2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje
Moderator: P-unit
Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje
Haha, geen zin om te werken. Met deze temperaturen is het waxen van een auto anders hard labeur. Eindresultaat is wel om van te kwijlen.
Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje
Zal volgende keer mijn zonnebril moeten opzetten als ik je zie afkomen.
Prachtig werk geleverd.
Marc
Prachtig werk geleverd.
Marc
Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje
Gisteren was 'm 16 maand. En er stonden 80.000km op de teller. Vandaag dus eens vertroetelt met nieuwe olie voor de boite.
Is gedaan door Johan Oldenhage in Nieuw-Vennep. Deze Citroën dealer staat gekend voor zijn know-how over Aisin automaten. Voor de techneuten onder ons:
Ze zetten geen druk op de leidingen om de automaat te spoelen. Ze gebruiken de drukpomp van de automaat zelf. Die pompt zelf de verse olie aan en duwt dus de oude eruit. Het kleurverschil was groot. Oh ja, de rechtse koppeling hebben ze moeten versteken om het proces uit te voeren. Mijn EAT6 is weeral van de nieuwste generatie en de drukklep is blijkbaar op een andere lokatie gemonteerd in mijn automaat.
Het resultaat: bij het terugschakelen merkelijk veel minder schokken. Opschakelen doet ie ook weer sneller (zeker in sport stand). Ikke gelukkig
Volgende maandag gaat hij binnen bij de dealer voor een onderhoud. En dan kan hij er weer tegenaan. Op naar de 100.000km.
Is gedaan door Johan Oldenhage in Nieuw-Vennep. Deze Citroën dealer staat gekend voor zijn know-how over Aisin automaten. Voor de techneuten onder ons:
Ze zetten geen druk op de leidingen om de automaat te spoelen. Ze gebruiken de drukpomp van de automaat zelf. Die pompt zelf de verse olie aan en duwt dus de oude eruit. Het kleurverschil was groot. Oh ja, de rechtse koppeling hebben ze moeten versteken om het proces uit te voeren. Mijn EAT6 is weeral van de nieuwste generatie en de drukklep is blijkbaar op een andere lokatie gemonteerd in mijn automaat.
Het resultaat: bij het terugschakelen merkelijk veel minder schokken. Opschakelen doet ie ook weer sneller (zeker in sport stand). Ikke gelukkig
Volgende maandag gaat hij binnen bij de dealer voor een onderhoud. En dan kan hij er weer tegenaan. Op naar de 100.000km.
Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje
Zot eh. 80.000km, daar doe ik 4 jaar over. goed onderhoud loont zich altijd.
Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje
voilà, goede hersteller gevonden dus die weet wat hij aan het doen is
't is iets dat ge best elke 80K laat uitvoeren en ge zult weinig tot geen problemen met uw bak ondervinden
't is iets dat ge best elke 80K laat uitvoeren en ge zult weinig tot geen problemen met uw bak ondervinden
Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje
Ja, dat zeiden ze daar ook. Iedere 80.000km en dan zal je geen last hebben. Maar nooit externe druk op de boite zetten. Daar komen vodden van.
-
- Pug Driver
- Berichten: 4719
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje
Merkt ge verschil?
Was er iets te zien aan de oude olie, ( verkleuring, vuildeeltjes...)
4 jaar 80.000km is wel snel, of is dit voorgeschreven?
Maar in elk geval beter te vroeg dan te laat (of nooit).
Was er iets te zien aan de oude olie, ( verkleuring, vuildeeltjes...)
4 jaar 80.000km is wel snel, of is dit voorgeschreven?
Maar in elk geval beter te vroeg dan te laat (of nooit).
Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje
Jaja, ik merk zeker verschil. De bak schakelt sneller. In sport stand is dat goed merkbaar. En terugschakelen verloopt zonder schokken. Ik was eigenlijk vergeten dat dat in het begin ook zo was.
En ja, er was een verschil in kleur. Je kon het duidelijk zien.
En ja, er was een verschil in kleur. Je kon het duidelijk zien.
-
- Pug Driver
- Berichten: 4719
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje
Beslist aan te raden dus, dat kan ook de kost niet zijn een beetje olie, zit er synt in of de voorgeschreven olie.
Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje
peugeot schrijft voor dat het niet vervangen moet worden
aisin schrijft het wel voor, en vermits zij de bak maken...
aisin schrijft het wel voor, en vermits zij de bak maken...
Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje
Wel eh, er zit rode olie in
Na het opzoeken op de factuur: JWS3309 van Esso. Darl'mat, ik hoop dat je hiermee genoeg weet. Snel nog even gegoegeld http://www.rsoilco.com/PDF/OIL/ESSO/IOC ... f_3309.pdf
Blijkbaar is dat toch originele olie die Aisin voorschrijft.
@Jurgen: Volgens die dealer in NL vraagt Aisin idd om te verversen. Probleem is dat bijna geen enkele dealer de middelen heeft om dit te doen. En je kan dus niet gewoon de olie aflaten. Dan is de gemakkelijkste manier van PSA te zeggen dat het niet hoeft he.
BTW: die Citroën dealer krijgt ook regelmatig Volvo's over de vloer. Er zijn blijkbaar een aantal modellen van Volvo die ook een automaat hebben van Aisin.
Na het opzoeken op de factuur: JWS3309 van Esso. Darl'mat, ik hoop dat je hiermee genoeg weet. Snel nog even gegoegeld http://www.rsoilco.com/PDF/OIL/ESSO/IOC ... f_3309.pdf
Blijkbaar is dat toch originele olie die Aisin voorschrijft.
@Jurgen: Volgens die dealer in NL vraagt Aisin idd om te verversen. Probleem is dat bijna geen enkele dealer de middelen heeft om dit te doen. En je kan dus niet gewoon de olie aflaten. Dan is de gemakkelijkste manier van PSA te zeggen dat het niet hoeft he.
BTW: die Citroën dealer krijgt ook regelmatig Volvo's over de vloer. Er zijn blijkbaar een aantal modellen van Volvo die ook een automaat hebben van Aisin.
-
- Pug Driver
- Berichten: 4719
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje
Wss sturen ze de pomp aan via computer, bij benzine tanken op diesel past men deze wetenschap ook al eens toe
Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje
Darl'mat, de enige connectie die ze gemaakt hebben zijn de olieslangen (zie foto). Om de pomp te activeren hebben ze gewoon de auto gestart. Af en toe moesten ze hem in "D" zetten en terug in "N". De rest deed de bak zelf. En de machine waarop de slangen aangesloten zijn, weegt en meet het aantal liter olie dat eruit komt en er terug moet ingaan.
Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje
Steven, dan moet je nog weten dat er privé nog geen 8.000 km mee gereden zijn. Ik rij er voornamelijk mee rond voor mijn werk. Daarvoor was hij ook gekocht he. Uit mijn privé portemonneetje krijg ik dit anders niet betaald hoor.Steven schreef:Zot eh. 80.000km, daar doe ik 4 jaar over. goed onderhoud loont zich altijd.