advertentie PDK Pallets reclame

RCZ Coupe

Alle nieuwigheden en actualiteit rond het merk zelf

Moderator: P-unit

PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6173
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: RCZ Coupe

Bericht door PUG(z)OT »

da is nog eens een sportuitvoering, fel rood met dat rode stiksel in het interieur, net als de gti's in den tijd 8)
Prince-_-
Berichten: 575
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 14:17
Locatie: Oudenaarde
Contacteer:

Re: RCZ Coupe

Bericht door Prince-_- »

DAMN :9~ :shock:
Joske
Pug Driver
Berichten: 5331
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: RCZ Coupe

Bericht door Joske »

autoweek.nl

Hoewel zijn looks een sportauto doen vermoeden, is de RCZ toch vooral een comfortabele GT. Helemaal niet erg, maar volgens Peugeot Sport kon de coupé wel een dosis extra gekheid gebruiken. Een flinke injectie vitamine R maakt van de RCZ een heel andere auto.

Halverwege de bocht gaat het gaspedaal met een ferme duw naar beneden. Aangezien er daarmee een slordige 270 pk richting voorwielen gaat, verwachten we hopeloos onderstuurd naar buiten te schaatsen. Zeker omdat de weg nat is. Maar nee, de voorbanden van de Peugeot lijken het asfalt in een wurggreep te nemen en de neus trekt naar de binnenkant van de bocht. Met de turbo op volle druk blazend, schieten we de bocht uit. De viercilinder klinkt steeds fraaier naarmate het einde van de korte tweede versnelling in zicht komt en met een snelle beweging van de pols gaat de pook naar drie. Even is er twijfel, ondanks de toepassing van een twin-scroll turbo lijkt de motor even adem te moeten halen. Dan is er opeens weer die dreun van 330 Nm koppel en schiet de auto ervandoor.

Maak kennis met de Peugeot RCZ R, het maniakale feestbeest uit de verder zo gedistingeerde RCZ- familie. En denk niet dat het hier gaat om een net even wat sterker gemotoriseerd actiemodelletje. Dit is het echte werk. De auto werd door Peugeot Sport, dat sinds het vertrek uit Le Mans blijkbaar tijd overheeft, zeer grondig onderhanden genomen.
Neem de krachtbron, een 1,6-liter viercilinder tubo-motor, die er bijna 170 pk per liter uitperst. In de basis is het een variant op de THP 200 die we al langer kennen, maar hij is zo grondig aangepast dat-ie zijn eigen motorcode kreeg. Een versterkt onderblok, andere zuigers, sterkere drijfstangen, een nieuwe, grotere turbo en intercooler, alles om dit de krachtigste productie-1.6 ter wereld te maken. En passant resulteert het niet alleen in de sterkste straatauto van Peugeot ooit, maar zelfs in de krachtigste Fránse straatauto ter wereld. Bovendien is de RCZ R de eerste Peugeot die op 250 km/h begrensd moest worden. Met een sprinttijd van 0-100 km/h in 5,9 seconden is het weliswaar geen grensverleggende sprinter, maar dat komt mede doordat de versnellingen vrij kort zijn. Daardoor red je 100 km/h pas in drie, maar tussensprints worden in bliksemtempo afgeraffeld. Het is alleen jammer dat de R-versie het wat kunstmatige, rubberachtige gevoel in de pook en de sponzige koppeling heeft geërfd van zijn minder potente broers.

Zo kunstmatig als de versnellingsbak zijn werk verricht, zo puur doet het onderstel aan. Ook daar is niet over één nacht ijs gegaan. Van de vering en schokdempers tot aan de stabilisatorstangen, alles werd aangepast. Peugeot stelde de achterste stabilisatorstang zachter af, terwijl het de veren stijver maakte om de achterkant een wat losser karakter te geven. De grootste ingreep betreft zonder twijfel de montage van een sperdifferentieel op de vooras. Daardoor klauwt die zich ondanks het hoge vermogen vast in het asfalt en zorgt die dat je de auto met het gaspedaal kunt sturen. Hoewel de Fransen de stuurinrichting ongemoeid hebben gelaten, waardoor deze vrij indirect werkt, voelt de auto door bredere banden vinniger en onderstuur blijft uit totdat je gaat hoeken. Wie met beleid met de RCZ R omgaat, heeft er echter een heel scherpe coupé aan, die zelfs niet vies is van een kwispel met zijn achterzijde. Het ESP en met name de tractie-controle geven je daarbij zelfs als ze ingeschakeld zijn een grote mate van vrijheid. Overigens kunnen ze desgewenst ook helemaal uit. Want zoals een technicus het verwoorde: “Wie heeft er nou iets als ESP nodig als de auto zo veel grip ontwikkelt?”

