Het was idd geen straf om de 307 te vervangen door deze.
Verlaging staat em idd heel goed.. alleen stoor ik me aan de hoogte achteraan in onbeladen toestand, toch eens iets doen, en vanvoor mss nog iets lager..
Vorige week trouwens pech gehad, s'avonds bij het naar de auto lopen aan het werk stond de band op de velg :S. Natuurlijk die keer eens niet mijn gereedschapskoffer in de auto.
Blijkt dus dat de standaard wielsleutel van Peugeot niet diep genoeg in de "Sarkozy" velgen geraakt om de wielbouten los te krijgen.
Dan maar op het dooie gemak 2km verder gereden naar een banden centrale waar ik degelijk gereedschap geleend heb voor het reserve wiel op te leggen ( gelukkig een volwaardig) Ondertussen de 2 achterste velgen voorzien van nieuwe Michelins..
Ondertussen wel wat nieuwe probleempjes,
1) Op de terugweg van Engeland is mijn raammechanisme gesneuveld.
Blijkt dat de klemmen op het glas zelf losgekomen zijn. Het mechanisme zelf werk gewoon nog, Bij het hermonteren heeft de motor teveel moeite nodig om het raam verder dan 3/4 omhoog te schuiven en vliegt deze in thermische beveiliging.
Iemand dus tips om het glaswerk terug op de kunststof klemmen te plaatsen ?
Verder vraag ik me af of de raam motor zelf ook zou kunnen versleten zijn ?
2) Sinds kort is er ook een nieuwe ( onvrijwilige) aanpassing geweest aan het afweermechanisme voor bumperklevers. Zoals Wesly wel gemerkt heeft stoor de ketel een hoop roet uit .. en het wordt precies steeds erger
Oorzaak is ondertussen nog steeds niet gevonden, gasklep en turbodarmen staan op de planning voor te controleren.