Toch zalig die winterpret
Ik maak ieder jaar de gewoonte, van zodra er wat sneeuw ligt, om even een verlaten parking op te zoeken en even wat gaan te spelen met de auto.
Goed om even de reflexen te trainen
Alleen jammer dat dit jaar het eerste jaar is dat de wagen verlaagd was, was niet zo makkelijk als anders
Toch even enige vorm van frustaties op de wereld los laten, gisterenavond reed ik namelijk op de E314, hoeveel mensen ik niet zag rijden met hun mistlichten aan, terwijl dit helemaal niet aan de orde was gisterenavond.
Ook zag ik op een gegeven moment een camionnette op de pechstrook staan, met de snuit in de verkeerde richting, tegen een brugpijler...

Hoe slagen de mensen er toch in om op de autostrade gaan te schijven, er lag een hele hoop sneeuw en het was inderdaad glad, maar dan moet je je snelheid en afstand maar aanpassen he, ikzelf reed 50/60 met een afstand van 50 a 100 meter en dan vinden sommige mensen het nog steeds nodig om slechts een lengte tussen te laten of toch nog voorbij gaan te steken, zelfs vrachtwagens! Mijn wagen werd werkelijk bekogeld door sneeuwklonters, in dergelijke maten dat ze zelfs over mn dak vlogen en mn zicht bij momenten herleid werd tot 0!
Velen mogen volgens mij dan nog van geluk spraken, dat volgens mn thermometer in de wagen, de temp. gisterenavond niet onder de 0 is gegaan. Ik heb dus dan ook geen compassie met de meeste mensen die gisteren verrast werden door gladheid, het is meestal hun eigen fout!
Op de afrit van de NoodZuid richting Peer, was het zo glad, dat ik bij 10km/u begon te schuiven, dan brengen de slipcursussen e.d. wel hun geld op en ook de "training" die ik altij uitvoer op de verlaten parkings, op die manier kon ik me gisteren toch nog uit een hachelijke situatie redden, want dat is een verraderlijk, klein, scherp bochtje en ik ging eerst richting vangrail...