Dan: model en bouwjaar kiezen, en vervolgens voor 7,99 euro de 'peugeot alert zone' aankopen en dowloaden op usb-stick. Gaat heel makkelijk. Gewoon de stappen online volgen. Heb dit gedaan, usb in auto geduwd, systeem pakte het automatisch op en de flitspalen waren geïnstalleerd.
Mannen, ik maak me toch een beetje zorgen over de slip van de automaat. Gevoelsmatig is dit niet 'gezond'. Vooral bij koud weer en koudstart is de slip echt veel en ook vrij lang. Bij warme motor is het beter maar in de 2de blijft de slip toch... Is dit normaal?
Octa+, de mijne heeft dat ook. Die slaapt buiten en als ik 's morgens vertrek blijft die de eerste 500m tot 1km permanent slippen. Als ik gas los, blijft hij zelfs zijn versnelling niet aanhouden, maar gaat hij automatisch naar stationair toerental. Zelfs als ik al in 3ᵉ of 4ᵉ versnelling zit. Ik vermoed (misschien een belachelijke uitleg) dat je door die slip je olie sneller opwarmt. Daar de mijne dat ook doet, denk ik dat er niets verkeerd is. 't Zou al vreemd zijn moesten we beide hetzelfde defect hebben, nietwaar?
Eindelijk ben ik nu ook gerustgesteld. Mijn 180ph hdi heeft hetzelfde maar idd is gewoon effe rustigaan doen in het begin. Hoop wel dat de koppeling het hierdoor niet snel gaat begeven.
Ik ben het helemaal weer vergeten. Vrouw had net met de wagen gereden dus ik kon instappen en vertrekken met een warme motor... Dus S en ja hoor... Hij ging als een speer [emoji41]. Slip of niet [emoji1]