advertentie C&C reclame

2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

508 en 5008

Moderator: P-unit

xavw
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 18:37

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door xavw »

euh ja, het gaat de auto is prachtig, rijd goed, soepel vlot zuinig fabuleuze muziek klank, bijna 5000km geen rare problemen meer gehad maar ik ben toch in onderhandeling om eventueel een 5008 te kopen :oops: want de zit positie ligt me toch niet zo goed. we zijn een paar keer naar NL gereden 150km en zowel ikzelf als mijn vrouw zijn toch blij wanneer we kunnen uitstappen. eind van de week krijg ik een 5008 mee en zal na het weekend beslissen of ik verander of een paar jaar met de mooie 508 verder doe. tja.
voor mijn 20 jarige zoon hebben we vorige week een Dacia Logan gekocht, zondag zijn we er mee naar Leuven gereden 120km enkel en ik zat er beter in dan in mijn 508. zeer spijtig want ik vind het een mooie auto, :France
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door Octa+ »

Gaat het dan vooral om de hoogte want de stoelen van de peugeot zijn geweldig en ik begrijp absoluut je mening niet... Je kan de stoelen in bijna alle mogelijke standen zetten behalve de lendensteun maar dit mis ik niet.
807-508SW
Pug Driver
Berichten: 493
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 09:15
Locatie: OVL

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door 807-508SW »

ik begrijp het wel

ik rijd in het weekend nog steeds met de 807 en die zitpositie is en blijft 'thuiskomen'
(ook de zachtere zetel en idem vering)

rijd heel graag met de 508 SW, het lage verbruik daarvan haal ik met de 807 nooit
en heb in de 508 SW de elektrisch verstelbare zetels (groot comfort) lendesteun ook hoger/lager en meer/minder
geniet ook elke dag weer van het grote panoramadak

maar toch ....

schreef hier eerder dat het mij 100% meeviel, het lage zitten
maar kom er na ruim een jaar toch ook wat op terug

toch wil ik de 508 SW na de lease proberen over te nemen, al is 't maar voor één vd zoons tzt
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door GT'tje »

Ik heb nu 6.300km op mijn teller staan en ik heb 'm 1 maand en 2 dagen. Er zijn dagen dat ik meer dan 600km doe. En ik moet zeggen dat ik de zetels geweldig vind. Ok, ik zit dan weer niet graag hoog. Maar de zetel zelf is voor mij enorm comfortabel. Ik kan mijn lendesteun wel regelen en heb hier nog nooit behoefte aan gehad.

Conclusie: iedereen is anders. En als de zetels jou niet liggen, Xavw, dan is het idd een optie om eens rond te zien.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door jurgen_s »

dan moet ge gaan voor een 607 :mrgreen:

het eeuwige salongevoel is dan niet ver weg
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door GT'tje »

Dat salon gevoel heb ik eerlijk gezegd ook in de 508 hoor. En ik kan goed vergelijken want mijn vader heeft 3 607´s gehad. En daar heb ik nog veel ingezeten en mee rond gereden.
xavw
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 18:37

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door xavw »

het gaat hem niet echt over het comfort van de zetels, maar over de laagte van de auto en het zicht rondom. in mijn busjes had ik een OVERZICHT rondom in m'n vrouw haar tiguan heb ik een gevoel van ruimte, maar in de 508 voel ik mijn opgesloten in een klein kotje. had ik een passat of audi of whatever gekocht kende ik hetzelfde probleem. de laatste 25j rij ik met suv's en busjes dus hoge auto's. ik hoop dat een 5008, mij rijplezier zal teruggeven maar het spijtig is dat deze 508 zo fantastisch rijd, ik weet niet of een 5008 ook zo goed rijd?
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door jurgen_s »

de 5008 is volgens de autopers een mpv die zowat het dichtste bij een normale auto komt qua rijdynamiek
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door GT'tje »

Op die vraag kan ik helaas niet antwoorden. Geen ervaring mee. Maar probeer een testrit te versieren he. Dat is het beste! :Y
807-508SW
Pug Driver
Berichten: 493
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 09:15
Locatie: OVL

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door 807-508SW »

absoluut - een collega op mijn vorige werk had net een nieuwe, een e-HDi, heb ik mee gereden omdat hij wist dat ik een e-HDi 508 SW kon gaan bestellen

5008 rijdt zeer goed, stil, comfortabel, sportiever dan een C4 GP, en zit hoger, wel nog niet zo hoog als de 807, maar 't stapt zelfs comfortabeler in want net iets lager

heb voor het werk voor de 508 SW gekozen omdat we toch onze 807 nog hebben
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door Octa+ »

Als je een monovolume of suv gewoon bent, begrijp ik wat je bedoelt... Is idd iets anders qua zitpositie. Ik kan beide appreciëren.
xavw
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 18:37

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door xavw »

