Deze morgen na een paar km het storingslamje aan en melding van motorstoring.Deze middag dan het stopsel uit de leiding gehaald maar deze avond nog steeds melding.Even gekeken of alle stekkers die zijn los geweest goed vast zaten en dat was zo en dan de batterij een tijd losgekoppeld maar de fout blijft en komt dus niet van de stop in de leiding.Morgen aan een collega op het werk eens vragen of hij fout kan uitlezen.
ik vrees dat ge een fout gaat hebben die temaken gaat hebben met de luchtdebiet meting, in een 607 kan je raar maar waar de EGR niet overbruggen, bij een 4062.2 HDI gaat dit wel (is iets softwhare matigs) de fout zit er wel in, maar bij een 406 gaat het storingslampje niet aan...
Fout is weg sinds vanmorgen,sews gat opboren naar 10mm en dan zien en indien nodig naar 12mm en waneer ik geen fout meer krijg maak ik enkele stukjes en breng ik ze wel Jurgen.
ook zien dat ge uw stukje niet te diep hebt gemaakt. Als de klep opent moet ze niet het gat van de versmalling gaan afdekken. Anders gaat de foutboodschap blijven komen.
Een vergissing van mijnen wege.Daar ik bedoelde de egr klep was het de vlinderklep waar wat roet in zat.Voor de EGR moet ik veel afbreken om ze eruit te krijgen.Ondertussen zonder de vernauwing gereden omdat ik naar de keuring moest.Vorig jaar olielek in het oog te houden en nu door een jonge keurder afgekeurd.Toen ik zei dat ik zo goed als nooit olie op de vloer heb kreeg ik het antwoord DA KAN NIE toegesnauwd.Morgen ga ik het eens afkuisen en een week rijden en dan zien of er weer een drup aan hangt.De turbos zweten een beetje aan de smeerleidingen en ook aan de achterste krukaskeering of carter is hij ook een beetje nat.Ik zou dat uitstellen tot zich een koppeling of vliegwiel vervanging aanbied.Dat is het nadeel van geen bodemplaat te hebben eh.
Deze morgen begonnen om nieuwe smeerleidingen te monteren naar de turbo's en daarbij gezien dat er in de kanaalbout op het blok ook een zeefje zit dat zo zuiver was als iets.daarna zo goed ik eraan kon met warm water afgestoomd en morgen staat er een rit van een dikke 260 km op het programma en dan maandag avond eens zien of er nog olie is bijgekomen en zoniet deze week herkeuring.
En vandaag weer gekeurd voor een jaar,246d km en toen ik op het werk aankwam hoorde ik krrr krrr krrr omdat ik met raam open rijd, dacht eerst butee van de koppeling maar toen ik hem stil zette hoorde ik het nog en toen snel de motorkap open gedaan en het geluid komt van het motortje van de vlinderklep.Dus deze ook maar eens vervangen.