Aan die technische pracht zit natuurlijk wel een prijskaartje, en dat is in het geval van de R stevig. € 47.800 vermeldt het. Dat komt ten dele doordat de RCZ R niet van de reguliere productielijn loopt en er dus meer mensenwerk bij de fabricage komt kijken. Maar de omvangrijke standaarduitrusting, met onder andere navigatie, gescheiden klimaat- regeling, xenonverlichting en 19-inchwielen draagt bij aan de hoge prijs. Een coupé met 270 pk krijg je voor dit geld echter nergens anders, een Audi TTS, bijvoorbeeld, kost je ruim € 15.000 meer.

Slotstuk

Als slotstuk van de huidige RCZ is de R dus absoluut geslaagd, maar het is wel echt de eindsprint. Dat zie je bijvoorbeeld aan het grafisch niet sterke display van de boordcomputer en de satellieten achter het stuur voor audio en cruisecontrol. Aan de andere kant is de algemene indruk van het RCZ-interieur nog altijd prima. Leer op het dashboard, een smaak-vol klokje in het midden en nieuwe stoelen, die veel meer steun bieden dan we normaal gesproken van het zitmeubilair van de coupé gewend zijn. Vreemd, overigens, dat de bestuurder een stukje hoger zit dan de bijrijder. Dat zullen we dan maar onder de kop ‘karakter’ scharen. Dat heeft de RCZ R sowieso in overvloed.
Donny
Pug Driver
Berichten: 4786
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: RCZ Coupe

Bericht door Donny »

RCR R vergeleken met Nissan 370Z Nismo

https://www.youtube.com/watch?v=McVxxxfN5-s
Joske
Pug Driver
Berichten: 5331
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: RCZ Coupe

Bericht door Joske »

Das nie slecht tegen een achterwielaangedreven door NISMO tussengepakte V6. :mrgreen:

Hier zetten ze hem tegen de "beste FWD" (zeggen ze van de rs he)
http://www.autoweek.nl/video/3941/dubbe ... -megane-rs
dtm-driver
Berichten: 1434
Lid geworden op: do 28 sep 2006, 21:12
Locatie: Zolder...

Re: 308 RC Z Coupe

Bericht door dtm-driver »

jurgen_s schreef:en er is al een bodykit uit van irmsher

Afbeelding
En welke velgen zijn dat :shock: :9~
Sidd
Berichten: 785
Lid geworden op: vr 04 aug 2006, 16:47
Locatie: Koersel

Re: RCZ Coupe

Bericht door Sidd »

Afbeelding

evo star 20 inch
Jones
Berichten: 2676
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 19:04
Locatie: Verrebroek

Re: RCZ Coupe

Bericht door Jones »

Ook te verkrijgen bij irmscher zelf ;-)
Lander
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: RCZ Coupe

Bericht door Lander »

Zo revolutionair als de eerste generatie TT is de nieuwe natuurlijk niet. Maar dat wil niet zeggen dat het niet een geduchte concurrent is voor auto's als de Peugeot RCZ. Hoewel, voor het bedrag waar je bij de Audi-dealer een instap-model krijgt, levert Peugeot mooi de allerdikste: de 270 pk sterke RCZ R. Spannend.
Ook zien hoe de Subaru BRZ naast deze twee coupes past? Lees dan AutoWeek 51/52, vanaf nu in de winkel.
http://bit.ly/13G8enu
Axel
Pug Driver
Berichten: 3188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Re: RCZ Coupe

Bericht door Axel »

Lander
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: RCZ Coupe

Bericht door Lander »

opt einde stond een linkje.. maar het valt precies niet op :-)
Joske
Pug Driver
Berichten: 5331
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: RCZ Coupe

Bericht door Joske »

AutoVisie schreef:Autovisie heeft de Peugeot RCZ R uitgeroepen tot Beste Stuurmansauto van 2014. De Peugeot won deel I van de traditionele Supertest. De test met in totaal negen auto’s vond plaats op zowel het TT Circuit Assen als op de openbare weg.

