1988 - Peugeot 205 GE GTE 1.4 - Beeperhorrie
Moderator: P-unit
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 14:35
- Locatie: Almere
Re: 1988 - Peugeot 205 GE GTE 1.4 - Beeperhorrie
Sinds vandaag is het 106 GTI stoelen setje overbodig geworden.
Ik heb me een leder/alcantara setje gevonden van een 306. Wordt voor de achterbank nog behoorlijk knutselen. Voorin zal het niet zo'n probleem zijn om het passend te maken, komt wel meteen stoelverwarming in.
Bestuurdersstoel moet nog wel leer van hersteld worden.
Ik heb me een leder/alcantara setje gevonden van een 306. Wordt voor de achterbank nog behoorlijk knutselen. Voorin zal het niet zo'n probleem zijn om het passend te maken, komt wel meteen stoelverwarming in.
Bestuurdersstoel moet nog wel leer van hersteld worden.
Re: 1988 - Peugeot 205 GE GTE 1.4 - Beeperhorrie
Super knap interieur.
Re: 1988 - Peugeot 205 GE GTE 1.4 - Beeperhorrie
de achterbank gaat een spannerke worden
wel beter zitcomfort voor zowel bestuurder als passagiers
wel beter zitcomfort voor zowel bestuurder als passagiers
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 14:35
- Locatie: Almere
Re: 1988 - Peugeot 205 GE GTE 1.4 - Beeperhorrie
Gelukkig is de bank in een 306 breder dan in de 205 dus ik houd ruimte over in de bekleding.
Binnenstebuiten de bekleding aan elkaar maken en daarna pasmaken op het schuimrubber en frame van de 205. Bekleding omdraaien span-openingen voor de bekleding maken in het schuimrubber op de juiste plek en bekleding vastzetten.
Goh, als ik het zo opschrijf is het een klusje van niks. Toch zal het nog wat voeten in aarde hebben want ik wil de hoofdsteunen ook meenemen.
Het zitcomfort viel gisteren behoorlijk tegen op een dag rijden met een totaal van 430 kilometer. (nee, niet per uur)
Ik heb al eens gereden in een 205 met 106 GTI stoelen en dat was goed te doen. Ik heb de verwachting dat deze het nog beter doen.
Binnenstebuiten de bekleding aan elkaar maken en daarna pasmaken op het schuimrubber en frame van de 205. Bekleding omdraaien span-openingen voor de bekleding maken in het schuimrubber op de juiste plek en bekleding vastzetten.
Goh, als ik het zo opschrijf is het een klusje van niks. Toch zal het nog wat voeten in aarde hebben want ik wil de hoofdsteunen ook meenemen.
Het zitcomfort viel gisteren behoorlijk tegen op een dag rijden met een totaal van 430 kilometer. (nee, niet per uur)
Ik heb al eens gereden in een 205 met 106 GTI stoelen en dat was goed te doen. Ik heb de verwachting dat deze het nog beter doen.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1988 - Peugeot 205 GE GTE 1.4 - Beeperhorrie
met 306 stoelen past de afdekkap van handrem wel niet meer...
bovendien kan je dan nog moeilijk aan je handremhendel aan.
iets om rekening mee te houden...
bovendien kan je dan nog moeilijk aan je handremhendel aan.
iets om rekening mee te houden...
Re: 1988 - Peugeot 205 GE GTE 1.4 - Beeperhorrie
hier wil i kwel meer van zien ! lijkt mij een tof autoke te worden 5deurs gti...
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 14:35
- Locatie: Almere
Re: 1988 - Peugeot 205 GE GTE 1.4 - Beeperhorrie
Vandaag een extra 205 (1.4i) aangeschaft om de witte te completeren.
De rode is echter beter dan verwacht. Nog maar even goed kijken of deze wel opgebruikt moet gaan worden.
Voor nu kan ik de Franse driekleur voor de deur zetten.
De rode is echter beter dan verwacht. Nog maar even goed kijken of deze wel opgebruikt moet gaan worden.
Voor nu kan ik de Franse driekleur voor de deur zetten.
