de reden tussen het verschil bij 207 en 308 zit het erin dat 207 op een citroen C3 chassis staat
C1, C2, C3, C3 pluriel en C4 picasso hebben allen tankdop links
een gewone C4 en C4 coup? staan die niet op een 307 chassis?
Volges mij zijn de Citro?n chassis links tankdop en Peugeot rechts
gisteren op de vrachtwagen juist voor de kennedytunnel
een vrachtwagen met 207 sw gespot
was wel maar in de vlucht te zien
ziet er op het eerste zicht nie slecht uit
Peugeot lanceert een 207 SW met een verhoogd onderstel en een softroad-look.
De 207 SW Outdoor heeft vooraan 16 millimeter meer bodemvrijheid en achteraan zelfs 21 millimeter. Rond de wielkasten loopt een band in zwarte plastic die onderaan het koetswerk doorloopt. Daarnaast krijgt de Outdoor standaard dakrails in hetzelfde matzwarte plastiek. Zoals wel vaker met dit soort breaks-met-SUV-look monteert Peugeot ook standaard grote lichtmetalen velgen (205/55 R 16). Ten slotte krijgt de Outdoor een panoramisch glazen dak.
Onder de motorkap is keuze tussen twee benzinemotoren (1.4 met 95 pk en 1.6 met 120 pk) en twee diesels (1.6 HDi met 90 of 110 pk). Om te compenseren voor het hogere zwaartepunt en de bredere banden, is het onderstel aangepast.
Peugeot brengt een extra gespierde versie van zijn 207 SW op de markt, maar de Belgische invoerder is er niet in ge?nteresseerd.
De SW RC krijgt dezelfde motor als de berline, namelijk een rechtstreeks ingespoten 1.6 turbo met 175 pk en 240 Nm, met pieken tot 260 Nm in overboost. De spurt naar 100 km/h duurt 7,6 seconden en de topsnelheid bedraagt 220 km/h. Toch blijft het normverbruik beperkt tot een nette 7,4 l/100 km.
Uiteraard werd het onderstel aangepast en is ook het koetswerk enigszins "sportiever" gemaakt, met spoilers en zijschorten. Het is wel merkwaardig dat de dakrails werden verwijderd, maar dat de RC wel standaard een loodzwaar glazen dak krijgt.