2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
Dan heb je meer geluk dan ik, de gps heeft weer zijn kuren hier, hij mag terug binnen volgende week. heb het eventjes gehad nu.
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
Mijn gps heeft tot nu toe geen kuren maar langs waar hij je laat rijden soms...
Straten die al jaren bestaan vindt hij soms niet
Daarmee dat ik het niet echt ziet zitten om zoveel geld uit te geven om hem te updaten.
Denk dat ik eens een mailtje stuur naar Peugeot zelf.
Straten die al jaren bestaan vindt hij soms niet
Daarmee dat ik het niet echt ziet zitten om zoveel geld uit te geven om hem te updaten.
Denk dat ik eens een mailtje stuur naar Peugeot zelf.
-
- Pug Driver
- Berichten: 4720
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
Meeste kaarten komen van nav tech, worden gebruikt door vele constructeurs.
Ook na verschillende update's vinden Garmins's, tom-tom's en andere sommige straten nog niet terug, evenals afgesloten straten blijven soms jarenlang open staan.
Ook na verschillende update's vinden Garmins's, tom-tom's en andere sommige straten nog niet terug, evenals afgesloten straten blijven soms jarenlang open staan.
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
een gps is altijd een hulpmiddel. Ik bekijk eerst eens hoe die mij wil sturen en kies dan zelf of ik het ga volgen of niet. Al zo gedaan met verschillende gps systemen (ingebouwd of losse toestellen) en al vaak serieuze tijdswinsten kunnen boeken door gewoon anders te rijden dan de gps me voorstelt. Nogmaals, niet eigen aan de gps in de peugeots die we hebben, evengoed van toepassing op andere auto's en toestellen. Als ge weet dat er eigenlijk nog maar twee kaartenfabrikanten zijn (3 als ge google erbij neemt) is dat niet zo verwonderlijk. De berekeningscriteria leveren zij ook aan. Enkel hoe het moet werken in de auto (manier van ingeven en weergave van de kaarten) is eigen aan het toestel.
Ik ben een aanhanger van de stelling: hoe simpeler hoe beter. Bij mij staat de kaart altijd in bovenzicht (2D) en naar het noorden. Al de extra's vereisen extra rekencapaciteit van het toestel en verhogen dan ook de kans op vastlopen en fouten.
In schotland wordt de snelheid aangegeven in miles per hour. De gps in de 308 gaf dezelfde snelheidsbeperking aan op het scherm. De eerste dag had ik het eerlijk gezegd niet door en vond het vrij verdacht dat al de rest rond mij zo hard doorreed . Daarna via internet eens nagekeken hoe snel 70 mijl per uur nu eigenlijk was en dan ging ik gewoon mee met het verkeer.
Trouwens... zeer opvallend hoe schotten rijden. Die worden geboren met lood in hun rechtervoet want de snelheidsbeperkingen worden bijna nooit gerespecteerd. Maar ze blijven enorm hoffelijk in het verkeer. Het verschil met hier kan gewoon niet groter zijn. Ik was nog maar 10 minuten aan het rijden in Nederland of ik had al de eerste agressieveling achter mij. In België direct een hoop gatplakkers als ge volgens de geldende snelheidslimieten rijdt. In Schotland op geen enkel moment of manier last van gehad. Zelfs in de hoofdstad Edingburgh waar ik een paar keer in een verkeerde rijstrook zat, heeft men steeds ruimte gegeven zodat ik naar de juiste rijstrook kon komen. Naar fietsers toe is men zeer voorzichtig: niet inhalen in een bocht, en bij inhalen in een heel ruime boog erom heen.
Gewoon allemaal heel aangenaam om rond te rijden. Eigenlijk al lang geleden dat ik nog zo'n plezier heb gehaald uit autorijden.
Kunnen we duidelijk nog iets van leren hier in België.
Ik ben een aanhanger van de stelling: hoe simpeler hoe beter. Bij mij staat de kaart altijd in bovenzicht (2D) en naar het noorden. Al de extra's vereisen extra rekencapaciteit van het toestel en verhogen dan ook de kans op vastlopen en fouten.
In schotland wordt de snelheid aangegeven in miles per hour. De gps in de 308 gaf dezelfde snelheidsbeperking aan op het scherm. De eerste dag had ik het eerlijk gezegd niet door en vond het vrij verdacht dat al de rest rond mij zo hard doorreed . Daarna via internet eens nagekeken hoe snel 70 mijl per uur nu eigenlijk was en dan ging ik gewoon mee met het verkeer.