Re: 1988 - Peugeot 205 GE GTE 1.4 - Beeperhorrie
ik zie zo al dat die rode gewoon 1.2l polierpasta verdiend en niets meer of minder wat zoek je nog voor de wite ?
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 14:35
- Locatie: Almere
Re: 1988 - Peugeot 205 GE GTE 1.4 - Beeperhorrie
Polierpasta zal niet nodig zijn; afgezien van dat hem echt heel erg enorm smerig is is de lak nog mooi glanzend. De witte moet daarentegen helemaal gedaan worden.
Maar dat is nu juist het punt met deze, alles wat niet goed leek blijkt op zich mee te vallen. De storing in het koelsysteem heb ik na ene keer volledig ontluchten weer helemaal goed. De remmen die bleven hangen zijn na een flinke rit weer helemaal los. Ook de kleine dingen, de roostertjes voor de beluchting behoeften alleen een drupje WD40.
Wat er echt aan schort (onder voorbehoud)
Lawaai vanuit de uitlaat (lek?)
Olie op het blok, klepdekselpakking zeker maar misschien ook koppakking.
En nog wat kleine dingetjes.
Voor de witte? Die krijgt de centrale vergrendeling en elektrieke ramen van de rode.
Verder komen er binnenkort nieuwe aandrijfassen en een setje ontsteking (bougies, kabels en contactpunten) en nieuwe remschijven en blokken.
[en natuurlijk het leren interieur van de 306]
Maar dat is nu juist het punt met deze, alles wat niet goed leek blijkt op zich mee te vallen. De storing in het koelsysteem heb ik na ene keer volledig ontluchten weer helemaal goed. De remmen die bleven hangen zijn na een flinke rit weer helemaal los. Ook de kleine dingen, de roostertjes voor de beluchting behoeften alleen een drupje WD40.
Wat er echt aan schort (onder voorbehoud)
Lawaai vanuit de uitlaat (lek?)
Olie op het blok, klepdekselpakking zeker maar misschien ook koppakking.
En nog wat kleine dingetjes.
Voor de witte? Die krijgt de centrale vergrendeling en elektrieke ramen van de rode.
Verder komen er binnenkort nieuwe aandrijfassen en een setje ontsteking (bougies, kabels en contactpunten) en nieuwe remschijven en blokken.
[en natuurlijk het leren interieur van de 306]
Re: 1988 - Peugeot 205 GE GTE 1.4 - Beeperhorrie
dat vind ik persoonlijk het afbreken totaal niet waard
uitlaat kost ook niks bij rowley
uitlaat kost ook niks bij rowley
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 14:35
- Locatie: Almere
Re: 1988 - Peugeot 205 GE GTE 1.4 - Beeperhorrie
Even wat tijd gevonden en een paar spuitbussen.
Spiegelproefje gemaakt en bevalt me goed.
Ik vraag me af waarom dit niet meer wordt gedaan. Ik kan het zo snel op internet nergens vinden en ook niet in mijn digitale 205 plaatjes collectie.
Spiegelproefje gemaakt en bevalt me goed.
Ik vraag me af waarom dit niet meer wordt gedaan. Ik kan het zo snel op internet nergens vinden en ook niet in mijn digitale 205 plaatjes collectie.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1988 - Peugeot 205 GE GTE 1.4 - Beeperhorrie
beetje zoals bij een 405, heb het nog al gezien
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 14:35
- Locatie: Almere
Re: 1988 - Peugeot 205 GE GTE 1.4 - Beeperhorrie
Das zeker waar, mijn 405 heeft dit en ook mijn 306 had dit maar bij een 205 zijn er geen demontabele kapjes en komt het dus aan op afplakken en zorgvuldig spuiten.
Vandaar dat het waarschijnlijk (bijna) nooit gedaan wordt voor een 205.
Vandaar dat het waarschijnlijk (bijna) nooit gedaan wordt voor een 205.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1988 - Peugeot 205 GE GTE 1.4 - Beeperhorrie
ik meende wel dat dit bestaat voor een 205, maar vraag me niet welk merk ofzo
Re: 1988 - Peugeot 205 GE GTE 1.4 - Beeperhorrie
jeps bestaat heb ze al eens gezien !