peugeot 201 coupe
Moderator: P-unit
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo 08 jun 2008, 10:12
- Locatie: westerlo
-
- Pug Driver
- Berichten: 3192
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
- Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
- Contacteer:
Mijn hart kan veel verdragen, hoor. Ik ben NIET tegen alles dat nog maar riekt naar tuning. Mensen die verleden week naar DSL geweest zijn, kunnen dit beamen. Zelfs ik was daar.
Maar ... ik heb een voorliefde voor de originele uitvoeringen, en zeker als het een klassieker betreft. Doch als ik bijvoorbeeld sommigen hunne motor of hunne lak zie blinken, dan heb ik daar alle respect voor.
Maar ... als er hier iemand een topic opent met een 201, waarvan alle onderdelen beschikbaar zijn, en die wilt dit zeldzaam exemplaar ver......, dan doet mij dat pijn. Neem dan een Kever-onderstel en ga naar een of andere plaatslager.
Maar ... vermits dit een Peugeot-forum is over het ganse concept, heb ik geleerd om zulke projecten te accepteren en wil ik de uitvoerder veel succes en doorzettingsvermogen wensen.
guS
Maar ... ik heb een voorliefde voor de originele uitvoeringen, en zeker als het een klassieker betreft. Doch als ik bijvoorbeeld sommigen hunne motor of hunne lak zie blinken, dan heb ik daar alle respect voor.
Maar ... als er hier iemand een topic opent met een 201, waarvan alle onderdelen beschikbaar zijn, en die wilt dit zeldzaam exemplaar ver......, dan doet mij dat pijn. Neem dan een Kever-onderstel en ga naar een of andere plaatslager.
Maar ... vermits dit een Peugeot-forum is over het ganse concept, heb ik geleerd om zulke projecten te accepteren en wil ik de uitvoerder veel succes en doorzettingsvermogen wensen.
guS
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo 08 jun 2008, 10:12
- Locatie: westerlo
Ik kan begrijpen wat je bedoeld. Meningen verschillen nu eenmaal.
Maar ik zal even een poll opstarten en vragen wat de rest er hier van denkt. De meeste stemmen wint.
En er hangt een prijs aan vast!!!!
Als het "origineel" het haalt, mag jij VOLLEDIG GRATIS komen helpen!
Maar ik zal even een poll opstarten en vragen wat de rest er hier van denkt. De meeste stemmen wint.
En er hangt een prijs aan vast!!!!
Als het "origineel" het haalt, mag jij VOLLEDIG GRATIS komen helpen!
Beter oud frans, dan nieuw Japans...
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo 08 jun 2008, 10:12
- Locatie: westerlo
Dat kom ik met plezier doen. Zodra de mijn klaar is.Dedonax schreef:Mag ik dan concluderen dat wanneer hot-rod de winnaar is, jij mij gratis komt helpen met mijn originele 305
Btw: afstand tussen Westel en Schoot is slechts 15 km, dat kunt ge gemakkelijk met de fiets doen
guS
Beter oud frans, dan nieuw Japans...
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo 08 jun 2008, 10:12
- Locatie: westerlo
Wel, wel ... Tom en ik had blijkbaar op hetzelfde moment dezelfde idee?n
Hier is een fotooke van mijn 201 met een foto erbij van wat het ongeveer zou moeten worden ( nog een lichte top-chop om de lijn wat vloeiender te maken). Ik heb al redelijk wat Amerikaanse customs enzo ineen geknutseld, dus 't zal wel lukken. Ik reken echter op een paar jaartjes werk om alle stukken enzo bij mekaar te puzzelen ...
Enfin, de plannen zijn dus om dit;
om te toveren in dit;
Hier is een fotooke van mijn 201 met een foto erbij van wat het ongeveer zou moeten worden ( nog een lichte top-chop om de lijn wat vloeiender te maken). Ik heb al redelijk wat Amerikaanse customs enzo ineen geknutseld, dus 't zal wel lukken. Ik reken echter op een paar jaartjes werk om alle stukken enzo bij mekaar te puzzelen ...
Enfin, de plannen zijn dus om dit;
om te toveren in dit;
de originele is een 1100 of 1200 geloof ik, met een beetje geluk kom je dan aan 70/80 Km/uur, afhankelijk van hoe de wind staat
Te vervangen door een V8 blok natuurlijk, of iets anders. Ik zoek eigenlijk een "flathead" 8 cylinder in lijn, maar da's hier moeilijk te vinden. Omdat die motor in lijn ligt zal hij beter passen in de kofferruimte vooraan. Een oude V8 falathead is de max, maar ook weer moeilijk te vinden...
Te vervangen door een V8 blok natuurlijk, of iets anders. Ik zoek eigenlijk een "flathead" 8 cylinder in lijn, maar da's hier moeilijk te vinden. Omdat die motor in lijn ligt zal hij beter passen in de kofferruimte vooraan. Een oude V8 falathead is de max, maar ook weer moeilijk te vinden...
Te veel electronica, het zou een zeer basic block moeten zijn, en natuurlijk liefst Amerikaanspug405 schreef:Naargelang de aanpassingen waarom geen 3.0 V6 van en 605 ofzo?
Ik heb ook wel een heel leuk blok gezien van een Europese Ford; een V8 flathead van 2500 cc of zo. Er moet een beetje "nostalgie" aan zo'n blokje hangen