Trouwens... zeer opvallend hoe schotten rijden. Die worden geboren met lood in hun rechtervoet want de snelheidsbeperkingen worden bijna nooit gerespecteerd. Maar ze blijven enorm hoffelijk in het verkeer. Het verschil met hier kan gewoon niet groter zijn. Ik was nog maar 10 minuten aan het rijden in Nederland of ik had al de eerste agressieveling achter mij. In België direct een hoop gatplakkers als ge volgens de geldende snelheidslimieten rijdt. In Schotland op geen enkel moment of manier last van gehad. Zelfs in de hoofdstad Edingburgh waar ik een paar keer in een verkeerde rijstrook zat, heeft men steeds ruimte gegeven zodat ik naar de juiste rijstrook kon komen. Naar fietsers toe is men zeer voorzichtig: niet inhalen in een bocht, en bij inhalen in een heel ruime boog erom heen.
Gewoon allemaal heel aangenaam om rond te rijden. Eigenlijk al lang geleden dat ik nog zo'n plezier heb gehaald uit autorijden.
Kunnen we duidelijk nog iets van leren hier in België.
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
bij mij ook - 2D en Noord boven - ik wil altijd weten waar ik zit zoals ik een landkaart leesjurgen_s schreef:Ik ben een aanhanger van de stelling: hoe simpeler hoe beter. Bij mij staat de kaart altijd in bovenzicht (2D) en naar het noorden. Al de extra's vereisen extra rekencapaciteit van het toestel en verhogen dan ook de kans op vastlopen en fouten.
.......
Maar ze blijven enorm hoffelijk in het verkeer. Het verschil met hier kan gewoon niet groter zijn. Ik was nog maar 10 minuten aan het rijden in Nederland of ik had al de eerste agressieveling achter mij. In België direct een hoop gatplakkers als ge volgens de geldende snelheidslimieten rijdt.
.......
Kunnen we duidelijk nog iets van leren hier in België.
verder: helemaal mee eens - ik vind het verkeer hier in de Benelux ongelofelijk irritant en vervelend - vandaar dat ik vrijwel altijd rustig (rechts) rijd en de rest laat duwen wringen en jagen - maar dan nog, als ik een afrit moet hebben presteren het er altijd wel één of twee om zich nog vanaf het derde rijvak op het laatste moment tussen de camion vóór mij en mezelf te wringen - doodergerlijk
en deze middag hier nog op de R4 rond Gent - reed rustig aan 110 km/ rechts, komt er zo'n nieuw model Tiguan (wit) achter mij een oprit op, gelijk naar links met een rotgang voorbij, ging vlak achter z'n voorligger hangen volledig links tegen de vangrail, hield niet af, arrogante kl**tzak
in Frankrijk lijkt het mij iets beter, maar misschien ook omdat ik daar vrijwel enkel lange reizen over de peages maak(te)
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
in frankrijk was het erg, maar nu toch ook al een heel pak gebeterd. Heel veel controles de laatste jaren en niet alleen op snelheid.
Als ik hier met mijn leswagen onderweg ben kan het best zijn dat ik gedurende een hele dag geen enkele politiewagen tegenkom. Pakkans 0% dus. Daar in Schotland kwam ik er op een paar uur rijden makkelijk een stuk of 6 tegen. En dat waren dan de officiële voertuigen en niet de anonieme waar er ook nog van rondrijden, zelfs anonieme motorfietsen.
Wil men er hier iets aan doen, moet er meer politie op straat meerijden. Maar de keren dat ge ze dan tegenkomt, rijden ze vaak zelf te hard of respecteren ze zelf geen voorrangsregels. Als de flikken het al niet doen, waarom de gewone burger dan wel...
Als ik hier met mijn leswagen onderweg ben kan het best zijn dat ik gedurende een hele dag geen enkele politiewagen tegenkom. Pakkans 0% dus. Daar in Schotland kwam ik er op een paar uur rijden makkelijk een stuk of 6 tegen. En dat waren dan de officiële voertuigen en niet de anonieme waar er ook nog van rondrijden, zelfs anonieme motorfietsen.
Wil men er hier iets aan doen, moet er meer politie op straat meerijden. Maar de keren dat ge ze dan tegenkomt, rijden ze vaak zelf te hard of respecteren ze zelf geen voorrangsregels. Als de flikken het al niet doen, waarom de gewone burger dan wel...
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
de meeste foto's terug gezet
enkel die van het ongeval nog eens zoeken
enkel die van het ongeval nog eens zoeken
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
deze is de laatste weken meer en meer mijn metgezel geworden
de vrouw heeft barst in haar voet en kneuzing op het kraakbeen in de enkel. Kan voor haar nog een aantal maanden duren eer alles terug goed is. Dus als ze met de auto moet rijden is het met de 508. En ja, ze kan die goed gewoon worden. Zou dus best wel eens kunnen dat we gewoon van auto wisselen
Nu ja, geen straf voor mij. Als de 308 geen nukken heeft, is het voor mij nog altijd een geweldige auto om mee te rijden.