STRAF VERHAAL

deze namiddag kon ik wat vroeger de zaak verlaten, ik had nog enkele boodschappen te doen en passeerde de keuring in Harelbeke. aangezien mijn auto nog als trekker moet gekeurd worden dacht ik er staat een lijn met maar 2 auto's ik ga mijn auto nu laten keuren. 2 auto's voor dus betekent 3/4 uur wachttijd. eindelijk mijn beurt, papieren aub, ik kom voor een keuring als trekker, en wat dacht mijnheer zoal te trekken. wel een caravan, ok ah mijnheer heeft een hybride gekocht, een hybride bij mijn weten niet, ah staat hier wel op het gelijkvormingsattest dit is een 4x4 met elektromotor dit had je toch moeten zien aan het bedrag op je faktuur ik deed alsof het in beieren donderdemijnheer weet toch dat een hybride niet op de remmentestbank kan en indien u dit niet meld is de opgelopen schade voor u ik ok ik ben de klusjes man en heb opdracht om deze auto vandaag te laten keuren voor de trekhaak. daarop bekeek die keurings man mij van kop tot teen en gniffelde "klusjesman".
ze stonden met 3 man + de chef te discuteren waar de elektromotor zich kon bevinden, ik ben er tussengekomen en gezegd dat dit helemaal geen hybride is en geen elektromotor heeft.
controle van de (led) lichten" uw lichten staan te hoog"
nu moet ik erbij vertellen toen ik in februari naar de keuring ging met m'n busje voor verkoop stonden de lichten ook te hoog, ik naar de garage, daar bevestigden ze me dat xenons zichzelf regelen, maar toch gecheckt, alles ok ik terug naar de keuring, "uw lichten staan te hoog", terug naar de garage, lichten ok, de garage heeft naar de keuring gebeld om te vragen of hun toestel wel ok was. ik terug naar de keuring de mekanieker had mij gezegd doe uw lichten niet uit rij zo binnen en laat ze keuren zo gezegd zo gedaan lichten ok. de chef vd keuring doet de lichten uit en steekt ze terug aan, ah lichten te hoog. terug naar de garage, daar is men tot de conclusie gekomen de auto staat in de keuring op de put terwijl de lichten gecontroleerd worden, onderaan de auto zitten 2 sensoren die de afstand tussen de auto en de grond meten kwestie van beladenheid van de auto om de lichten hoger of lager te regelen. aangezien de auto op de put staat is die meting onjuist. ik terug naar de keuring, de lichtmeter omgedraaid de auto in achteruit binnengereden en de lichten waren correct.
nu verder deze namiddag, ik vraag aan de keuringsmeester om zijn toestel te draaien en ik achteruit binnen te rijden zodat ze de lichten op vlakke vloer kunnen controleren. stond ie daar " wij hebben daar geen opdracht toe uw lichten staan te hoog en daarmee basta".
ik dus een rooie kaart met een 5 weken oude auto, is dit niet wat overdreven voor de trekhaak de volledige auto moeten laten keuren ze kijken niet eens of de trekhaak er aan hangt of niet. kassakassa
normaal moet je voor een herkeuring naar hetzelfde station, als ik nu naar brugge zou gaan, waar de lichten niet na de put gecontroleerd worden, weet er dan iemand dat ik in harelbeke afgekeurd ben.
dit geeft me zin om een eigen keurings organisme te beginnen. niet te geloven aan welke t r a a g h e i d die mensen vooruit komen.
ik had bij het wegrijden nog de indruk dat mijn auto veel meer lawaai maakt als voordien, maar dit zal ik morgen nog eens nahoren :?:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door jurgen_s »

vandaag meegemaakt?
xavw
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 18:37

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door xavw »

ja jurgen vandaag ik was iets voor 3u in de keuring en reed om 4u30 weg
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9547
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2015 - Peugeot 508 SW Allure blueHDi 150 - xavw

Bericht door jurgen_s »

pffff, met wat zijn die mannen eigenlijk bezig. Ik had dit jaar ook al een hoop miserie met de hoogte van mijn roetfilter die volgens hen te laag hing maar standaard zo hangt terwijl die standaard zo hangt. Die weten toch precies niet veel en vooral niet hoe een auto werkt.
Ik zou wel eisen van de garage en desnoods van de importeur dat zij uw voertuig met de nodige attesten betreffende de werking van de auto bij de keuring gaan aanbieden. Als gij er niet doorgeraakt is het aan hen. Per slot van rekening hebt gij de auto gekocht die wel over de nodige homologatie documenten beschikt. Als die er dan niet doorgeraakt, wordt het hun probleem.
Netjes aan de garage melden alsook een telefoontje plegen naar de importeur met de eis dat ze een dossier openen.
Is het voor de gewone trekhaakkeuring (onder de 750 kg) of voor meer dan 750kg?
Voor die minder dan 750kg mogen ze enkel maar de trekhaak keuren. De rest is pas voor binnen 4 jaar.
Maar ik ben de eerste om te zeggen dat men mij een 10 tal jaar geleden een volledige keuring heeft laten doorlopen met een toenmalige spikslinternieuwe firmawagen. En dat was met roetkeuring inclusief: dus met nog niet ingereden auto tot tegen de begrenzer...
Plaats reactie

Terug naar “50x”