advertentie Van Wijk reclame

205 cabrio van Michiel

Moderator: P-unit

Valk26
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 24 sep 2008, 12:58
Locatie: Amsterdam

Bericht door Valk26 »

Gisteren eerst even de schakelstangen vervangen, en met een klein foutje is het schakelen alweer stukken beter dan voorheen. Heb hier allemaal foto's van geschoten zodat er een eventuele How To gemaakt van kan worden.

Voor de rest heb ik samen met Leeroy naar mijn motor gekeken en we zijn er achter gekomen waar nou de valse lucht vandaan getrokken word. Scheen dat de moertjes niet goed vast zaten van de linker carb. plus dat de onderste dikkere pakking links niet helemaal goed meer is. Deze dient dus vervangen te worden, gelukkig heb ik die nog thuis liggen dus dat moet geen probleem meer zijn. Als deze vervangen is ga ik weer samen met L. de motor beter afstellen. Tot nu toe hebben we de timing wel goed gekregen, volgende stap is dus de flow goed regelen.

Oftewel, binnen een maand is de auto weer een stap dichterbij een fijn rijdend wagentje aan het komen.

To be continued.

Groeten Michiel
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9544
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

de how to mag altijd :wink:

goed werk geleverd en weeral stapje dichterbij
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3149
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Bericht door KrisKe »

mooi mooi, zo heb je stap voor stap een nieuw autotje 8)
Peugeot drive=>the way of live

Peugeot 205 'Junior' 1.4Xs 1987
Peugeot 406 1.9TD phase 1
Valk26
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 24 sep 2008, 12:58
Locatie: Amsterdam

Bericht door Valk26 »

Zo weer wat verder.

Afgelopen zaterdag de dikke pakking vervangen van beide carburateurs en de onderste ook meteen gedaan. Wat bleek nou, de onderste waren het meeste nodig. Van de rechter was ie gescheurd en de linker was compleet weg gebrand. Deze zijn niet meer verkrijgbaar, maar hoorde dat melkpak karton het beste vervangings materiaal is om pakkingen te maken. Dit heb ik dus gedaan en zodoende zijn de carbs nu luchtdicht.

Vervolgens ben ik gisteren weer naar Leeroy gegaan om de motor af te stellen, dit is gelukkig gelukt waardoor ik mijn power weer terug heb.

Vandaag heb ik de schakelstangen weer onder handen genomen om mijn eerdere fout te corrigeren. Toen ik alles weer los had zag ik dat ik de volgorde van in elkaar zetten verkeerd had gedaan, hierdoor paste het allemaal niet meer goed.
Dit heb ik nu dus opgelost en mijn wagen schakelt weer als nieuw. Geen geroer meer maar strak in zijn verzet.

Nu dus en afspraak maken voor APK, want dit had ik nog niet kunnen doen.

Ben benieuwd of ik er nu zonder problemen doorheen kom.
Laatst gewijzigd door Valk26 op ma 16 nov 2009, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9544
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

Valk26 schreef:Deze zijn niet meer verkrijgbaar, maar hoorde dat melkpak karton het beste vervangings materiaal is om pakkingen te maken. Dit heb ik dus gedaan en zodoende zijn de carbs niet luchtdicht.
moet dit niet zijn: en zodoende zijn de carbs nu luchtdicht :mrgreen:
Valk26
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 24 sep 2008, 12:58
Locatie: Amsterdam

Bericht door Valk26 »

Bedankt voor de tip meteen even aangepast. :oops:
Valk26
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 24 sep 2008, 12:58
Locatie: Amsterdam

Bericht door Valk26 »

Nou vandaag dus naar de APK keurmeester gegaan en ben er nu zonder problemen doorheen gekomen, kreeg zelfs nog complimenten op hoe de remleiding zit.

Ach de rest volgt nog.

Kan dus weer zonder spanning een jaar lang rijden.

Ben een blij mens.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9544
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

nice, vele leuke km's toegewenst in dit uitstekende cabrio weer vandaag 8)
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

Proficiat, en jah, de remleiding is een bekend punt bij de 205/309 dus als die in orde is, dan weten ze zelf ook dat je het deftig aanpakt!

Veel plezier ermee, en uitkijken naar het voorjaar! :lol:
Valk26
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 24 sep 2008, 12:58
Locatie: Amsterdam

Bericht door Valk26 »

Na heel lang geleden deze velgen al es opgeknapt te hebben, vandaag toch maar es onder de auto geplaatst. Moet zeggen ben er heel erg tevreden mee. Alleen moet ik er nog voor zorgen dat de naafkapjes geplaatst kunnen worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben er nog niet helemaal uit welke velgen ik nou onder mijn auto moet hebben.

Word vervolgd.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

ik zou wel eens een volledige foto willen zien, maar momentee ben ik voorstander voor standaard speedlines
Valk26
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 24 sep 2008, 12:58
Locatie: Amsterdam

Bericht door Valk26 »

Bij deze dan een foto met de auto in zijn geheel erop staande.

