1953 - Peugeot 203 familliale - Jones
Moderator: P-unit
Re: 1954 - Peugeot 203 familliale - Jones
niet gebruiken van de dremel. Heb ik gedaan en dat is niet mooi gekomen. De borsteltjes trekken groefjes in het metaal waardoor ge juist meer problemen gaat hebben.
Re: 1954 - Peugeot 203 familliale - Jones
Serieus?
Dan gaak toch diene 000 moeten gaan zoeken?
Merci da ge het mij zegt op voorhand.
Dan gaak toch diene 000 moeten gaan zoeken?
Merci da ge het mij zegt op voorhand.
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1954 - Peugeot 203 familliale - Jones
de dremel is idd te straf om het zo maar ff te zeggen, mooi polijst werk is toch nog altijd met de hand
Re: 1954 - Peugeot 203 familliale - Jones
Het polijsten gaat perfect met de dremel [emoji6]
het blinkt helemaal terug proper zoals je ziet op de foto.
het is het proper maken dat met fijne staalwol moet gedaan worden.
Ik wou het ook met de dremel doen maar staalwol 000 is blijkbaar beter.
het blinkt helemaal terug proper zoals je ziet op de foto.
het is het proper maken dat met fijne staalwol moet gedaan worden.
Ik wou het ook met de dremel doen maar staalwol 000 is blijkbaar beter.
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1954 - Peugeot 203 familliale - Jones
gebruikt ge de polijst viltjes? die heb ik hier ook liggen maar ik krijg mijn resultaat toch niet zo mooi als bij u,
ik krijg het wel goed als ik het met de hand doe
ik krijg het wel goed als ik het met de hand doe
Re: 1954 - Peugeot 203 familliale - Jones
ik gebruik voor het polijsten mijn groot polijstmachien... zelfs voor kleine dingen zoals logo's. Laag toerental, niet te groffe pasta waar ik de korrel dan tot in het oneindige afbreek.
probleem met de dremel is dat ge te snel een te hoog toerental hebt en moet aanhouden wil die handelbaar zijn. De meeste polijstproducten verdragen die hitteontwikkeling niet goed en gaan verbranden. Ge moet dan eigenlijk product gaan halen dat je moet smelten. Zijn zo van die polijstblokken waar je uw polijstkop draaiend moet tegenhouden en die dan zo het product opneemt. Dat kunt ge wel aan hogere toerentallen gebruiken. Wel mee oppassen want die zijn krachtig en kunnen de chromé wel degelijk weg poetsen.
probleem met de dremel is dat ge te snel een te hoog toerental hebt en moet aanhouden wil die handelbaar zijn. De meeste polijstproducten verdragen die hitteontwikkeling niet goed en gaan verbranden. Ge moet dan eigenlijk product gaan halen dat je moet smelten. Zijn zo van die polijstblokken waar je uw polijstkop draaiend moet tegenhouden en die dan zo het product opneemt. Dat kunt ge wel aan hogere toerentallen gebruiken. Wel mee oppassen want die zijn krachtig en kunnen de chromé wel degelijk weg poetsen.
Re: 1954 - Peugeot 203 familliale - Jones
Ja ik gebruik die polier viltjes met het product op de foto. Op het laagste toerental.
Re: 1953 - Peugeot 203 familliale - Jones
En ze staat eindelijk thuis!!
-
- Pug Driver
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1953 - Peugeot 203 familliale - Jones
Overgrootvader met kleinzoon op de foto
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1953 - Peugeot 203 familliale - Jones
schoon collectie
Re: 1953 - Peugeot 203 familliale - Jones
Aangezien de 205 'klaar' is, heb ik vandaag al eens gekeken naar deze.
Allereerst zou ik graag alle mechanische onderdelen in orde hebben. Motot, aandrijving, boite, ect...
Nu zakt de moed mij in men schoenen bij het aanzien hiervan.
Er zit niets op zijn plaats dus alles gaat uitgezocht moeten worden.
Bij de 205 had ik voordeel dat ik alles zelf gedemonteerd had.
Dus ik heb 3 optie's, 1. motor laten zitten en proberen alles in orde te zetten zodat ze mechanisch in orde is, 2. motor uithalen en laten reviseren, 3. verkopen en kijken naar ene met mechaniek die in orde is.
Met mijne huidige vrije tijd gaat ze, als ik alles zelf doe, tegen men pensioen wel klaar zijn dan.
Dus we zullen er nog eens een nachtje over moeten slapen.
Allereerst zou ik graag alle mechanische onderdelen in orde hebben. Motot, aandrijving, boite, ect...
Nu zakt de moed mij in men schoenen bij het aanzien hiervan.
Er zit niets op zijn plaats dus alles gaat uitgezocht moeten worden.
Bij de 205 had ik voordeel dat ik alles zelf gedemonteerd had.
Dus ik heb 3 optie's, 1. motor laten zitten en proberen alles in orde te zetten zodat ze mechanisch in orde is, 2. motor uithalen en laten reviseren, 3. verkopen en kijken naar ene met mechaniek die in orde is.
Met mijne huidige vrije tijd gaat ze, als ik alles zelf doe, tegen men pensioen wel klaar zijn dan.
Dus we zullen er nog eens een nachtje over moeten slapen.
-
- Pug Driver
- Berichten: 4720
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 1953 - Peugeot 203 familliale - Jones
Mss direct al elektrische motor in steken danJones schreef:
Met mijne huidige vrije tijd gaat ze, als ik alles zelf doe, tegen men pensioen wel klaar zijn dan.
Dus we zullen er nog eens een nachtje over moeten slapen.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1953 - Peugeot 203 familliale - Jones
weet gij er nog een elektrische 106/ partner staan dan? in 205 lichte vracht is het ooit geleverd geweest en heb toevallig nog lichte vracht staanDarl'mat schreef: Mss direct al elektrische motor in steken dan
schone 203, ben benieuwd naar het eindresultaat...
-
- Pug Driver
- Berichten: 4720
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 1953 - Peugeot 203 familliale - Jones
Zelf iets moderners uitdokteren he.