1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
Moderator: P-unit
1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
Hallo,
lange tijd niet veel gepost, maar wel steeds meegelezen hier op het forum.
Er was ook niet veel reden om dingen te posten, de 406 coupe doet het nog steeds voortreffelijk. En mijn vorig projectje (opel kadett b 1967) hoort hier niet...
Maar na de 309sx moest er ooit een 309gti komen. En dat is het nieuwe projectje, een 309gti16 met 160pk, bouwjaar 1990 dus zonder katalysator. km-stand zo rond de 250000
de wagen heeft tot over een jaar of 4 nog dagelijks rond gereden. Is dan verkocht en de nieuwe eigenaar zou er een circuit auto van maken. Is dan begonnen demonteren en daar gestopt.
De wagen gekocht terwijl hij bijna volledig gedemonteerd is, enkel de achteras, deuren en ruiten zitten er nog in.
Motor is gedemonteerd, oliepom eraf, cilinderkop eraf. vooras ligt volledig gedemonteerd.
dat spaart wat werk uit voor mij...
de plannen, niet veel. terug in de mate van het mogelijke origineel zetten, en rijden!
in deze staat de wagen gekocht
dan maar met het simpelste begonnen
lange tijd niet veel gepost, maar wel steeds meegelezen hier op het forum.
Er was ook niet veel reden om dingen te posten, de 406 coupe doet het nog steeds voortreffelijk. En mijn vorig projectje (opel kadett b 1967) hoort hier niet...
Maar na de 309sx moest er ooit een 309gti komen. En dat is het nieuwe projectje, een 309gti16 met 160pk, bouwjaar 1990 dus zonder katalysator. km-stand zo rond de 250000
de wagen heeft tot over een jaar of 4 nog dagelijks rond gereden. Is dan verkocht en de nieuwe eigenaar zou er een circuit auto van maken. Is dan begonnen demonteren en daar gestopt.
De wagen gekocht terwijl hij bijna volledig gedemonteerd is, enkel de achteras, deuren en ruiten zitten er nog in.
Motor is gedemonteerd, oliepom eraf, cilinderkop eraf. vooras ligt volledig gedemonteerd.
dat spaart wat werk uit voor mij...
de plannen, niet veel. terug in de mate van het mogelijke origineel zetten, en rijden!
in deze staat de wagen gekocht
dan maar met het simpelste begonnen
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
Nice! Een gti16, eentje om te koesteren. De voorliefde voor een 309 blijft er toch inzitten eh... Als de tijd rijp is komt er hier misschien ook nog wel eens een. Ik blijf hem volgen!
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
daarna alle losse onderdelen verhuist, de 309 kas staat nog ergens in een hangaar...
leuke uitlaat
nog een extra cilinderkop van een 405mi16 erbij
dan maar begonnen bij de motor
leuke uitlaat
nog een extra cilinderkop van een 405mi16 erbij
dan maar begonnen bij de motor
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
Tzal wel zijn steven, ooit ging er een 309gti zijn. gelukkig heb ik niet te lang moeten wachtenSteven schreef:Nice! Een gti16, eentje om te koesteren. De voorliefde voor een 309 blijft er toch inzitten eh... Als de tijd rijp is komt er hier misschien ook nog wel eens een. Ik blijf hem volgen!
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
nog wat verder demonternen waar de vorige eigenaar gestopt was
krukas gedemonteerd
daar mogen nieuwe schaaltjes in
krukas zelf is nog goed
krukas gedemonteerd
daar mogen nieuwe schaaltjes in
krukas zelf is nog goed
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
bij de aankoop van de wagen zaten nog deze onderdeeltjes, veerpootbrug, powerflex rubbers en groep n achteras bussen en blokken.
dan ook begonnen met de vooras
vooras wat gefatsoeneerd,
en vandaag de torsieas en triangels met de powerflex bussen gemonteerd.
nu is het wachten op de bestelde onderdelen...
dan ook begonnen met de vooras
vooras wat gefatsoeneerd,
en vandaag de torsieas en triangels met de powerflex bussen gemonteerd.
nu is het wachten op de bestelde onderdelen...
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
ook dat nog.
vorige week van een maat nog een gti gekocht, maar dan een fase 1. wie goed zoekt vindt deze wagen nog ergens terug hiet op het forum.
Helaas, deze wagen is te ver heen (voor mij) om nog op te doen en zal dienen als donor. de overschot van de onderdelen zal verkocht worden. indien iemand nog onderdelen zoekt, laat gerust iets weten.
vorige week van een maat nog een gti gekocht, maar dan een fase 1. wie goed zoekt vindt deze wagen nog ergens terug hiet op het forum.
Helaas, deze wagen is te ver heen (voor mij) om nog op te doen en zal dienen als donor. de overschot van de onderdelen zal verkocht worden. indien iemand nog onderdelen zoekt, laat gerust iets weten.
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
eentje om te volgen deze
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
Is het die van Bram? Dan heb IJ wel interesse in de radio
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
Lander, die 8v is de wagen van yves geweest
-
- Pug Driver
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
Topmounts van de voorste schokdempers?Gertjan schreef:indien iemand nog onderdelen zoekt, laat gerust iets weten.
Die heb ik nergens meer terug gevonden in mijne hoop onderdelen. Dus kan mijn veren nie meer monteren.
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
@Jo; ik weet niet of die van een diesel hetzelfde zijn, ik denk het wel. Ik heb nog twee complete schokdempers staan, als je wil mag je ze hebben. Laat maar weten.
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
jo, heb je die snel nodig? de 8v zal waarschijnlijk maar volledig gedemonteerd worden binnen een maand of 4-5. en zou nu nog op zijn wielen moeten kunnen blijven staan. zodat ie nog getransporteerd kan worden.
Volgens servicebox is er geen verschil in de topmounts. enkel de veren zelf zijn verschillend.
grtz. Gertjan
Volgens servicebox is er geen verschil in de topmounts. enkel de veren zelf zijn verschillend.
grtz. Gertjan
-
- Pug Driver
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
Dringend? Neuh, die van mij staat op 2 achterwielen en 2 bokwielen te wachten tot het stopt met regenen en t bouwverlof om is.
Zal nog wel effe duren voor die terug 4 normaal wielen heeft.
Zal nog wel effe duren voor die terug 4 normaal wielen heeft.