Hans, op de 205 xs heb ik dubbele carburator steken met twee filters. Daar zit ik met een aanzuiggeluid van hier tot in tokyo. Als die brult aan 6000rpm denkt ge dat ge op Zolder staat.
Op de 607 NIETS. Dat ik niet goed meer hoor weet ik zelf ook wel, maar dat verschil lukt toch nog wel.
Dat het in de auto niet het hetzelfde klinkt weet mijn kleine teen ook, maar ik ben dan ook niet onnozel om dat enkel te testen als ik in de auto zit. Eens goed gas geven met de motorkap open terwijl ik zelfs uit de auto sta (ik heb gelukkig lange benen) levert niets, maar dan ook niets op. Geen aanzuiggeluiden, geen resonantie, no nothing. Enfin, niet niets: gewoon een halve liter diesel minder...
trouwens:
Sommige mensen vinden dat leuk, andere eerders storend.
slaagt in mijn ogen wel op het geluid binnenin de wagen. En al zou er zelfs een aanzuiggeluid zijn, dan filteren de dikke isolatie, de gelaagde dubbele ruiten dat storend geluid voor mij wel weg. Maw, zelfs al zou het er zijn (wat niet is) heb ik er toch geen last van en kan het mij dus ook niet storen. Die inlaatlucht moet toch nog eerst de turbo passeren.
Ge moogt me trouwens eens vertellen wat het nut is om naast uw papieren filter er nog een mousse bij te steken van 5 cm dik. Als dat dient om de resonantie tegen te gaan heeft peugeot zijn huiswerk slecht gedaan. Die twee lagen samen levert een filter van bijna 20 cm dik op. Niet moeilijk dat ze dan zo'n lomp geval van een filterbak moeten steken om er toch nog wat lucht door te krijgen.
Enfin, om de discussie kort te houden: ik voel het verschil (niet meer pk's wel een pak betere gasrepons), maar hoor het niet (ook niet met motorkap open).