Verbruik valt goed mee op zich: 6.4 gemiddeld. Niet slecht voor dat benzinemotortje. Is evenveel als de 508 uiteindelijk en da's een diesel.
de vrouw heeft barst in haar voet en kneuzing op het kraakbeen in de enkel. Kan voor haar nog een aantal maanden duren eer alles terug goed is. Dus als ze met de auto moet rijden is het met de 508. En ja, ze kan die goed gewoon worden. Zou dus best wel eens kunnen dat we gewoon van auto wisselen
Nu ja, geen straf voor mij. Als de 308 geen nukken heeft, is het voor mij nog altijd een geweldige auto om mee te rijden.
Verbruik valt goed mee op zich: 6.4 gemiddeld. Niet slecht voor dat benzinemotortje. Is evenveel als de 508 uiteindelijk en da's een diesel.
-
- Pug Driver
- Berichten: 4720
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
een 308 rijdt obnormaal goed.
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
de 308 kan richting garage... weeral
tijdens de hittegolf is het volgende probleem opgedoken
en het zit volledig onderin omdat ik het met geen enkel product weg krijg. Vernislaag is precies losgekomen
Heb het nog niet tegen de vrouw gezegd, want die steekt 'm nu in brand vrees ik.
tijdens de hittegolf is het volgende probleem opgedoken
en het zit volledig onderin omdat ik het met geen enkel product weg krijg. Vernislaag is precies losgekomen
Heb het nog niet tegen de vrouw gezegd, want die steekt 'm nu in brand vrees ik.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
Amai Das iets raar, op de motorkap of waar is dit?
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
op het dak, net achter de voorraam
-
- Pug Driver
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
Dat is raar zeg
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
groen op de keuring voor zelfs 2 jaar, moet maar eerst terug komen in 2022
rare is: auto is 5 jaar en meer dan 100.000 km's
rare is: auto is 5 jaar en meer dan 100.000 km's
Re: 2015 - Peugeot 308 SW GT Line 1.2 130pk - Fakkeltje
de sleepdienst komt de auto oppikken
gisteren bij hard remmen, onmiddellijk foutmelding gekregen. STOP verscheen op het dashboard en foutmelding op het touchscreen. Motor draaide nog maar op 2 cilinders. Even gewacht langs de kant, contact opgezet en STOP melding was weg. Auto gestart en foutmelding was weg. Na paar kilometers melding gekregen dat er motorstoring was en ik naar de garage moest. Na 2 keer starten is ook die melding weggegaan.
Vandaag terug iets steviger moeten remmen en weer zelfde probleem. Direct langs de kant, gewacht, contact op en foutmelding weg. Melding motorstoring was er nu niet meer bij.
Thuisgekomen en onder motorkap gezocht naar misschien een slecht contact. Niets te zien natuurlijk. Maar toch maar eens voor de zekerheid oliepeil nagekeken. Ik had er trouwens geen melding van gekregen op geen enkel moment.
Oliepeil stond onder minimum en oliepeilstok stonk verschrikkelijk hard naar benzine. 1 liter bijgevuld om dan te moeten vaststellen dat peil nog maar tot de helft was gestegen.
Wetende dat de auto nog maar 3000 kilometer geleden een onderhoud heeft gehad, heeft die er op dat aantal kilometers meer dan 1 liter olie doorgepompt.
Lijkt me vrij duidelijk wat er aan de hand is, namelijk motor in de soep. Als de olie weg is en de rest stinkt naar de benzine, dan zijn het de zuigerringen die erdoor zijn.
gisteren bij hard remmen, onmiddellijk foutmelding gekregen. STOP verscheen op het dashboard en foutmelding op het touchscreen. Motor draaide nog maar op 2 cilinders. Even gewacht langs de kant, contact opgezet en STOP melding was weg. Auto gestart en foutmelding was weg. Na paar kilometers melding gekregen dat er motorstoring was en ik naar de garage moest. Na 2 keer starten is ook die melding weggegaan.
Vandaag terug iets steviger moeten remmen en weer zelfde probleem. Direct langs de kant, gewacht, contact op en foutmelding weg. Melding motorstoring was er nu niet meer bij.
Thuisgekomen en onder motorkap gezocht naar misschien een slecht contact. Niets te zien natuurlijk. Maar toch maar eens voor de zekerheid oliepeil nagekeken. Ik had er trouwens geen melding van gekregen op geen enkel moment.
Oliepeil stond onder minimum en oliepeilstok stonk verschrikkelijk hard naar benzine. 1 liter bijgevuld om dan te moeten vaststellen dat peil nog maar tot de helft was gestegen.
Wetende dat de auto nog maar 3000 kilometer geleden een onderhoud heeft gehad, heeft die er op dat aantal kilometers meer dan 1 liter olie doorgepompt.
Lijkt me vrij duidelijk wat er aan de hand is, namelijk motor in de soep. Als de olie weg is en de rest stinkt naar de benzine, dan zijn het de zuigerringen die erdoor zijn.