Na m'n blauwe 508 SW 1.6 e-HDi ETG firmawagen nog de facelift versie gehad (was de laatste bij m'n Peugeot garage in het Gentse in 2018) 1.6 BlueHDi EAT8 Allure met quasi alle opties incl. LED, leder. Daar echter slechts 2j mee gereden wegens werkverandering.
Ik vond deze motor vrij brommig bij lage toeren... - de 1.5 HDi in een 308 SW is stiller.
(807 2.0 HDi 136 Euro4 rijdt ook nog steeds alweer ruim 3 jaar nu bij vrienden in NL (Euro4 in LEZs nog toegelaten) nu 14 jaar en 207.000 km. Wel zijn laatst de veren voor vervangen, en vorig jaar de ophang-driehoeken voor. Alles voor de eerste keer. Ik reed er onlangs nog eens mee, ik denk wel dat nu ook de kabels tussen pook en versnellingsbak 'ns aan vervanging toe zijn: het schakelen verliep duidelijk moeizamer.)
Heb paar weken terug privé nu een nieuwe 508 SW Active Pack Business 2.0 BlueHDi 160 EAT8 aangeschaft.
Gezien de motorisch gezonde toestand van de 807 (draait nog steeds mooi en rustig, verbruikt geen druppel olie) wilde ik voor mogelijk onze laatste wagen terug een 2.0 HDi - hopelijk kan deze ook minstens 15 jaar mee.
Groet, PetDig2