en de automaatkap staat nog altijd gewoon in de garage
we hebben startproblemen en slechte massa gehad(nadien amper of niet meer gesputtert).
torquesteer en versleten fuseebouten...
maar vooral ne opgeblazen motor
of toch bijna...
na pas de ontsteking omgebouwd te hebben naar orgineel 1.6 spul, bleef hij overlaatst tegen zijn begrenzer hangen...
ge kunt u inbeelden dat dat niet ideaal is, onderstaand filmpje is dus ook echt niks voor liefhebbers. maar moest er direct aan denken toen ik het voor had
https://www.youtube.com/watch?v=juh2rXlmKso&t=180s
Onderwegen LMM afgekoppeld en ontsteking volledig verlaat en tegen constant 4000toeren naar huis gesukkeld...
Thuis aangekomen vanalles geprobeerd...
LMM vervangen, gasklepsensor vervangen, 1.9 ontseking terug gestoken, getest of er geen injector lekte en veel meer...
Gasklep bleek uiteindelijk stroef te draaien.
Dus gasklep volledig zuiver gemaakt en een vers gaskabeltje er in gepropt en hij draaide terug normaal.
Na ook de 1600gti onsteking terug te hebben gestoken rijdt hij nu weer zalig...
In men kelder ligt er een compleet servostuur systeem van ne automatique te poppelen om er onder te mogen kruipen.
Verder gaan men 2 nieuwe 1.9 fusee naven binnenkort op een pts stijl dieet.

De mijn zullen echter wel zoals echt gr.A/evo spul, voorzien worden van draadeinden met borst en losse wielmoeren.
Hetwelk de draadeindes en de wielmoeren ook reeds onderweg voor zijn...

ik zou ze ook nieuw kunnen bestellen in frankrijk(zie link hieronder), maar gezien ik al 2 naafjes heb is dat een beetje zot geld...
https://www.2dsracing.com/fr/recherche- ... l.html?p=6
Ook heb ik ontdekt dat achterste schijfremmen opgenomen zijn in de pvg van de 1600gti, hoewel we allemaal weten dat deze er standaard nooit op zitten
Hoewel ik klauwen etc gevonden heb, is het niet zeker dat dit er ooit onder gaat komen...
De ombouwverhalen die ik lees spreken niet over mijn beoogde resultaten, al gebruiken ze ook wel een andere setup...
Enige test zullen moeten volgen wanneer het materiaal arriveerd, om te zien of het daadwerkelijk in mijn beoogde setup beter werkt...
Helaas spreken ze allemaal over een povere werking van de handrem(wat me ook niet zint...).
Nu het sputteren verdwenen lijkt, ne RGcabrio me bij houdt en kriske ne bangelijke swap heeft gerealiseerd begint het te kriebelen om meer uit de gti te halen...
De stationschef liep echter niet warm van het idee om een oldtimerdossier opstellen voor een verbouwing aan ne motor dat niet verbouwd was, waar ge ook geen verbouwing aan kont waarnemen...
Gelukkig hebben we nog een schriftelijke toelating om een gr. A uitlaatlijn te steken onder de gti...
Spaghetti en stale gr. A lijn is gewoon nog te krijgen en zou prestaties ook wat moeten helpen.
Maar het is vrij kostelijk en de kindjes vinden hem nu al heel/te luid om er vanachter in te zitten
Hoewel we dus weinig posten blijven we er wel aan bezig...
Vandaag weer probleemloos en sputtervrij er een 100km mee gereden
Tot de volgende update peugeot vriendjes