STRAF VERHAAL
deze namiddag kon ik wat vroeger de zaak verlaten, ik had nog enkele boodschappen te doen en passeerde de keuring in Harelbeke. aangezien mijn auto nog als trekker moet gekeurd worden dacht ik er staat een lijn met maar 2 auto's ik ga mijn auto nu laten keuren. 2 auto's voor dus betekent 3/4 uur wachttijd. eindelijk mijn beurt,
papieren aub, ik kom voor een keuring als trekker,
en wat dacht mijnheer zoal te trekken. wel een caravan, ok ah mijnheer heeft een hybride gekocht, een hybride bij mijn weten niet,
ah staat hier wel op het gelijkvormingsattest dit is een 4x4 met elektromotor dit had je toch moeten zien aan het bedrag op je faktuur ik deed alsof het in beieren donderde
mijnheer weet toch dat een hybride niet op de remmentestbank kan en indien u dit niet meld is de opgelopen schade voor u ik ok ik ben de klusjes man en heb opdracht om deze auto vandaag te laten keuren voor de trekhaak. daarop bekeek die keurings man mij van kop tot teen en gniffelde "klusjesman".
ze stonden met 3 man + de chef te discuteren waar de elektromotor zich kon bevinden, ik ben er tussengekomen en gezegd dat dit helemaal geen hybride is en geen elektromotor heeft.
controle van de (led) lichten"
uw lichten staan te hoog"
nu moet ik erbij vertellen toen ik in februari naar de keuring ging met m'n busje voor verkoop stonden de lichten ook te hoog, ik naar de garage, daar bevestigden ze me dat xenons zichzelf regelen, maar toch gecheckt, alles ok ik terug naar de keuring, "uw lichten staan te hoog", terug naar de garage, lichten ok, de garage heeft naar de keuring gebeld om te vragen of hun toestel wel ok was. ik terug naar de keuring de mekanieker had mij gezegd doe uw lichten niet uit rij zo binnen en laat ze keuren zo gezegd zo gedaan lichten ok. de chef vd keuring doet de lichten uit en steekt ze terug aan, ah lichten te hoog. terug naar de garage, daar is men tot de conclusie gekomen de auto staat in de keuring op de put terwijl de lichten gecontroleerd worden, onderaan de auto zitten 2 sensoren die de afstand tussen de auto en de grond meten kwestie van beladenheid van de auto om de lichten hoger of lager te regelen. aangezien de auto op de put staat is die meting onjuist. ik terug naar de keuring, de lichtmeter omgedraaid de auto in achteruit binnengereden en de lichten waren correct.
nu verder deze namiddag, ik vraag aan de keuringsmeester om zijn toestel te draaien en ik achteruit binnen te rijden zodat ze de lichten op vlakke vloer kunnen controleren. stond ie daar " wij hebben daar geen opdracht toe uw lichten staan te hoog en daarmee basta".
ik dus een rooie kaart met een 5 weken oude auto, is dit niet wat overdreven voor de trekhaak de volledige auto moeten laten keuren ze kijken niet eens of de trekhaak er aan hangt of niet. kassakassa
normaal moet je voor een herkeuring naar hetzelfde station, als ik nu naar brugge zou gaan, waar de lichten niet na de put gecontroleerd worden, weet er dan iemand dat ik in harelbeke afgekeurd ben.
dit geeft me zin om een eigen keurings organisme te beginnen. niet te geloven aan welke t r a a g h e i d die mensen vooruit komen.
ik had bij het wegrijden nog de indruk dat mijn auto veel meer lawaai maakt als voordien, maar dit zal ik morgen nog eens nahoren
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)