advertentie Van Wijk reclame

2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

607

Moderator: P-unit

Den Hans
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

flappy schreef: En wat peugeot in godsnaam heeft gezien in de originele filter weet ik niet, maar die houdt dus echt de luchtstroom tegen.
Hey slimme, dat is wel om de motor stil te maken hé.

De uitlaat mag niet teveel lawaai maken maar de inlaat ook niet! Dat is zelfs een van de moeilijkste dingen om stil te krijgen omdat je natuurlijk ook nog moet zien dat er lucht binnen kan.

Bekend geluid van een kelk op een atmosferisch blok is de Vrrrrrôôôôôôôôôp :P

Sommige mensen vinden dat leuk, andere eerders storend.

Haal anders maar een het luchtfilter van een platte diesel, het geluid wat je daar hoort kan vergeleken worden met dat van een landbouwmachine formaat: groot. :mrgreen:
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

hey frisse,

na het steken van de kelk GEEN hoorbaar verschil, enkel bij stationair toerental een klein ronkske en dan enkel nog als ge voor de auto staat met de kap open

tijdens het optrekken niks van vrooooooooooap of andere john geluiden

blijf erbij: groot lomp ding dat ferm in de weg staat. Ge kunt zelfs geen lamp verwisselen zonder heel die bak te demonteren.
Den Hans
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Hey, gelooft ge mij weer niet of wat? :roll:

Het is zoals ik zeg.

En ik gaf het voorbeeld van 2 atmosferische blokken omdat dat geluid bij de meeste wel bekend is.
En het gaat trouwens om het geluid buiten de auto hé. De auto zelf is zodanig geisoleerd dat je dat niet volledig doorkrijgt. Als uw uitlaat 95dB maakt is dat toch ook niet hetzelfde in de auto.

Ga maar eens bij een auto staan die op de testbank staat. Je schrikt ervan wat voor aanzuiggeluiden daar uit komen!

Het is de resonantie van de ingaande lucht (kleppen die openen, sucky sucky) die men probeert te breken door vanalles te verzinnen in de inlaat. Er zijn genoeg spruitstukken met resonantiekamers net om dat te bereiken.
Daarom dus dat je zo'n grote bakken tegenkomt. (Uiteraard is cilinderinhoud/vermogen daar ook een bepalende factor in.)

Men kan zelfs een beetje vermogen "winnen" door te spelen met deze resonantie. Net zoals je dat doet met een spagettieuitlaat.
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

Hans, op de 205 xs heb ik dubbele carburator steken met twee filters. Daar zit ik met een aanzuiggeluid van hier tot in tokyo. Als die brult aan 6000rpm denkt ge dat ge op Zolder staat.

Op de 607 NIETS. Dat ik niet goed meer hoor weet ik zelf ook wel, maar dat verschil lukt toch nog wel.

Dat het in de auto niet het hetzelfde klinkt weet mijn kleine teen ook, maar ik ben dan ook niet onnozel om dat enkel te testen als ik in de auto zit. Eens goed gas geven met de motorkap open terwijl ik zelfs uit de auto sta (ik heb gelukkig lange benen) levert niets, maar dan ook niets op. Geen aanzuiggeluiden, geen resonantie, no nothing. Enfin, niet niets: gewoon een halve liter diesel minder...

trouwens:
Sommige mensen vinden dat leuk, andere eerders storend.
slaagt in mijn ogen wel op het geluid binnenin de wagen. En al zou er zelfs een aanzuiggeluid zijn, dan filteren de dikke isolatie, de gelaagde dubbele ruiten dat storend geluid voor mij wel weg. Maw, zelfs al zou het er zijn (wat niet is) heb ik er toch geen last van en kan het mij dus ook niet storen. Die inlaatlucht moet toch nog eerst de turbo passeren.
Ge moogt me trouwens eens vertellen wat het nut is om naast uw papieren filter er nog een mousse bij te steken van 5 cm dik. Als dat dient om de resonantie tegen te gaan heeft peugeot zijn huiswerk slecht gedaan. Die twee lagen samen levert een filter van bijna 20 cm dik op. Niet moeilijk dat ze dan zo'n lomp geval van een filterbak moeten steken om er toch nog wat lucht door te krijgen.
Enfin, om de discussie kort te houden: ik voel het verschil (niet meer pk's wel een pak betere gasrepons), maar hoor het niet (ook niet met motorkap open).
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

op verzoek, de aanhangwagen geshowed door een professioneel model:

Afbeelding

Afbeelding
Joske
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Joske »

Uw nummerplaat hangt daar nie goed. Die moet langs uw licht hangen zodat ze verlicht is. Papa heeft daar een proces voor gehad. :wink:
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

dit is maar mijn tijdelijke nummerplaat omdat het niet die van de 607 is :wink:
moet nog een duplicaatje gaan laten drukken en die dan vastschroeven op de desbetreffende plaats naast het linkerlicht
Axel
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Axel »

Schoon model en schoon remork. Waarschijnlijk zal het model mooier worden en de remork lelijker na verloop van enige tijd :lol:
Taz Devil

Bericht door Taz Devil »

ik heb zo ooit in frankrijk in een doe het zelf zaak aluminium tape gekocht gehad, tot 110° ofzoiets

misschien als je die daar nekeer of 10 ronddraait?
ik weet wel niet hoe proper het er dan gaat uitzien
Peugeot 207 Sporty || Wit 5deurs || 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) 120pk 88kw
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

pfff al een hele dag bezig om dat krel te polieren voor zwijnfurt en zwarte lak is dus DESASTREUS

ik heb al veel gezien van lakken die in slechte toestand waren maar nog nooit gezien dit: met compound cutter op de lak en krassen en swirls niet weg te krijgen :roll: : hard, rot hard is de vernis.
Morgen nog eens terug een laagske leggen en dan moet het maar goed zijn. Dan binnenkant nog eens grondig proper maken en dan moeten ze ginder maar content zijn :roll:
KrisKe

Bericht door KrisKe »

ik heb hetzefde voor me mijne..

swirls blijven staan :)
Peugeot drive=>the way of live

Peugeot 205 'Junior' 1.4Xs 1987
Peugeot 406 1.9TD phase 1
Darl'mat
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door Darl'mat »

Riwax 02 (mss overslaan)
Riwax 04 (mms ook overslaan)
Riwax 06
Riwax 08
Riwax 10

Riwax 20
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

ik zit hier met speciale producten van 3M, met superzachte pads en nog steeds last van marring :roll:

volgende keer stoppen met de hand
Mistertop 407

Bericht door Mistertop 407 »

Voor jou probleem flappy zou ik eens het volgende proberen.

1 Ultimate compound(meg) met orange cutting pad van Lake country
2 Deep Crystal polish (meg)witte polisch pad van Lake country
3 M16 wax van (Meg) zwarte finnisch pad Lake country

Dit zou moeten volstaan om je swirls en lichte lakdefecten te verwijderen
Ik weet ook niet hoe erg je wagen er aan toe is maar voor elk probleem
zijn er wel oplossingen.

Grtz M
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

voilà , mijn mazoutstoof op Schweinfurt:

Afbeelding