Pagina 2 van 3
Geplaatst: zo 19 sep 2010, 17:31
door Jones
spiegelbeeld he Hans
da moet ge toch weten
srry was een flauwe
Geplaatst: zo 19 sep 2010, 18:38
door Gertjan
@ happy & 205tunerke=: merci, leuk om te horen
@Prince-_- :merci, bij nen 309 is er een SX stickertje voor de 5-deurs en een XS-stickertje voor de 3-deurs (is dat bij een 205 ook zo?)
en 15" GTI velgen zie je al zo vaak op een 309 dan zou ik eerder kiezen voor ouragan of PTS-velgen.
Momenteel zijn de diagonale streepjes op de grille er af. Ik twijfel er nog aan of ze terug komen, maar zeker geen rallye streepjes (die passen volgens mij niet op een zwarte auto, tis dan precies een kleurboek
)
Geplaatst: zo 19 sep 2010, 18:40
door KrisKe
deze heb ik ook eens gaan bekijken in hoeselt,
FERME 309
maar zoals ik bij elke auto zeg, ik zou hem iets lager leggen, vooral omdat bij de 309 hij altijd op zijn gat hengt,
vooraan 3cm is meer dan genoeg, indien je niet te laag wilt, maar dat is natuurlijk mijn mening hierover
Geplaatst: zo 19 sep 2010, 18:41
door Joske
Ik vind hem echt sjiek zo. Ik zou er niks meer aan veranderen, gewoon netjes onderhouden en van genieten.
309 blijft echt 1 van de zaligste peugeot's waar ik ooit mee gereden heb.
Geplaatst: di 21 sep 2010, 22:33
door Prince-_-
De 5 deurs versie van de 205 XS is de GT (omdat bij 205 alle 5 deurs modellen worden aangeduid met de G buiten de GTI, die is enkel 3 deurs)
En nu ik hem zie zonder stickertjes zou ik het idd zo laten
Beest van een 309
Geplaatst: wo 22 sep 2010, 10:05
door Joske
Prince-_- schreef:De 5 deurs versie van de 205 XS is de GT (omdat
bij 205 alle 5 deurs modellen worden aangeduid met de G buiten de GTI, die is enkel 3 deurs)
En nu ik hem zie zonder stickertjes zou ik het idd zo laten
Beest van een 309
Ik ga ni discusieren, maar daar zijt ge fout. G-reeks is de eerste fase, en X-reeks is de fase II.
Geplaatst: wo 22 sep 2010, 10:20
door Den Hans
Geplaatst: wo 22 sep 2010, 10:29
door Prince-_-
Joske schreef:
Ik ga ni discusieren, maar daar zijt ge fout. G-reeks is de eerste fase, en X-reeks is de fase II.
Daar ben ik juist. Ookal zijn de G's verdwenen bij de fase II, de X'en zijn niet enkel fase II's. Het allereerste model van de 205 was de XE gemaakt van 1984
http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/peu ... 598609.htm
GE, GR, GRD zijn de deursversies van de XE, XR en XRD
Alhoewel de nadruk bij de fase II meer ligt op "echte" namen, zoals de green, forever, junior...
Geplaatst: wo 22 sep 2010, 13:07
door jurgen_s
Prince-_- schreef:De 5 deurs versie van de 205 XS is de GT (omdat bij 205 alle 5 deurs modellen worden aangeduid met de G buiten de GTI, die is enkel 3 deurs)
juiste uitleg
duidelijk te zien aan de XT, GT en XS versies van de 205. Zowel de XT als XS waren driedeurs, waar bij de XT het accent eerder lag op wat luxueuzer rond rijden (ook voor de GT maar dan in 5 deurs) waar bij de XS het duidelijk sportiever aangekleed was (kuipstoelen met andere stof). Ook al was voor de 3 versies de motor exact hetzelfde.
Bij de fase II zijn die benamingen niet in onbruik geraakt, maar door de versies die begonnen uit te komen zijn ze wel op de achtergrond geraakt.
Geplaatst: wo 22 sep 2010, 21:33
door Gertjan
Het komt er dus op neer dat een 205 5-deurs XS een GT is.
Motorisch gelijk (zoals flappy zei): 1360cc dubbele carburator 85pk
Enige verschil tussen 205 XS en GT volgens de uitrustingsfiche van 1988:
GT: fluweel zetels
XS: kuipzetels (stof of geribde stof (GTI 115pk))
terug naar 309
mijn favorieten (brochure 1988)
en de mijne (SX natuurlijk, brochure 1992)
vooral de laatste zin: Het zijn wagens met karakter voor mensen met karakter.
@Kriske: merci, ivm met verlagen het zal er misschien wel beter uitzien, maar zelf zou ik niet direct een gewone auto verlagen. (toch niet zonder 130pk te hebben:D
)
Geplaatst: wo 22 sep 2010, 21:39
door Axel
Het tweelingsbroertje van de GT was wel degelijk de XT en NIET de XS. Bekijk zelf de brochures, die u postte, en merk de verschillen op.
Btw: mensen met karakter??? Ik heb ooit ook met een 3-9 gereden (een GL Profil om exact te zijn) en volgens die van ons, heb ik soms een ......... karakter
guS
Geplaatst: do 23 sep 2010, 00:08
door Gertjan
Juist, oorspronkelijk XT/GT
na 1988: XS/GT
GT:1983-1993
XT: 1985-1989
XS:1988-1993
link
Op al mijn brochures vanaf 1988 worden de XS en GT samengeplaatst zowel qua technische kenmerken en uitrusting en opties.
gr. Gertjan
Re: Gertjan - Peugeot 309 SX
Geplaatst: vr 18 feb 2011, 19:58
door Gertjan
Deze week ook gele lampen geplaatst, dank u wel steven
Binnenkort eens kijken om de motorsteunen te vernieuwen en de remklauwen te reviseren.
gr. Gertjan
Re: 1991 - Peugeot 309 SX - Gertjan
Geplaatst: ma 02 mei 2011, 19:55
door Gertjan
Vandaag klein onderhoudje gedaan
Kop gevlakt, nieuwe join de culasse en hier en daar nog wat dichting vernieuwd. En 't motorke heeft nog nooit zo schoon gedraaid.
Binnen 23 dagen wordt de 309 20 jaar en heeft nu iets van 179000Km.
Grtz Gertjan.
Re: 1991 - Peugeot 309 SX - Gertjan
Geplaatst: wo 11 mei 2011, 21:33
door Gertjan