Afbeelding

Is nog een ander nieuwe toevoeging te zien en dat is de automaten motorkap.
Valk26
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 24 sep 2008, 12:58
Locatie: Amsterdam

Bericht door Valk26 »

Weer wat dingen verder, moest eraan geloven om er een nieuwe aandrijf as onder te zetten. Dit zag ik toen ik eigenlijk wilde beginnen aan het monteren van een andere achteras. Zo'n eentje met van die schijven als remsysteem ipv trommel remmen.

Dus gisteren maar een nieuwe er onder geprikt, ook maar meteen een nieuwe remleiding van voor naar rechtsachter gefixed zodat ik die in goede staat verkerende achteras van een GTI kon monteren. Vandaag gaan we dus de verbouwing afronden zodat ik weer na 4 dagen kan genieten van mijn wagentje.

Hiervoor heb ik er gele H4 lampen ingezet en moet zeggen dit in combinatie met hele mistlampen vind ik helemaal niet misstaan. Hier weer voor heb ik er een nieuwe stoffen dak op laten leggen zodat ik weer es een droge binnenkant heb ipv telkens maar handdoeken overal moeten neer te leggen. Ook gelijk mijn linker stoel kunnen laten fixen dus nu geen losse naden meer.

Na dit alles gedaan te hebben heb ik mijn dorpellijsten maar es erop geplakt zodat als je instapt je tegen mooie chrome lijsten met 205 erop kijkt. Mooie toevoeging moet ik zeggen.

Ohja ben na lange tijd ook maar weer es van velgen verwisseld. Heb nu ipv die OZ er Ouragans onder geprikt van een 406. Hele verbetering.

Dit is hoe de as eruit zag toen ik hem kocht:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hieronder is te zien wat er gebeurt met je as als je Xav er los op laat ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo moet het er dus niet uit komen te zien( als hierboven ).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar doordat Xav eraan heeft gezeten heb ik nu dankzij hem wel een nieuwe buitenlager erin gekregen. Hieronder het resultaat duidelijk te zien van hoe de as was toen ik hem er onder had gezet en toen Xav eraan had gezeten.

Voor:
Afbeelding
(links)
Afbeelding
(rechts)
Rechts liep ie aan op de achterbumper en spoiler en links ging het allemaal maar net. Zoals hieronder te zien kan ik weer vrij rijden zonder hulpveren er voor te gebruiken.

Na:
Afbeelding

Het einde komt inzicht ware het niet dat mijn koets nu heel erg om aandacht begint te vragen want de roest duivel is goed begonnen helaas :? :( .

To be continued
Laatst gewijzigd door Valk26 op do 20 mei 2010, 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Valk26
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 24 sep 2008, 12:58
Locatie: Amsterdam

Bericht door Valk26 »

Wat hebben we vandaag gedaan:

Nou het was eindelijk zo ver dat het weer mee zat en ik dus eraan moest geloven om es een kijkje te nemen onder het vloerkleed. Alles eruit gehaald, was uiteraard de isolatie zooi een zooitje en een stinkende bedoeling geworden. Samen me Ruud even alles eruit getrokken en even alles weg gestofzuigerd. Toen kwamen we op het punt om alles goed te checken en dit kwamen we tegen.

Afbeelding
(links)
Afbeelding
(rechts)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alles heb ik dus even met de scotchpad behandeld en ontvet. Hierna met de zinkspray behandeld dankzij Ruud.
Dit even late drogen, sorry geen foto's van geschoten, en toen alles weer terug geplaatst. Met het hieronder staande resultaat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat ik ook nog even heb gedaan is velgen wissel gedaan. Dit omdat ik met de ouragans zo'n giga zwabber in mijn voortrein had zitten dat ik er gek van werd. Dus heb ik de onderstaande maar weer uit de kast gehaald om te kijken of het nou aan mijn banden lag of dat ik iets aan het voortrein moet doen.

Afbeelding

Nu dus thuis gekomen. Ben ik 2 dingen wijzer geworden waar ik er maar eentje had verwacht.

1: Het lag aan mijn banden, dat mijn wagen zo giga trilde.
2: Doordat ik een dikkere iso laag heb en een dikkere soort vloerkleed in heb gelegd moet ik wel mijn koppeling opnieuw afstellen nu ontkoppeld hij niet goed omdat de slag niet meer haal.

Maar dat is het volgende punt van de vergadering ( morgen dus ).

Dit was het even voor wat betreft het opknappen van mijn CT.

Groeten,

Michiel

PS: Mochten er mensen zich afvragen waarom vloerkleed wissel:

Afbeelding
Afbeelding

Als ik hier iemand blij mee kan maken dat kan ik hem voor 40 euro komen ophalen, alleen dat gat is er voor de rest helemaal netjes. Matje erover heen en je ziet er niks meer van.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

nette updates! 8) bijna zomerklaar
Plaats reactie

Terug naar “20x”