2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries
Moderator: P-unit
Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries
Ondertussen de zekering er maar uitgetrokken tot dat ik tijd heb en juist vind wat het probleem is. Door die zekering is de ESP/ASR ook wel uitgeschakeld.
Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries
tijd voor een gummy 

Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries
Enige nadeel of voordeel, we zien niet hoe hard we rijden
en er komen geen km'tjes bij op de teller.

Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries
Pugzot had gelijk. ABS-ring rechtsvoor los en gebarsten.
Ondertussen al de ringen maar is nagekeken en proper gemaakt. Natuurlijk zagen de trommelremschoenen van de handrem er ook bijzonder slecht uit. Links achter wat bruud geweld moeten gebruiken om de trommel los te krijgen. Beetje ingesleten
. Alles eruit gezwierd, rij nu even zonder handrem rond tot we stukken kunnen halen en tijd hebben om alles terug in elkaar te steken.
Hier dus de boosdoener.

Ondertussen al de ringen maar is nagekeken en proper gemaakt. Natuurlijk zagen de trommelremschoenen van de handrem er ook bijzonder slecht uit. Links achter wat bruud geweld moeten gebruiken om de trommel los te krijgen. Beetje ingesleten

Hier dus de boosdoener.

-
- Pug Driver
- Berichten: 6178
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries
ik mag soms ook is gelijk hebben he
behalve thuis

Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries
abs ringen zijn niet los verkrijgbaar zeker?
-
- Pug Driver
- Berichten: 6178
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries
normaal ondertussen wel, maar welke leverancier weet ik niet... een paar jaar terug heb ik voor hetzelfde probleem ook een ganse cardan vervangen 

Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries
Ik zag bij ons op het werk dat wij ze normaal wel los kunnen leveren, wel een kostelijke grap trouwens, 73 euro ex.BTW... Misschien goedkoper via misterauto ofzo?
Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries
de ABS-ring is op deze moment opgelost. het is wel een beetje een proefscenario.
De ring is terug gelast en op zijn plaats geplakt. ben benieuwd of dit gaat houden, maar we kunnen maar eens proberen. Tot nu toe loopt het goed.
En vanachter steken ook weer nieuwe schijven met handremtrommels en trommelremschoenen. gelukkig had ik dit nog allemaal liggen van de Blauwe 406, waar heel de remmerij vanachter ook vernieuwd was een half jaar voor zijn accident.
Nu staat er nog een uitlijning op het programma, want de achterbanden zijn niet echt mooi egaal afgesleten.
De ring is terug gelast en op zijn plaats geplakt. ben benieuwd of dit gaat houden, maar we kunnen maar eens proberen. Tot nu toe loopt het goed.
En vanachter steken ook weer nieuwe schijven met handremtrommels en trommelremschoenen. gelukkig had ik dit nog allemaal liggen van de Blauwe 406, waar heel de remmerij vanachter ook vernieuwd was een half jaar voor zijn accident.
Nu staat er nog een uitlijning op het programma, want de achterbanden zijn niet echt mooi egaal afgesleten.
Laatst gewijzigd door Dries op do 17 mar 2016, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6178
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries
@steven, ja maar toch liever 73 euro ipv +300 voor een cardan 

Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries
als je een beetje zoekt op internet kun je vaak een hoop kosten besparen 

Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries
Voila,
de auto is weer helemaal in orde voor de zomer in te gaan.

Hij is uitgelijnd, 2 nieuwe bandjes van 215 i.p.v. 225 vanvoor op de Lincancabur's en Ik heb Langere wielbouten laten maken van 65mm, omdat de langste die ik vond op het internet 59mm waren en dus maar 4mm langer als die ik nu heb en ik wou toch liever zeker spelen en nog wat langere bouten hebben. De verschillende mensen die ik gecontacteerd had konden mij allemaal niet verder helpen buiten 1tje dan, die voorstelde om ze zelf te maken.
De bouten van 55mm gingen maar +/-5mm in de naaf en omdat er dan al de kracht op die 5mm schroefdraad stond had ik op 1 naaf mijn schroefdraad al kapot gedraaid. Dus deze naaf ook opnieuw scherp laten tappen.
bout van 55mm die maar een 5mm pakte.

nieuwe bout van 65mm

de auto is weer helemaal in orde voor de zomer in te gaan.

Hij is uitgelijnd, 2 nieuwe bandjes van 215 i.p.v. 225 vanvoor op de Lincancabur's en Ik heb Langere wielbouten laten maken van 65mm, omdat de langste die ik vond op het internet 59mm waren en dus maar 4mm langer als die ik nu heb en ik wou toch liever zeker spelen en nog wat langere bouten hebben. De verschillende mensen die ik gecontacteerd had konden mij allemaal niet verder helpen buiten 1tje dan, die voorstelde om ze zelf te maken.
De bouten van 55mm gingen maar +/-5mm in de naaf en omdat er dan al de kracht op die 5mm schroefdraad stond had ik op 1 naaf mijn schroefdraad al kapot gedraaid. Dus deze naaf ook opnieuw scherp laten tappen.
bout van 55mm die maar een 5mm pakte.

nieuwe bout van 65mm

Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries
5mm "vlees" is inderdaad vrij weinig. Nu mis je op de nieuwe bouten wel het conische gedeelte, of zie ik dat verkeerd? Waarom heb je smallere banden laten leggen? Raakten ze, of puur voor het zicht?
-
- Pug Driver
- Berichten: 6178
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries
Dat Conisch gedeelte is enkel maar om de stalen reserve velg te kunnen monteren, dus met die langere bouten zou het toch niet lukken, of wel met extra schade.
Welk merk van banden heb je gekocht ? zijn er niet veel die 215/40 maken
Welk merk van banden heb je gekocht ? zijn er niet veel die 215/40 maken

Re: 2003 - Peugeot 406 break 2.2HDI Pack Sport - Dries
De 225/40 raakten bij het volledig afdraaien een beetje de binnenkuip., maar dat was niet storend. Ik had gewoon nog goei banden op mijn 18" velgen liggen van de Blauwe 406 en die heb ik dan laten opleggen en ineens dan maar naar voor laten leggen om die reden, want het waren de achterwielen die aan vervanging toe waren.
De 215 zijn nangkang banden, toen eens besteld op het internet dacht ik.
En inderdaad het conische gedeelte is wat anders als de peugeot bouten, maar dat heb ik niet nodig. Mijn reserve wiel is een 5de ouragan velg, dus ook met platte kop en dan steek ik ook gewoon die spoorverbreders er tussen als ik geen originele bouten zou bij hebben als ik een lekke band zou hebben.
De 215 zijn nangkang banden, toen eens besteld op het internet dacht ik.
En inderdaad het conische gedeelte is wat anders als de peugeot bouten, maar dat heb ik niet nodig. Mijn reserve wiel is een 5de ouragan velg, dus ook met platte kop en dan steek ik ook gewoon die spoorverbreders er tussen als ik geen originele bouten zou bij hebben als ik een lekke band zou hebben.