op facebook doen ze elke maand een fotowedstrijd en de winnaar zijn foto prijkt dan als profielfoto voor de groep Passionés 607 France.
2de keer op rij staat deze erop
Nu is het de close up foto langs voor die ik hier juist gezet heb.
Dag Jurgen, waar kan ik uw post terugvinden met de producten dat je gebruikt om het koetswerk te polijsten ? Heeft weer een reuze vogel lelijk huisgehouden op m'n zwarte lak. Groeten
deze laatste dieselbak zat ik gemiddeld aan 5.6... zonder noemenswaardig mijn rijstijl te moeten aanpassen. In de winter is het 7.6, dus 2 liter verschil tussen winter en zomer en da's gewoon teveel. Weet niet aan wat het kan liggen. Y-vormig kleppenhuis is vervangen in de winter en gaf een verschil van amper 0.2 gemiddeld. Temperatuursensor van de inlaatlucht is ook vervangen en dat deed niets af aan het verbruik.
Ook gemerkt dat de airco het in de file bijzonder moeilijk heeft. De motor loopt er zelfs van warm, heel warm. Airco afzetten is dan enigste optie om niet met oververhitte motor te zitten. Ik vermoed dat hier de ventilator de oorzaak van is, maar moet ik toch eens heel goed nakijken in mijn verlof.
amai dat is idd heel veel... wat kan er zoveel verschil geven tussen winter en zomer, het enige verschil is toch de temperatuur... en er zitten nu wel heel wat temperatuur gevoelige sensoren op, de buitentemp sensor, de temp sensor van het koelwater, de inlaatlucht temp sensor, dus de groene na de intercooler op de inlaatcollector en de luchtdebietmeter...
mss kan het ook te maken hebben dat hij in de zomer makkelijker kan regenereren ?
qua airco, de ventilator zou altijd op halve snelheid moeten draaien, als hij meer moeite moet doen voor zijn airco zou zijn verbruik vooral in de zomer toch hoger moeten liggen ?
het verschil kan ook niet ergens anders liggen, zoals dat ge toen problemen had met uw remklauwen ?
nope, dat verbruik is zo hoog gebleven na het wisselen van de remklauw
merk ook in de winter dat hij langer dan normaal koud blijft staan, tot zelfs de ventilatie toe naar het interieur.
Dus ja, ergens een sensor naar de kloten... maar de welke hé...
Airco blaast gewoon normaal koude lucht als ik rijd
als ik stilsta valt de airco gewoon uit. Dat merk ik bij vochtige omstandigheden waar de voorruit dan onmiddellijk aan dampt.
hij blijft rauw klinken. 't is wel een pak beter met het warme weer, maar ik blijf een diesel horen waar ik ervoor precies met een benzine motor reed.
Zal wel ergens een injector voor tussen zitten, maar dat van de temperatuur had ik al langer opgemerkt. Daarom dat ik die van de inlaatlucht al vervangen had en het Y-vormig kleppenhuis (werkt nu terug volledig normaal).
de belastingen zijn niet naar omhoog gegaan beweert onze regering
vandaag gaan tanken en waar ik anderhalf jaar geleden iets meer dan 70€ betaalde voor een volle bak diesel, heb ik vandaag afgeklokt op 110€. Dus elke tankbeurt zit de regering 40€ in mijn zakken.
Beter indertijd toch moeten gaan voor de 2.2 benzine en die op gas moeten leggen... 'k had nu met de prijsverhoging eens goed kunnen lachen....