Het is deze geworden: een 508 berline, allure 2.0 bluehdi 180 pk eat, kleur gris artense, met zwart claudia tramontane leer van binnen. Verdere opties:
- 18 " velgen, style 10
- quadrizone temperatuurregeling (met gordijntjes, leuk voor de kids!)
- full led verlichting
- Peugeot Connect SOS
- inklapbare buitenspiegels, achteruitcamera en dodehoekdetectie
- omkeerbare koffermat als accessoire
Waarom een nieuwe auto? De twee zonen worden groter en de 407 begon toch wat krap te worden op de achterbank en qua kofferruimte.
Heb even getwijfeld om een GT te nemen voor de 508, maar met deze allure heb ik dezelfde motor/automaat/voortrein als de GT en met deze opties is hij bijna hetzelfde aangekleed als de GT. Met dit voordeel dat er bij de allure 50% korting was op de opties en daardoor scheelde het een paar duizend euro qua aanschafprijs. De leverdatum is begin December en ben dus aan het aftellen

Ik heb alvast vele positieve verhalen gelezen over de combinatie van deze motor en automaat en ga mijn ervaringen zeker met jullie delen. Ik had wel al een paar vragen voor jullie en de brochures/prijslijsten zijn hier onduidelijk over:
- Heeft mijn allure ook een verwelkomingslicht aan de buitenspiegels?
- Kantelen de buitenspiegels bij het achteruit rijden/parkeren? Kan handig zijn bij de 18" velgen

- het schermpje/display tussen de 5 klokken in het instrumentenpaneel, is dat een monochroom scherm of een kleurenscherm? Als het een monochroom is, is het dan amber of wit?
Ik meen alleszins gelezen te hebben dat je via het linkerwieltje op het stuur de kleurinstellingen van dit schermpje kunt veranderen. Of is dit alleen op de GT?
Alvast bedankt voor het antwoorden op de vragen!