advertentie Automotive Group reclame

2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s

607

Moderator: P-unit

jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

waarom niet? omdat het een gezinswagen is?
Gelijk welke voze duitse patserbak ziet ge ermee rondrijden, dus waarom een 607 niet?
Keuze van deze velgen zijn voor mij ook van praktische aard = gewicht.
En ja, ge kunt nog lichter (meerdelige superleggera), maar dan wordt mijne portemonnaie dat nog meer. Ergens moet het ophouden (voor mij toch).
Den Hans
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Practisch begrijp ik je wel, maar ze zijn net iets te sportief vind ik. (Kan nu wel zijn dat het wat een vertekend beeld is owv de fotoshop)
The one and only 205 guy...
IlgrandeLeone307

Bericht door IlgrandeLeone307 »

Afzonderlijk gezien, zijn het mooie velgen idd, maar die je er nu hebt op liggen vind ik persoonlijk mooier ogen met de wagen. ook om dezelfde reden als Hans... Het is natuurlijk ieder zijn keuze he. Maar met de velgen de je nu hebt, toont de wagen veel klassevoller en tegelijk toch ook sportief maar niet t?. Wat ook volgens mij bij die andere wel te sportief zou zijn...

Maar de reden is voor te veranderen is om wat afwisseling zeker? :wink:

grtz
307 2.0 hdiF 136pk griffe
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

neen, niet om de afwisseling. Echt voor het lagere gewicht.
Dragoon
Contacteer:

Bericht door Dragoon »

IlgrandeLeone307 schreef:Afzonderlijk gezien, zijn het mooie velgen idd, maar die je er nu hebt op liggen vind ik persoonlijk mooier ogen met de wagen. ook om dezelfde reden als Hans... Het is natuurlijk ieder zijn keuze he. Maar met de velgen de je nu hebt, toont de wagen veel klassevoller en tegelijk toch ook sportief maar niet t?. Wat ook volgens mij bij die andere wel te sportief zou zijn...
kan ik mij volledig in vinden...
Life's a bitch, but one day I'm gonna fuck her! :twisted: 8)

~ 306 1.8 16v
IlgrandeLeone307

@flappy: ga je een groot voordeel ondervinden van het lichtere gewicht in uw geval?. Ik bedoel dan: weegt de kostprijs van de velgen op tegen het voordeel dat je er bij haalt? (ivm de rijstijl, afstanden die je aflegt, korte termijn-voordeel of lange termijn-voordeel e.d?)

grtz
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

het voordeel zit hem in het verbeterde wegcontact omdat de veren nu minder moeite moeten doen om de wielen aan de grond te houden. En vermits ik het stevige bochtenwerk niet schuw gaat dat zeker een winsituatie zijn.
IlgrandeLeone307

Als het voor de veiligheid is, dan is het zeker een aanrader :wink: :) Maar ikzelf zou dan gaan voor iets minder sportief. Als de kleur van de velgen hetzelfde grijs hebben als van degene die je nu hebt, dan zou het al beter staan denk ik...

grtz
fristi

Bericht door fristi »

hey eerst en vooral knappe 607
maar een vraagje hoeveel is den uwe gezakt?
en kun je er een schroefset voor krijgen?
greetz
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

die is in theorie 3 cm gezakt met musketier veren.
Schroefsets zijn niet te verkrijgen of er zou een set van een ander model moeten passen op de 607 (wat ik niet denk).
Bij H&R kunt ge een setje krijgen dat 3.5 cm zakt maar dan zijn de veren wel rood van kleur. Vermits ik niet van plan ben om voor 3cm naar de keuring te gaan heb ik het maar gehouden bij de zwarte van musketier.
Deverfre

Bericht door Deverfre »

flappy schreef:Vermits ik niet van plan ben om voor 3cm naar de keuring te gaan heb ik het maar gehouden bij de zwarte van musketier.
Heb jij die van jou met musketier veren zo door de keuring gekregen zonder attest etc...?
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

ik ga dat binnen twee jaar toch proberen :mrgreen:

de auto is nu nog maar 2 jaar oud, dus de keuring is nog een eindje weg.

En 3 cm is nu niet het einde van de wereld, zeker als ge ziet hoe hoog de 607 standaard staat.
Jarno

Bericht door Jarno »

ik heb ook ni veel goesting om voor -3cm naar de keuring te gaan hobbelen...
Betwijfel zelfs of ze da wel gaan opmerken als die veren zwart zien...
[img]http://i82.photobucket.com/albums/j254/Jarno_ve/sign-1.jpg[/img]
Deverfre

Bericht door Deverfre »

zo je moet maar binnen 2 jaar naar de keuring, ik denk dat ze met zwarte veren niets zullen merken.

Waar heb jij de veren gekocht en wat kosten die musketiers?
Ik was al naar musketier veren gaan vragen maar naarschijnt is musketier gestopt en zouden ze niet meer verkrijbaar zijn.

Ook zoek ik nog een dakspoiler van P-Line, heb deze gevonden op een hollandse site had hem besteld maar is ook niet meer leverbaar.

Het belangrijkste voor mijj zijn de veren zodat de lelijke opening veel minder is en zeker vooraan...bahh om van weg te lopen. Is het comfort nog redelijk na de verlaging?
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

probleem is dat de leverancier van musketier produkten in belgi? ermee gestopt is (car equipment). Ik heb die indertijd via de peugeot dealer bestelt en laten installeren. Dat kwam toen met plaatsing erbij rond de 450 ? uit.
Qua comfort is het zeker te doen. Ok op slechte weg voelt ge de putten harder als vroeger, maar in de bochten wint ge dan weer comfort bij omdat de auto een pak minder gaat overhellen.

Voor de kofferspoiler is er nog ??n optie en dat is die van peugeot zelf. De vraag is of ge dat model graag ziet of niet...
Plaats reactie

Terug naar “60x”