1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Moderator: P-unit
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
wiel eraf, cardanasmoer losmaken, fuseepen losdoen en scheiden van de fusee zelf, as uitrekken, nieuwe bourage steken, nieuwe as steken en oppassen dat ge uw nieuwe bourage niet kapot doet, as terug in fusee steken, fusee terug op fuseepen, as terug vastvijzen op de fusee, nieuwe dif olie (want de oude is eruit gelopen met het vervangen van de as).
normaal allemaal goed uitgelegd in een deftige vraagbaak
normaal allemaal goed uitgelegd in een deftige vraagbaak
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Vraagbaak, dat ik daar niet eerder aan had gedacht. Heb die hier liggen van de 309. Toch aan het overwegen het zelf te proberen, al zal het niet voor direct zijn. De Turteltax ligt wat op ons maag Nuja, zolang hij maar in orde is voor de volgende meet/toertocht
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
DE moeilijkheid is hem vooral het juiste gereedschap hebben, zoals vb. een dop 35 voor de cardanasmoer en het feit dat de bouten waarschijnlijk helemaal niet gangbaar gaan zijn...
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Dop 35 kan ik wel vastkrijgen en verder de boel eerst paar keer rijkelijk inspuiten met WD40?
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Als je daar zelf aan begint ... succes! ik duim alvast. Ik begin er zelf ni aan. Niks voor mij
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Inderdaad niet zo'n makkelijk werkje. Ik heb al enkele cardans kapot gekregen, en moet zeggen dat ik dat zonder hulp nog altijd niet zou kunnen vervangen
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Ik ga het toch maar laten doen door Kriske hier
Dit weekend een nieuwe as bestellen; heb de keuze tussen SKF en Cevam. SKF ken ik als degelijk materiaal, Cevam heb ik nog nooit van gehoord.
Dit weekend een nieuwe as bestellen; heb de keuze tussen SKF en Cevam. SKF ken ik als degelijk materiaal, Cevam heb ik nog nooit van gehoord.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
En de 309 bolt weer
Van de week as gaan ophalen op de post en gisteren naar Kriske afgezakt om deze te laten steken. Op amper halfuur was de klus al geklaard. Thanks man! Fijne kennismaking trouwens
Van de week as gaan ophalen op de post en gisteren naar Kriske afgezakt om deze te laten steken. Op amper halfuur was de klus al geklaard. Thanks man! Fijne kennismaking trouwens
-
- Pug Driver
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
- Locatie: The big city of Merksplas
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
ging verbazend goed los
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
fijn dit te lezen dat leden elkaar onderling vinden en helpen!!
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Dat is het Peugeot virus he
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Op een half uur? Vlotte kerel. Daar wordt niet getwijfeld. Altijd mooi als alles mee valt.silverlion306 schreef:Op amper halfuur was de klus al geklaard.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Inderdaad En dat terwijl hij ondertussen nog met mij babbelde en extra uitleg gaf Ik stond erbij en ik keek ernaar
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Haat en liefde liggen weer dicht tegen elkaar; wou net de 309 starten om nog eens te wassen (staat op straat geparkeerd), wil die weer niet starten... Startmotor draait wel rond en er zit naft in het benzine filter maar starten doet ie niet...