@jurgen: die heeft de foto's gemaakt
vandaag de kop van originele blok gehaald...
ging allemaal vrij vlot.
koppaking was nog niet door, maar moet toch een ander tussen(versterkte).
ik denk dat we de plannen moeten wijzigen...
paar metingskes gedaan en op eerste zicht ziet het er naar uit dat we 105pk kop niet gaan kunnen gebruiken...
of zou te de looprol moeten kunnen verzetten of nen iets grotere vinden...
bij de 105 is de verbrandingskamer ne mm te diep en ik denk dat ik dan de distributie timing nimmer goe krijg...
al moet ik er eerst de nokkenas nog uit flikkeren om daadwerkelijk fatsoenlijk de kophoogte te kunnen meten tussen vlakte en de nokkenaslagering.
verder zou de 105 kop de verbrandingsruimte "scheef" uitgefreesd moeten worden voor plek te geven aan de groter kleppen, wat op zich te doen valt...
foto 105 kop
115kop
plan b wordt den 115 kop te bewerken om de looks te geven van 105 kop...
(uitstulpingen achterkant (deels) weg frezen en dan terug proberen textuur van het gieten te geven...)
cilinderbussen zien er nog oke uit, hoon-patroon staat er nog schoon in en op eerste zicht geen krassen of zo...
weet iemand van buiten of bij later versies ook aan distributiekant achterste kopbout minder diep uit getapt is in onderblok?
zie spacerbus bij kopbout.
