Peugeot 308 II
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 4767
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: Peugeot 308 II
Prijsverschil gaat voor een groot deel in remmen en remblokken zitten.
Re: Peugeot 308 II
Hoe bedoel je Darl'mat? Krijgen ze in België betere remmen dan in Duitsland?






-
- Pug Driver
- Berichten: 5333
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: Peugeot 308 II
Ik denk dat het prijsverschil tussen de 250 en 270pk vooral in t differentieel zit. Da kost al meer dan t prijsverschil. 

Re: Peugeot 308 II
de GTI staat op de configurator
34050€ voor de 250pk
36900€ voor de 270pk
34050€ voor de 250pk
36900€ voor de 270pk
-
- Pug Driver
- Berichten: 4767
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: Peugeot 308 II
Mogelijk ook verschil in remmen tussen 250 en 270pk versie
Re: Peugeot 308 II
morgen de gti met 270 pk eens gaan testen



-
- Pug Driver
- Berichten: 6178
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: Peugeot 308 II
how jong waarda? allen daarheen 

Re: Peugeot 308 II
in Dendermonde 

Re: Peugeot 308 II
past dan maar op met d'hondt 

Re: Peugeot 308 II
OK, dat noemen ze dus gezond jaloers zijn



-
- Pug Driver
- Berichten: 4767
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: Peugeot 308 II
amai, plezier met de test 

Re: Peugeot 308 II
de testwagen: 308 gti 270 pk

Ik wou eens een 308 GT testen, heb al het halve land rondgebeld, maar nergens mogelijk met een benzine. In Dendermonde hebben ze een 308 GTI en ze stelden voor dat ik daarmee eens kon rijden. Daar zeg ik natuurlijk geen nee op
Een kort verslagje dan maar:
De kleur was ultimate red, het was al te donker om te kunnen beoordelen, maar volgens de verkoper was deze identiek aan rubi red, waarom dan de naam veranderen?
Het interieur is identiek aan dat van de GT-line en GT, dus dik in orde, met uitzondering van de kuipzetels, die echt wel een meerwaarde zijn tov de GT(-line), want deze geven perfecte steun, zowel onderaan, achteraan als zijdelings.
Dan de testrit zelf, deze viel nogal tegen, want rond half zes 's avonds staat het verkeer rond de garage spijtig genoeg nogal stil. Dus veel testen moest er niet gebeuren. Filerijden is in ieder geval geen enkel probleem, geen overdaad aan pk's en het start-stop systeem werkt snel genoeg. Een aantal keren wel eens goed kunnen doortrekken en dat was de moeite, die gaat goed voorruit
je wordt echt in de zetels gedrukt, dus die steun van de kuipzetels kan je dan wel goed gebruiken.
Led koplampen zijn ook zeker een verbetering tov normale halogeen verlichting
Over de wegligging en het torsendifferentieel kan ik niet wel zeggen, maar volgens de verkoper waren er net testen op circuit geweest met (ex)formule-1 piloten en die waren onder de indruk van de wegligging die veel beter zou zijn dan de gti van dat dieselgate merk
Nog een kort woordje over de negatieve kritieken die ze meestal in testen (van de GT dan) geven:
- Het kleine stuurtje is echt tof om mee te rijden en de tellers die nu boven het stuur te zien zijn ipv erdoor zijn in mijn geval perfect zichtbaar.
- Het geluid bij het indrukken van de sportknop is zeker niet overdreven
- airco temperatuur aanpassen ging zonder probleem, ik had het touchscreen nog nooit gebruikt en op drie seconden had ik de temperatuur aangepast dus ik snap niet waarom sommigen daar een probleem van maken
Het is een superwagen, maar voor mij spijtig genoeg te duur om te kopen.


Ik wou eens een 308 GT testen, heb al het halve land rondgebeld, maar nergens mogelijk met een benzine. In Dendermonde hebben ze een 308 GTI en ze stelden voor dat ik daarmee eens kon rijden. Daar zeg ik natuurlijk geen nee op

Een kort verslagje dan maar:
De kleur was ultimate red, het was al te donker om te kunnen beoordelen, maar volgens de verkoper was deze identiek aan rubi red, waarom dan de naam veranderen?
Het interieur is identiek aan dat van de GT-line en GT, dus dik in orde, met uitzondering van de kuipzetels, die echt wel een meerwaarde zijn tov de GT(-line), want deze geven perfecte steun, zowel onderaan, achteraan als zijdelings.
Dan de testrit zelf, deze viel nogal tegen, want rond half zes 's avonds staat het verkeer rond de garage spijtig genoeg nogal stil. Dus veel testen moest er niet gebeuren. Filerijden is in ieder geval geen enkel probleem, geen overdaad aan pk's en het start-stop systeem werkt snel genoeg. Een aantal keren wel eens goed kunnen doortrekken en dat was de moeite, die gaat goed voorruit

Led koplampen zijn ook zeker een verbetering tov normale halogeen verlichting
Over de wegligging en het torsendifferentieel kan ik niet wel zeggen, maar volgens de verkoper waren er net testen op circuit geweest met (ex)formule-1 piloten en die waren onder de indruk van de wegligging die veel beter zou zijn dan de gti van dat dieselgate merk

Nog een kort woordje over de negatieve kritieken die ze meestal in testen (van de GT dan) geven:
- Het kleine stuurtje is echt tof om mee te rijden en de tellers die nu boven het stuur te zien zijn ipv erdoor zijn in mijn geval perfect zichtbaar.
- Het geluid bij het indrukken van de sportknop is zeker niet overdreven
- airco temperatuur aanpassen ging zonder probleem, ik had het touchscreen nog nooit gebruikt en op drie seconden had ik de temperatuur aangepast dus ik snap niet waarom sommigen daar een probleem van maken
Het is een superwagen, maar voor mij spijtig genoeg te duur om te kopen.
-
- Pug Driver
- Berichten: 4767
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: Peugeot 308 II
Mooi, testrit met Gt benzine is idd een ramp, zit ook nog altijd te wachten.
Re: Peugeot 308 II
ik begrijp ook niet goed waarom de journalisten steeds zitten te zagen over de tellerpartij en het stuurtje. Wij hebben er hier thuis hoegenaamd geen problemen mee omdat we steeds de juiste zitpositie instellen. Ik vermoed dat zij eerder johnny style wijze voor het stuur zitten.
En het scherm: idem. In het begin even wennen, maar daarna is het heel makkelijk om te bedienen.
De zetels van de GT line zitten goed, maar niet uitstekend. Die van de GTI moeten het gewoon beter doen.
En het scherm: idem. In het begin even wennen, maar daarna is het heel makkelijk om te bedienen.
De zetels van de GT line zitten goed, maar niet uitstekend. Die van de GTI moeten het gewoon beter doen.