi »

ik heb zo een vervangelement van k&n en dar voel ik ook wel de snellere gasrespons
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9571
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

Die filterbak wou ik er dus echt wel uit omdat die zo groot is als een visbak en het gewicht dan ook navanant is.
En wat peugeot in godsnaam heeft gezien in de originele filter weet ik niet, maar die houdt dus echt de luchtstroom tegen. Als ze dan toch schrik hebben dat er vuil binnenkomt, dat ze dan een korter onderhoudsinterval voorzien voor die filter. Maar niet zoals nu er een dikke matras in steken.
Daarom dus gekozen voor deze oplossing, ook al is die visueel een beetje te 'flashy' naar mijn goesting.
Nu ook opgemerkt: kelk op zich blijft goed koel, die zit achter de intercooler, maar de buizen daarboven niet. Dat moet dus ook zo geweest zijn met de originele behuizing omdat ik qua hoek van de buis niets gewijzigd heb. Eens gaan zien voor warmtewerende tape, al weet ik niet echt waar ge die kunt vinden.
Dragoon
Berichten: 2361
Lid geworden op: ma 30 okt 2006, 20:10
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Dragoon »

zou aluminium-folie daar niet bij kunnen helpen?
Life's a bitch, but one day I'm gonna fuck her! :twisted: 8)

~ 306 1.8 16v
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9571
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

dat is te dun hé

ge moet een bepaalde buffermarge opbouwen om de warmte echt buiten te houden, dus een isolerend materiaal is echt wel nodig
Joske
Pug Driver
Berichten: 5333
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

trackdayparts.nl heeft da wel denk ik. :wink:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9571
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

'k zal eens gaan horen in de rally shop in diest

die heeft toch alles liggen in principe, of kan er toch aangeraken :wink:
Plaats reactie

Terug naar “60x”