1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Iemand interesse in deze 309? Heb het er stilaan mee gehad
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
amai, zo rap opgeven
ik heb eens weken aan een stuk gezocht achter een probleem op mijn 205... en gevonden. De voldoening achteraf was des te groter.
ik heb eens weken aan een stuk gezocht achter een probleem op mijn 205... en gevonden. De voldoening achteraf was des te groter.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Ge hebt misschien wel gelijk Jurgen Maar het is zo frustrerend dat telkens hij in orde lijkt te zijn er weer iets anders opduikt, en dat nadat meerdere mensen hem technisch in orde verklaren
-
- Pug Driver
- Berichten: 3192
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
- Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
- Contacteer:
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
rustig blijven, nen ouwe auto heeft zo zijn dagen, net als nen ouwe mens (ik spreek uit ervaring)
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Ik ben mijn valiumeke vergeten te nemen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Zou zonden zijn als ge weg zou doen en ik spreek uit ondervinding
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Vandaag eens opnieuw proberen starten na dagje te laten staan. Motor leek neiging te hebben om aan te slaan, maar na enkele pogingen verdween dit weer. Laat ik de motor nu niet verzuipen??? Las op enkele plaatsen dat je om dit te voorkomen de choke moet induwen en gaspedaal volledig ingeduwd houden tijdens starten (zoals een warme start dus). Klopt dit? Heb eerst 3x geprobeerd te starten met choke uitgetrokken en geen gas. Toen dit niet lukte choke ingeduwd en gaspedaal volledig ingeduwd.
Nu had ik na mijn poging wel de batterij uitgehaald en aan de lader gehangen. Batterij blijkt niet vol te zijn wat mij echter sterk verbaasd aangezien ik afgelopen weekend toch zeer veel rondgereden heb, voornamelijk snelweg. Gokken op een te zwakke batterij dan maar???
Nu had ik na mijn poging wel de batterij uitgehaald en aan de lader gehangen. Batterij blijkt niet vol te zijn wat mij echter sterk verbaasd aangezien ik afgelopen weekend toch zeer veel rondgereden heb, voornamelijk snelweg. Gokken op een te zwakke batterij dan maar???
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
nope, het starten trekt die leeg
vandaag met de hitte nog eens proberen, eerst een paar keer gaspedaal induwen en dan starten.
vandaag met de hitte nog eens proberen, eerst een paar keer gaspedaal induwen en dan starten.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Effe afwijken van het probleem nu we toch richting de batterij gaan. Kan je eigenlijk een zwaardere batterij plaatsen? Maw, nu steekt er batterij in van 12V met 50Ah. Maar heb hier nog een 12V batterij van 71Ah staan komende uit een 406 diesel die vrij nieuw is. Geeft dit problemen? Ben geneigd om te denken van niet.
En starten met choke ingeduwd dus nadat ik gaspedaal paar keer ingedrukt heb?
En starten met choke ingeduwd dus nadat ik gaspedaal paar keer ingedrukt heb?
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
met dit warm weer moet het lukken zonder choke
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Ale, mijn beestje toch weer effe aan de praat gekregen. Had batterij goei 2 uur aan de lader gehangen maar was nog steeds niet opgeladen. Toch maar geprobeerd en motor sloeg enorm moeizaam aan. Sloeg dan toch plots aan met enorme wolk uit de uitlaat, ik veronderstel de naft van het proberen starten? Motor even laten draaien en draaide zoals voorheen. Motor dan maar afgelegd en opnieuw geprobeerd, zonder succes...
Heb dan maar de zwaardere batterij eraan gehangen en hiermee sloeg hij van de 2e keer aan. Opnieuw even laten draaien en afgelegd. Opnieuw starten met deze batterij ging wel vlot. Maw, batterij aan vervanging toe?
Nu als de batterij te zwak is, dan hoor je dit normaal toch aan het zwak draaien van de startmotor? Die draait nochtans zoals het hoort
Heb dan maar de zwaardere batterij eraan gehangen en hiermee sloeg hij van de 2e keer aan. Opnieuw even laten draaien en afgelegd. Opnieuw starten met deze batterij ging wel vlot. Maw, batterij aan vervanging toe?
Nu als de batterij te zwak is, dan hoor je dit normaal toch aan het zwak draaien van de startmotor? Die draait nochtans zoals het hoort
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
een indicatie is er een digitale voltmeter opzetten (op uw batterij) tijdens het starten mag die niet onder de 9, of 8.5V zakken, bij het draaien kan je dan ook meteen zien of je alternator laadt (14V)
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
En een zwaardere batterij steken, kan dat?
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
is geen probleem
-
- Pug Driver
- Berichten: 4709
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Kijk eens in de delco kap of die niet vochtig is.