De strijd om de titel Beste Stuurmansauto is een competitie die traditioneel in het extra dikke Kerstnummer van Autovisie de lekkerste stuurmansauto oplevert. Dit jaar presenteren we de Supertest in twee delen; deel I met min of meer bereikbare auto’s en deel II met supercars. De auto’s die zowel op het vlakke asfalt van TT Circuit Assen, waar alles draait om grip en tractie, als op de openbare weg de meeste indruk maken, winnen.

Het doorslaggevende criterium is puur rijplezier. Niet alleen voor de veeleisende professional, maar ook voor de goedwillende amateur. Coureur Peter Kox vult al jaren het Autovisie-testteam aan voor de supertest, hij geeft niet alleen zijn opinie maar weet ook altijd de snelste ronde uit de auto’s te halen.

Sensationeel

Dit jaar wint de Peugeot RCZ R in deel I van de zoektocht naar de Beste Stuurmansauto van 2014. Jaco Bijlsma, hoofdredacteur Autovisie: “Peugeot kan zich net als vroeger weer meten met de beste voorwielaandrijvers ter wereld. Dit is de beste stuurmansauto van dit gezelschap, snel en sensationeel.”

Verrassing

Coureur Peter Kox was duidelijk over het potentieel van de winnaar: “Dit is voor mij wel de verrassing van de test. Ondanks zijn sportieve looks verwacht je zodra je instapt toch een typische, comfortabele GT. Ga je er vervolgens mee het circuit op, blijkt het een verbazingwekkend sportieve auto te zijn.”

Concurrentie

Aan de Autovisie Supertest 2014 – Deel I deden de volgende auto’s mee: Alfa Romeo 4C, Audi S1 Sportback, BMW M4 DCT, Caterham Seven 165, Mini Cooper S, Peugeot RCZ R, Seat Leon Cupra, Subaru WRX STI en Volkswagen Golf R.
(filmpje op de website van autovisie)
Indrukwekkend lijstje waar ze de RCZ R tegenover gezet hebben. :shock: :shock:
Jones
Berichten: 2676
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 19:04
Locatie: Verrebroek

Re: RCZ Coupe

Bericht door Jones »

Inderdaad ja, dat is een ferm lijstje en dan als beste eruit komen, knap werk!! [emoji41] [emoji106]
Joske
Pug Driver
Berichten: 5331
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: RCZ Coupe

Bericht door Joske »

RCZ R Bimota
Peugeot and the Italian motorcylce manufacturer Bimota have teamed up to create the RCZ R Bimota special edition, unveiled during the Motor Bike Expo in Verona, Italy.

The vehicle also wears the PB104 name, where PB stands for Peugeot and Bimota, “1” for project number one and 04 for four wheels. The exterior of the special edition features a distinctive Bimota three-color racing livery and black five-spoke alloy wheels. Inside the cabin there are Alcantara leather wrapped seats and dashboard with red accents, a leather wrapped box for two motorcycle helmets, replacing the rear seats, two GoPro cameras and a TomTom Bridge infotainment system with 7-inch display.

The 1.6-liter THP petrol turbo unit of the vehicle has been equipped with a new blow-off valve for the turbo, new exhaust system and e remapped ECU. Thanks to these improvements, the model now has 304 HP (224 kW), while the standard RCZ R comes with 270 bhp (201 kW) at 6,000 rpm. The braking system has also been updated with new 4-piston 380 mm front brakes, while the suspension has been lowered with 10 mm.
http://www.worldcarfans.com/11501248781 ... ith-304-hp

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jones
Berichten: 2676
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 19:04
Locatie: Verrebroek

Re: RCZ Coupe

Bericht door Jones »

Waar te bestellen? [emoji46] [emoji632] [emoji632] [emoji106]
Plaats reactie

Terug naar “Peugeot nieuws - Actualités Peugeot”